Ga naar inhoud
Vespaforum.be

afregeling kleppen???


Djef

Aanbevolen berichten

Heb net 35km gereden met een snelheid van 90km/u.

Aan het rode licht hoorde ik een tikkend geluid dat vermoedelijk uit

het motorblok komt.

Zou dit de afregeling van mijn kleppen kunnen zijn???(4 takt)

Heb pas 4060 km op de teller,en nog geen onderhoud gehad.

Of heeft het iets te maken met een filter?

Link naar reactie

Ik had deze tweedehands gekocht met die kilometers. De benzinepomp was defect en is toen vervangen.

De garagist rade me aan ook de kleppen te laten regelen. Ik heb het ervoor niet gehoord, maar ik heb toen maar een 10 km zelf gereden.

Als het werkelijk de kleppen zijn die tikken is het niet goed om door te rijden. Hierdoor kan extra slijtage ontstaan uiteindelijk.

Ik zou zeker niet te veel gaan rijden en misschien zelfs voor een keer een andere garagist opzoeken, als je echt wil rijden.

Ik geef wel toe dat ik eerder aan de voorzichtige kant ben op dat gebied.

Link naar reactie

bedankt voor jouw reactie,zal 14 dagen op mijn tanden bijten.

Mocht iemand zich herkennen in dit tikkend geluid aan mijn

motorblok, laat gerust iets weten.

Misschien kan ikzelf iets ondernemen.

Ben uit de buurt van Gent,Oost-vlaanderen

Link naar reactie

Ik zeg dit in het geval dit werkelijk met het afstellen van de kleppen te maken heeft.

Er kan altijd iets anders zijn. Ik zou eens goed luisteren waar het vandaan komt.

Je kan eventueel een schroevendraaier tegen de motorhouden en je oor tegen het handvat.

Zo kan je soms horen vanwaar het komt.

Is het misschien de uitlaat niet? Ik heb ergens iets gelezen van een bout aan de uitlaat die losgekomen was en zo ook een tikkend geluid maakte.

Het kan dus ook iets kleins zijn.

Link naar reactie

Voelt ge iets aan uw vermogen ?,hoort ge het vooral in relanti ?,bij gas afname hoort ge een verschil dan daarvoor ?oliepeil ?motor eens beluisteren met zadel open en den bak eruit,beginnen waneer deze koud staat en horen,ook wanneer hij warmer wordt,na deze fase eens wat met uwe gas spelen,,,ge zult wel horen waneer er iets mis is dan...als uwe nokken as is ingelopen is het normaal gezien toch garantie,,,het kan even goed zijn dat ge uwe injector telke malen hoort klikken.

CHEERS

Link naar reactie

als het de nokkenas is... maar zullen ze snel zien... moet de motor open en er onderuit. je zal 'm toch een week of 2 kwijt zijn dan. Maar laat ons uitgaan van het beste en dat het niet de nokkenas is. klikt het als getik of eerder als 'getsjirp' .

Link naar reactie

Inderdaad, volgens het serienummer en bouwjaar van mijn 125ie heb ik de "ergste" van zijn soort met potentieel de meeste problemen.

Raad eens hoeveel problemen ik al heb gehad ?

Ge hoort/leest meestal alleen de slechte dingen...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...