Sucho10 Geplaatst: 10 juni 2013 Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Blauwe staat in verbinding met 3 kleuren ? Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 10 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2013 starten doet hij (wel keer of 8kicke), met startpilot 1ne keer. Normaal was de kabelboom (zowel oude als nieuwe) voorzien voor ne stator met 3 kabels, terwijl er ene opstaat met 5kabels. Die 3 kabels, ik meen mij te herhinneren dat dit gebeurd is bij SDN, omdat sven de elektriciteit ook niet aan de praat kreeg en geen neiuwe kabelboom kon bestellen/maken. En toen hij het zo deed werkte wel alles. Nu ondertussen heb ik dezelfde van de oude kabelboom gevonden in italie, en alles aangekoppeld zoals het was, met resultaat dat er niets werkt. Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 10 juni 2013 Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Niet wanhopen EvilDevil, De oplossing is in zicht : we kennen het laatste probleem (te weinig AC-spanning) en we kennen ook al de oorzaak (er is iets mis ter hoogte van de spoelen 3,4,5 en 6). De allerbeste oplossing is het vliegwiel te demonteren, en de statorplaat (niet losmaken !) goed te bekijken : 1. Waar lopen die 3 draden waarvan jij spreekt (bruin/rood, zwart en geel) naartoe ? Ik kan in de serieschakeling van de 4 spoelen weinig verbindingen bedenken (eigenlijk geen enkele) waarbij je nadien deze draden uitwendig aan elkaar kan vastmaken zonder de serieverbinding te verstoren ??? 2. Zijn de 4 spoelen werkelijk in serie geschakeld ? Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 10 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2013 zal een van de dees het vliegwiel losdoen, even wachten op de bouloneuse. Van zodra het vliegwiel los is post ik een foto. Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 10 juni 2013 Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Het tweede probleem is dus nu te zoeken ter hoogte van de statorplaat : te weinig afgeleverde spanning. Omdat hij goed start (vermoed ik en door jou te bevestigen) is de werking (en dus de aansluiting, inclusief massaverbinding) van spoel 1, 2 en 7 OK. Te onderzoeken zijn dus spoel 3,4,5 en 6 die zorgen voor de grofweg 15 à 16V AC spanning nodig voor de werking van de regulator. Dat de blauwe draad nu in verbinding staat met 3 kleuren is hoogst merkwaardig, temeer dat de spoelen in serie staan ? Post eens een foto hiervan. Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 10 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Zoals beloofd hieronder de foto's De gele gaat naar de spoel linksboven, zwart naar spoel boven midden en groen naar boven rechts Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 10 juni 2013 Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Is dit wat je bedoelt ? Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 10 juni 2013 Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Oh oh oh... natuurlijk kan da nie gaan, ge hebt geen serieschakeling ! Welk kleur draad ligt aan punt A ? Kan jij solderen ? Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 10 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Ik kan niet solderen! Punt a is geel/bruin Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 10 juni 2013 Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Waar is de bruinrode draad, die samen met zwart en geel verbonden zijn met de externe blauwe draad, mee verbonden op de statorplaat? Waar loopt de geelbruine draad aan de spoel naar toe ? Is groen op de tekening correct ? Lijkt me toch geen groen te zijn. Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 10 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Nee, geel rood en zwart zijn aangesloten op blauw! de draad van munt A gaat achter door en gaat naar de cdi :s Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 10 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Nog is gechecked, linksboven is geel, middenboven is rood en rechtsboven is zwart ( moelijk te zien, dus niet zeker) , deze lopen alle 3 naar blauw extern Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 10 juni 2013 Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Opnieuw want ik begrijp er niks van... 1. Waar is de bruinrode draad, die samen met zwart en geel verbonden zijn met de externe blauwe draad, mee verbonden op de statorplaat? 2. Waar loopt de geelbruine draad aan de spoel naar toe ? 3. Is groen op de tekening correct ? Lijkt me toch geen groen te zijn. Refereer naar een nummer aub. Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 10 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Opnieuw want ik begrijp er niks van...1. Waar is de bruinrode draad, die samen met zwart en geel verbonden zijn met de externe blauwe draad, mee verbonden op de statorplaat? 2. Waar loopt de geelbruine draad aan de spoel naar toe ? 3. Is groen op de tekening correct ? Lijkt me toch geen groen te zijn. Refereer naar een nummer aub. 1 & 2 die rode draad die mee verbonden is aan blauw die zie je op de spoel linksboveaan op de foto 3 groen is zwart Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 10 juni 2013 Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Als bruinrood, geel en zwart met elkaar zijn verbonden met blauw, dan worden de 2 bovenste spoelen kortgesloten en val je terug op de halve AC-spanning, zijnde 8.5Volt. Dat klopt dus met de werkelijkheid. Kijk eens na hoe de onderste spoel is verbonden. Wellicht is de ene kant van de spoel verbonden met de rechtse buur. En de andere kant ? Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 10 juni 2013 Delen Geplaatst: 10 juni 2013 OK bij deze dus de bevestiging. Door de verbinding van geel aan rood en zwart worden de 2 bovenste spoelen letterlijk buiten spel gezet m.a.w. de uitgang wordt aan de ingang gelegd en er gebeurt geen inductie. Zoek nu nog de aansluiting van de onderste spoel even uit en we zijn er ! Djeehah Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 10 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2013 De bruin gele die vanuit de spoel vertrekt, gaat richting cdi, er is ook ng een zwarte die naar de externe draden loopt, ik vermoed dat die in verbinding staat met de zwarte van de andere foto met de externe kabels, is ook weeral moelijk te zien Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 10 juni 2013 Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Punt1 : massa van spoel 7 Punt2 : massa van spoel 1 en 2 ??? Komt de draad uit de linkse dubbelspoel ? PuntA van de onderste spoel gaat naar de rechts aanliggende spoel Is puntB (de draad) het 2de contact van de onderste spoel ? Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 10 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Punt 2 gaat onder spoel ddor naar buiten, richting cdi, op punt b komt wel ng ne zwarte toe (aan de achterkant van het punt. Punt B komt idd van de bovenkant van da spoeleke Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 10 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Naar da blauw bakske da zorgt voor de vonk van de bougie, da noemt toch cdi ni ? Waar da punt b is gesoldeerd is ook ng een zwarte gesoldeerd, niet te zien op foto. Massa misschien? Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 10 juni 2013 Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Wat is CDI ? Je bedoelt je electronische ontsteking ? Da's dan punt W op de tekening. Wat bedoel je precies met : op punt b komt wel ng ne zwarte toe (aan de achterkant van het punt. Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 10 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Op de tekening noemt da electronic ignition unit Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 10 juni 2013 Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Ik denk dat we d'er zijn. Doe het volgende als test : Van het knooppunt geel/rood/zwart naar blauwe draad, verwijder je rood en zwart maar laat ze wel verbonden (voorlopig laten zweven) ! Op die manier is de in- en uitgang van de bovenste spoelen terug vrij. Koppel de spanningsregelaar af en meet de AC-waarde op de blauwe draad . 't zou moeten gaan denk ik... Indien ok, dan zal ik even langskomen om alles deftig te hersolderen... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.