Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Solo of duo rijden als koppel ?


Filip D

Aanbevolen berichten

Sinds enkele weken gebeten door het Vespa virus kochten we ons een recente GTS 125 met de gedachte om de vrouw mee solo te laten rijden tijdens de week en er in de WE's als duo mee uit te rijden.

Doch ervaart de vrouw het achterop zitten niet zo positief en wilt ze liever zelf haar wespje besturen...

Mijn ervaring door de jaren met motoren, veelal cross motoren, geeft me geen ontspannen gevoel achterop, mede door het 20 kg verschil.

Dus dan maar uitkijken naar een 2de wespje, denk aan een zwaarder modelletje voor mij, veelal goedkoper in occasie.

Klinkt dit jullie bekend in de oren of houden jullie de vrouw toch nog achterop ?

Link naar reactie

Mijn vriendin heeft absoluut geen zin om zelf te rijden. (ze heeft ook nog nooit met een brommer of motor gereden)

Ik heb ook nooit veel interesse gehad om met een brommer, scooter, motor te rijden tot dat iemand ons een ritje met een vespa cadeau deed. Dat was dan nog maar een LX50, maar ik was verkocht.

Ik denk dus eens dat je zelf gereden hebt en het gevoel van 'vrijheid' ervaren hebt, je verkocht bent.

Het is dus begrijpelijk dat ze alleen wil rijden. Het is toch een fijner gevoel dan achterop te zitten.

Link naar reactie

M'n vrouwtje zit graag achterop op de Vespa ... heeft goede rugsteun en klaagt niet :)

Gaan op deze manier richting Italie in juli.

Hebben wel een 300 gekocht een jaar geleden om met meer comfort te kunnen rijden. Op 125 is het niet prettig om

te toeren ... das m'n persoonlijk mening ... :)

Veel plezier om te zoeken naar nen 250 of 300 :)

Groeten,

Rolf

Link naar reactie

ach meerijden vond ze top en nu komt mijn vriendin in een stadium dat ze liever zelf rijdt... evolutie...

Ik zelf zou liever hebben dat ze zelf rijdt want een extra persoon achterop geeft me te grote verantwoordelijkheidsgevoel om nog te genieten ...

Link naar reactie

@Rolf: ik kies bewust niet voor een topkoffer vanwege de negatieve invloed op het rijgedrag. Ik doe veel autosnelweg. Ik vraag me ook af, als die bagagedrager maar 6 kg mag dragen, of je tegen die rugsteun echt mag leunen. En scheurt de topkoffer onderaan niet, want dat heb ik ook al gelezen?

Ik heb al eens gedacht om zelf iets te maken met isolatie voor 15mm koperbuizen en daar dan een deftig hoesje rond, maar misschien weet iemand of dit klaar in de handel bestaat?

Link naar reactie

@Filip:

Geen negatieve invloed op rijgedrag. Bar-ends zorgen voor betere stabiliteit. Malossi vering verbeterd dit nog. ;)

Na 2 gtsen met topkoffer en een vrouw die er goed tegen leunt ... niks scheuren in de koffers.

Heb al dikwijls meer dan 6 kilo geladen in die koffer ... nog niks problemen ondervonden.

Wat niet is kan misschien nog komen he ;)

Groeten,

Rolf

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...