jasper 77 Geplaatst: 15 april 2013 Delen Geplaatst: 15 april 2013 hoi. ik heb mijn faro basso voledig in orde gezet. en nu dat ik een toertje gaan doen ben heb ik gemerkt dat mijn koppeling door slipt en soms bij het kickstarten ook. er steeken altans niewe koppelingsplaaten in. en als ik in nutraal sta gaat hem plots in hooge toeren zonder aan mijn gas te komen. wat kan het probleem zijn? groeten, jasper Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 april 2013 Delen Geplaatst: 15 april 2013 De eerste 2 problemen zijn de koppeling die waarschijnlijk niet voldoende is aangespannen, het derde probleem is er eentje van valse lucht (oliekering defect, carbu sluit niet goed af, gasschuif versleten,... ), tenzij je relantie niet goed is afgesteld. Groetjes, nero. ps: familievete ondertussen opgelost? ) Link naar reactie
jasper 77 Geplaatst: 15 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2013 de koppeling kabbel is normaal goed aangespannen want ik had hem zelf gelost en had toen het zelfde probleem. dan van mijn carbu zou kunnen want hij lekt zelfs een beetje. familie problemen opgelost. dat was maar om te plagen Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 april 2013 Delen Geplaatst: 15 april 2013 Te hard aangespannen bedoelde ik natuurlijk... ) Heb je een nieuwe duwpen gestoken, indien ja is deze mogelijk te lang zodat de koppeling constant wordt ingeduwd. Hoe is de stand van de koppelingshendel onderaan de motor, naar achteren, haaks op het carter of iets naar voren gericht? Groetjes, nero. Link naar reactie
jasper 77 Geplaatst: 15 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2013 ik heb de zelfste duwpen gebruikt. de koppelingshendel staat naar achter. groeten, jasper. Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 april 2013 Delen Geplaatst: 15 april 2013 Heb je de veren ook vernieuwd? Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 april 2013 Delen Geplaatst: 15 april 2013 Heb je een beetje speling (2mm) op de koppelingshendel aan het stuur vooraleer je de koppeling effectief induwt? Als dat zo is kan het niet anders zijn dan het spietje op de krukas (koppelingszijde) dat ofwel afgebroken is ofwel niet of verkeerd terug geplaatst. Groetjes, nero. Link naar reactie
jasper 77 Geplaatst: 16 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2013 ja. maar dat spietje heb ik ook al is vervangen om dat hij toen niet wou starten. moest weer dat spietje niet juist zitten zou hij toch niet starten? Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 16 april 2013 Delen Geplaatst: 16 april 2013 Het spietje kan gekanteld zitten achteraan in de gleuf van de krukas >> daardoor gaat je koppeling er niet ver genoeg op en heb je hetzelfde effect als een te lange duwpen . De spie zit dan slechts een klein stukje in de koppeling >>gevaar voor afbreken en uitslijten van de gleuf in je krukas Link naar reactie
jasper 77 Geplaatst: 16 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2013 maar wat ge zegt kan wel goed kunnen. zou het zij dat mijn koplamp dan ook niet meer zou branden maar mijn achterlicht gaat wel nog? groeten, jasper Link naar reactie
jasper 77 Geplaatst: 16 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2013 want plots ging mij koplamp niet meer en ik heb alles door ge meten. en het zou de motor zijn dat geen elektriciteit geeft. Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 april 2013 Delen Geplaatst: 16 april 2013 Heb je het lampje al doorgemeten? Groetjes, nero. Link naar reactie
jasper 77 Geplaatst: 16 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2013 ja. de lamp heb ik ook door ge meten. maar het is de motor dat geen stroom doorgeeft. Link naar reactie
jasper 77 Geplaatst: 16 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2013 en mijn spoel is ook er wikkelt geweest. Link naar reactie
jasper 77 Geplaatst: 17 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2013 moest de gleuf van de krukas uitgesleten zijn. wat kan ik dan doen zonder de krukas te vervangen? groeten, jasper Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 17 april 2013 Delen Geplaatst: 17 april 2013 heb je de juiste olie in uw carter gedaan ??? grtz sidvespa Link naar reactie
jasper 77 Geplaatst: 17 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2013 sae 30 olie Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 17 april 2013 Delen Geplaatst: 17 april 2013 De spie van de koppeling heeft niets te doen met de elektriciteit >> elektriciteit komt van het vliegwiel en dat zit aan de andere zijde (ook op een spie) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.