Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Voorstellen


p.raaymakers1

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Paul, 55 jaar oud en ik woon in Budel in Nederland.

Al vanaf mijn 18e rijd ik motor en ik ben fan van alles wat zich gemotoriseerd voort beweegt op 2 wielen. Momenteel rijd ik een BMW R1200RT

De reden dat ik mezelf hier aanmeld is de volgende:

Familie van mij woont in Spanje en zijn al jaren in het bezit van een, uiteraard spaanse, Vespa Sprint 145 cc uit 1965, geheel origineel, met papieren.

15 jaar geleden, tijdens een vakantie heb ik die scooter aan de praat gekregen en er tijdens de vakantie mee rond gereden.

Een paar weken terug kreeg ik een mailtje van hen, dat ik de scooter voor noppes en niks mag komen halen als ik wil.

Jullie zullen begrijpen dat ik daar graag op in ga. Maar ondanks dat ik niet geheel a-technisch ben (ik doe al het onderhoud aan mijn motor zelf), heb ik weinig kaas gegeten van scooters.

Op de foto's zien jullie de scooter waarom het gaat. Nu is de waarde van deze scooter niet het belangrijkste, maar om géén onverstandige dingen te doen heb ik toch een paar vragen.

- Is de staat van de scooter de moeite waard om daar zo ver voor te rijden? (voor de scooter zelf hoef ik niets te betalen)

- Wat vinden jullie van de staat van de scooter?

- Is het de moeite waard om deze scooter te restaureren?

- Waar moet je dan ongeveer aan denken qua kosten?

- Zijn er nog voldoende onderdelen te verkrijgen voor een dergelijke scooter?

 Ik hoor graag van jullie terug,

Met vriendelijke groet,

Paul

post-9203-0-55865700-1377436492_thumb.jp

post-9203-0-20981100-1377436725_thumb.jp

post-9203-0-02790900-1377436727_thumb.jp

Link naar reactie

dat is een aanbod wat ik ook niet zou kunnen laten schieten !

 

ik ken verder weinig van de oldtimer vespa's maar mijn persoonlijke mening en op de foto's afgaand ziet deze er nog goed uit of allezins restaureerbaar(nogmaals zover IK kan zien) maar als je hem overbrengt naar hier kom ik je miss nog wel eens tegen aan de grens ergens aangezien ik niet zover van Budel afwoon en af en toe wel een eens tripje waag op de boerenwegjes langs de grens :-)

Link naar reactie

Hartelijk welkom op het Belgische Vespaforum, Paul. . Ik zou in Spanje en hier ook wel willen rondrijden met een oude Sprint uit de sixties.

 

Leuk voor je, dat je de oude Vespa krijgt van je familie. lijkt me wel een mooi projectje met een emotionele achtergrond.

 

Op het forum zitten hier "profeten, experts en freaks" die je op de juiste weg zullen helpen. succes met de restauratie. ciao !!! :)

Link naar reactie

Idd een weekje vakanie uittrekken en met de remorque naar daar rijden.

 

Qua restauratie zou ik het beperkt houden tot het mechanisch in orde brengen van de scoot, eventueel uitzien naar een andere (px, lml) motor en bollen!

 

Groetjes, nero.

 

ps: Dit model lijkt sprekend op een SS180 (met een paar afwijkingen)! :mellow:

Link naar reactie

Idd een weekje vakanie uittrekken en met de remorque naar daar rijden.

 

Qua restauratie zou ik het beperkt houden tot het mechanisch in orde brengen van de scoot, eventueel uitzien naar een andere (px, lml) motor en bollen!

 

Groetjes, nero.

 

ps: Dit model lijkt sprekend op een SS180 (met een paar afwijkingen)! :mellow:

 

Hoi Nero, waarom alleen mechanisch in orde brengen?

groeten Paul

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...