Ga naar inhoud
Vespaforum.be

kikstarter slipt door. plots in hooge toeren gaan.


jasper 77

Aanbevolen berichten

hoi.

ik heb mijn faro basso voledig in orde gezet.

en nu dat ik een toertje gaan doen ben heb ik gemerkt dat mijn koppeling door slipt en soms bij het kickstarten ook.

er steeken altans niewe koppelingsplaaten in.

en als ik in nutraal sta gaat hem plots in hooge toeren zonder aan mijn gas te komen.

wat kan het probleem zijn?

groeten,

jasper

Link naar reactie

De eerste 2 problemen zijn de koppeling die waarschijnlijk niet voldoende is aangespannen, het derde probleem is er eentje van valse lucht (oliekering defect, carbu sluit niet goed af, gasschuif versleten,... ), tenzij je relantie niet goed is afgesteld.

Groetjes, nero.

ps: familievete ondertussen opgelost? :))

Link naar reactie

Te hard aangespannen bedoelde ik natuurlijk... :))

Heb je een nieuwe duwpen gestoken, indien ja is deze mogelijk te lang zodat de koppeling constant wordt ingeduwd.

Hoe is de stand van de koppelingshendel onderaan de motor, naar achteren, haaks op het carter of iets naar voren gericht?

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Heb je een beetje speling (2mm) op de koppelingshendel aan het stuur vooraleer je de koppeling effectief induwt?

Als dat zo is kan het niet anders zijn dan het spietje op de krukas (koppelingszijde) dat ofwel afgebroken is ofwel niet of verkeerd terug geplaatst.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Het spietje kan gekanteld zitten achteraan in de gleuf van de krukas >> daardoor gaat je koppeling er niet ver genoeg op en heb je hetzelfde effect als een te lange duwpen . De spie zit dan slechts een klein stukje in de koppeling >>gevaar voor afbreken en uitslijten van de gleuf in je krukas

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...