Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ooit...


CvdB

Aanbevolen berichten

Ooit...

 

kreeg ik een scooterrit (zeg maar dag) als verjaardagsgeschenk van mijn liefste ventje.
Ik had, ondanks mijn leeftijd van (toen) 40 jaren nog nooit zo'n tweewieler bereden, en hij vreesde nog dat het "niet mijn ding zou zijn"...


Zes uur en wat vreemde koeienblikken later had ik een probleem: ik wou de scooter niet terug geven aan het scooterbedrijf!

Dit was veel te leuk!!

diezelfde zomer kochten mijn vriend en ik ons elk een 125cc van Chineese makelij. Ik weet het, schiet ons niet dood voor deze zonde, maar dit was lauter een test: 

als scooteren echt ons ding was, dan zouden we wel kijken voor iets degelijks. Zoniet dan hadden we niet echt ons broek gescheurd aan deze bevlieging.

 

we zijn nu 2 jaar en heel wat ritten in de westhoek, limburg, leiestreek en vlaamse ardennen later, en het moment is gekomen.

als het aan mijn vriend lag, dan wordt het een Vespa PX 125cc 2 takt met zijn versnellingen.

ik twijfel nog met de LML 125 bicolor automatic...

 

maar we zijn heel geduldige mensen en zullen ons goed informeren.

we hebben al een verhuurbedrijf gevonden die beiden verhuurt. dat wordt de tweede stap, maar laten we starten met dit forum ;-)

 

en ooit komt die Vespa...

Link naar reactie

Hartelijk welkom op dit juist vernieuwde Vespaforum. leuke profielfoto trouwens !. een Vespa PX 125 en een LML 125 bicolor automaat (klassiek uiterlijk ) is geen slechte keuze.

 

De Vespa PX heeft geen automaat in het gamma, daarom is een hippe, veelkleurige LML automatic, een prima alternatief.

 

Dat jij en je vriend veel plezier mogen hebben, met de huur van beide modellen.

 

Als je beslist zelf je lievelingsmodellen aan te schaffen. welcome to the club. tot ooit. ciao !!! :)

Link naar reactie

LML is LML en vespa is vespa

dat kan dan allemaal wel op mekaar trekken en int zelfde fabriek gemaakt zijn en bla bla maar nen Opel vivaro zal ook nooit ne Renault traffic worden of omgekeerd.

Link naar reactie

haha...wist wel dat die twijfel dergelijke reacties ging losweken. is eeuwige zelfde discussie als apple en windows (please don't start :P  )

 

men moet zich vooral de vraag stellen: waarom is er twijfel. ik ben ervan overtuigd dat vespa beter is, zijn waarde meer behoudt en zijn geld waard is.

maar is 1000 euro meer voor mij de moeite om de luxetourtjes die wij maken.

- ik moet er niet alle dagen mee naar het werk (want dan zou ik mijn trap moeten oprijden met de scooter :-p )

- ik ben een luxebeest die enkel rijdt als de zon schijnt (die keer dat ik druipnat was tot op het ondergoed werd ik simpelweg verrast :rolleyes:)

 

dus... LML zou zeker volstaan, de bicolor vind ik trouwens ook prachtig maar... ... ik zou zelfs overwegen om er grate lange verre vakanties mee te touren, en dan...tja...begin ik weer te twijfelen

 

off topic:

foto heb ik inderdaad zelf genomen met spiegelreflex op statief & afstandsbediening.

(4j kunstfotografie in avondschool academie gevolgd)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...