Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa GL schokt in alle versnellingen soms


Sphinx

Aanbevolen berichten

Hoi,

De Vespa is af, heb er nu een paar ritten mee gedaan, maar ze schokt soms in eender welke versnelling.

Precies of ze krijgt niet genoeg benzine, maar ik heb de sproeiers al uitgekuist en na gekeken of de benzinedarm niet geklemd zit.

Wat zou er nog mis zijn?

De Vespa staat te koop, maar deze moet eerst perfect in orde zijn voordat ze weg gaat.

Alvast bedankt,

Sphinx

Link naar reactie

ik heb dat ook eens gehad en dat lag uiteindelijk aan een elektrisch probleem. De groene kanbel van het frame naar de cdi was wat verduurd en afhankelijk van het heuveltje/bultje op de weg haperde/schokte de vespa wel of niet.

Ik weel dat jouw blok nog geen cdi heeft, maar het zou misschien ook het verhaal van de verduurde kabel kunnen zijn. Is de kabelboom nog de oude?

Link naar reactie

Ik wil nu ni ne lastige mens uithangen hè, ma als ge een wesp hebt binnengedaan en er is nog nog steeds iets mis, bel dan op zijn minst eerst met de garage waar ie vandaan komt voordat ge hier -ongewild weliswaar- mensen een "slechte" naam geeft. Je wordt wellicht meteen verder geholpen...

Link naar reactie

Ik geef hem zeker geen slechte naam.

Voor alle duidelijkheid, dit was mijn fout, NIET die van sam.

Mijn choke bleek niet terug in te gaan, maw de kabel was iets te kort. Dit is volledig opgelost en ik heb dit zelf getest (even mee gereden, bleek in orde te zijn) alvorens te verkopen.

Link naar reactie

ontsteking staat goed...check trouwens de merktekens op uwe carter, incl gradenaanduiding die ik op uwe carter gezet heb...

normaal gezien reageer ik op zo'n dingen nie, maar als ge een verhaal verteld, moet ge in't begin beginnen.. en er dus ook bijvertellen dat ge enkel uwe motor hebt binnengebracht, die dan op zijn beurt, getest en gedraait heeft in ne statief. in diezelfde statief is dan ook uw ontsteking afgesteld. Iedereen die ietwa verstand heeft; weet trouwens dat ne carbu afstelle in ne statief, praktisch nie gaat. dus het zou perfect mogelijk zijn da uwe carbu nog te rijk staat

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...