Frederik9111 Geplaatst: 12 juni 2013 Delen Geplaatst: 12 juni 2013 M'n vorige dichtingsissue wordt vrijdag getackeld (nogmaals dank voor de tips!). Een volgende vraagje dan maar ;-) Mijne Sprint bolt vandaag super met een Pinasco 177, Sito+ en Dell'Orto 20/20 carbu. Op verschillende internationale fora lees ik echter dat een 24/24 beter (=sneller) én veiliger (meer "lucht"; betere koeling(!?)) zou zijn. Bij een 20/20 zou het risico op warm/vastlopers veel groter zijn. Kan iemand dit bevestigen? De vorige eigenaar reed er 4 jaar (laatste jaar echter sporadisch) probleemloos ritjes van anderhalf uur mee. ('k zou niet graag halfweg de VespaWorldDays de berm in donderen met een vastloper) Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Ik denk niet dat het een groot probleem zal zijn als die deftig afgesteld sta, ik heb gewoon een 24/24 geplaats omdat de motor een beetje meer ademruimte kreeg maar merk niet echt een groot verschil. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Als ge een 24/24 goed wil laten werken, moet je trouwens de inlaatopening bijfrezen. Daarvoor moet je dus je blok terug uit elkaar halen, mij lijkt het wat veel werk als je ziet dat je ook perfect met de 20/20 verder kan... Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Dit is een 24.24 carb box op een PX150: Het zwarte deel zit in de weg Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Walke Pinasco 177 heb je het trouwens over: er zijn er een stuk of 4 Een 2 poorts of een 3 poorts? Alu of gietijzer? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 13 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Daarover kreeg ik weinig input. Ik vermoed op basis van de buitenkant een gietijzeren (zwarte cilinder; zilveren kop). Ik kreeg er de oorspronkelijke doos bij, maar bevat geen info. Maar even terug naar de carbu. :-) Zonet vond ik dit doosje in doos met wisselstukken :-) Zou er (in tegenstelling tot wat ik via mail binnen kreeg dan toch een 24/24 opzitten?! Vanavond de luchtfilter maar es openen en kijken welke code op de carburator zélf staat Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Even terug naar je cilinder; ik vraag 't niet voor niets. Als je een 3 poorts pinasco op een 2 poorts blok plugt, zul je niet veel winnen met een 24.24. Als je een Pinasco hebt die ontwikkeld is voor gebruik op 2 poort oldies, zul je er wat meer van merken. Als je een Alu pinasco hebt, op een 3 poorts bok, zul je een 24.24 verwelkomen. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 13 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Zuiver op basis van "de buitenkant" vermoed ik een 2 poort gietijzeren versie (dan vergelijk ik domweg met de fotootjes op SIP). Als het vanavond effectief een 24/24 carbu blijkt te zijn; denk ik dat ik er verder afblijf. Blok draait zeer mooie (koud en warm), lijkt tiptop afgesteld en trekt méér dan voldoende. Lijkt me niet nodig de kop even te verwijderen om de spoelpoorten te tellen, he? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 13 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Heel just! :-) Val nu om!?. Er zit weldegelijk een 24/24 op!? Zonet alles weer gemonteerd en jaha... Start en bolt nog steeds toppie! :-D Case closed dus! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.