Rudi160GS Geplaatst: 7 augustus 2013 Delen Geplaatst: 7 augustus 2013 Ik heb een probleem met het Donza zadel van mijn 160 GS, het beschadigd de laatste tijd mijn lakwerk net onder het zadel aan de zijkanten. Volgens mij zijn de veren niet sterk genoeg meer ofwel zijn er onderdelen verdwenen die de veerkracht moeten verzekeren. Als ik op het zadel zit en een snelheidsdrempel neem dan merk ik dat de zijkanten van het zadel over het stalen frame zakken en vervolgens het lakwerk raken. Ook het stalen frame begint nu het lakwerk te raken, (ook de benzine tank heeft last van een verbindings staafje bij de langsveren onder het zadel). De rubber doppen zijn aanwezig en in vrij goede staat, ikzelf weeg ± 71 kg, enkel het scharnierpunt heeft enorm veel speling. Heeft er iemand ook dit probleem ooit gehad en weet iemand een goede oplossing hiervoor? Ik zou graag dit orgineel zadel (frame) behouden natuurlijk. Link naar reactie
dave Geplaatst: 7 augustus 2013 Delen Geplaatst: 7 augustus 2013 wat betreft de bezinetank heb ik net hetzelfde op mijn gs met donza, die twee metalen klinkers raken de tank en maken er twee kleine gaten in aan weerszijde. mij lijkt het makkelijker een nieuw zadel te kopen... Link naar reactie
Edwin Geplaatst: 7 augustus 2013 Delen Geplaatst: 7 augustus 2013 De constructie van de Donza zadels is niet echt super als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld Denfeld. De duozit Donza zadel is bijna altijd doorgezakt. Je moet er maar van uit gaan dat dit doorzakken eigen is aan de Belgische 160 GS ;-) Je zou eventueel aan de onderzijde van het metalen frame een rubber strip kunnen kleven. Een andere mogelijkheid is een rubberen buisje van de juiste diameter in lengterichting opensnijden en over de onderzijde van het metalen frame schuiven/lijmen. Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 augustus 2013 Delen Geplaatst: 7 augustus 2013 Kn je tussen de zadelpin geen rondel of zoiets stekken zodat de achterzijde van het zadel iets hoger komt? ps: heb hetzelfde voor bij mijn ss180 met een aquilla-zadel. Groetjes, nero. Link naar reactie
Rudi160GS Geplaatst: 8 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 'tJa, dat heb ik ook al eens geprobeerd maar door het feit dat de scharnier te veel speling heeft op haar as kantelt het zadel nogal gemakkelijk van links naar rechts enz... die rubber buffers raken dan het frame niet meer zo goed. Iemand al ooit het scharnier van een zadel terug in originele staat gemaakt (speling weg doormiddel van een nieuwe scharnier pen e.v. ???)? Link naar reactie
nero Geplaatst: 8 augustus 2013 Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Is de as eruit halen, de gaten een mm of zo groter uitboren en een nieuwe as in steken geen optie? Let wel dat de metaaldikte vande scharnier niet te dun wordt. Groetjes, nero. Link naar reactie
Rudi160GS Geplaatst: 8 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Ik denk dat ik dat eens ga moeten proberen, ik kan maar slecht al die onozele verkeersdrempels overal gaan weg pikeuren :-) Is er mms een manier om de vering te verstevigen ofwel met een bepaalde vulling het doorzakken van het zadel te verminderen. Ik vind het wel raar dat ik toch al redelijk wat jaren met deze GS rondtoer en dat het dit jaar ineens begint door te zakken. Link naar reactie
Rudi160GS Geplaatst: 22 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2013 Ik heb mijn zadel eens langs onder opgevuld met moes, dat zit veel zachter, dat wel maar volgens mij krijg je hier het probleem niet mee opgelost. Het karton dat rondom hoort te zitten is hier en daar zacht geworden en geplooid bijgevolg, het zadel zakt opzij weg. Ik denk dat ik een grondige renovatie nodig heb met dit zadel. ofwel een nieuw zadel, zo een grijs exemplaar van aquila of zou ik voor een Denfield gaan, ik weet het nog niet. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.