Ga naar inhoud
Vespaforum.be

akrapovic 'black'


les

Aanbevolen berichten

Akra black zal nog even moeten wachten ... droogkast naar de vaantjes! Onverwachte streep door de rekening ... budget voor m'n akra :(

Spaar een hoop centen en koop een Remus...

Is die remus dan zoveel goedkoper? misschien een hyperlink waar die aan een scherpe prijs te verkrijgen is...

Link naar reactie

Remus kost 450, Akra 510 ...

Volgende uitleg kreeg ik van verkoper:

Zijn beide een winst in koppel en beide iets meer dan 1PK winst.

Remus is korter waardoor die eigenlijk beter past onder het chassis. Ge raakt niks wanneer ge met 2 op de vespa zit en een putje/bulte neemt.

Als ge akra neemt en ge zit nog met de standaard vering van Vespa ... dan kunde wel is ne keer blutsen in uwen duren akra stompen.

Dus zou ik al de Mallossis moeten steken en nen akra ... Mallossi zeker niet slecht, maar wil het geld er nu nog niet in steken ;)

Nu ne Remus ... achteraf die Malossis ... dan komt dat allemaal wel dik in de "sacoche".

Vind zowel akra als remus een schoon geluid produceren.

Link naar reactie

Mooie uitlaat. Ik heb lang getwijfeld tussen een Remus , Akropovic of een DAM voor mijn gts 125 ie. en heb uiteindelijk een DAM- uitlaat aangeschaft sinds januari.

Er was een db-killer bij die ik in 2 standen kan plaatsen . Persoonlijk vind ik hem nogal luid en heb dan ook gevraagd aan DAM - exhaust om mij een nieuwe db-killer te maken.Hoe werkt een DB-killer eigenlijk , hoe kleiner de diameter van de uitlaat , hoe minder lawaai?

Link naar reactie
Remus kost 450, Akra 510 ...

Volgende uitleg kreeg ik van verkoper:

Zijn beide een winst in koppel en beide iets meer dan 1PK winst.

Remus is korter waardoor die eigenlijk beter past onder het chassis. Ge raakt niks wanneer ge met 2 op de vespa zit en een putje/bulte neemt.

Als ge akra neemt en ge zit nog met de standaard vering van Vespa ... dan kunde wel is ne keer blutsen in uwen duren akra stompen.

Als je een beetje uitkijkt betaal je 450 voor een Akra ( ik heb toch niet meer betaald ) .

Tenzij uw vriendin een wel heel dikke reet heeft en minstens 150kg weegt, dan kan ik het misschien nog aannemen dat

uw chassis de uitlaat raakt als je aan 60/u over vluchtheuvels vlamt. Voor de rest zever in pakskes. Ik rijd met standaarvering en regelmatig met passagier vanachter en heb nooit iets opgemerkt van 't geen hier gezegd wordt over blutsen en dergelijke in uw uitlaat...

Link naar reactie

zover ik weet ramt ge alleen blutsen in uw akra als ge crashbars hebt gemonteerd en dan met één of meer dikke reten op uw vespake gaat zitten :-p

remus is ook ene zeer mooie uitlaat maar die akrapovic had voor mij persoonlijk gewoon nét dat 'ietsje' meer, hence dat ik er bereid voor was dik 2 maanden te wachten ;-)

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Op het certificaat van conformiteit staan de "sound levels". Ik vind nergens precies hoeveel dbA deze black edition produceert maar zijn er potentiële ongewenste gevolgen wanneer deze geluidsniveaus overschreden worden? Ik wil deze namelijk ook plaatsen op de mijne.

Link naar reactie

De akra met standaard db killer maakt evenveel geluid qua db als de originele uitlaat, alleen bij het vertrekken hoor je een roffel.

De db killer die ik nu heb is 3db luider maar dat is wel redelijk veel maar toch komt het geluid nauwelijks boven het wind geluid uit bij volgas, bij cruise snelheden hoor je hem gewoon niet.

Enorm fijne uitlaat is mijn mening.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb nu al een drietal weken deze akro black edition geplaatst.

Bij het wassen merkte ik nu op dat er krassen op de uiteinde waren.

Gisteren kwam ik een andere vesparijder tegen, die dezelfde krassen hadden.

Deze vertelde me dat het door de schokken komt waarbij de uitlaat de onderkant van de bil van de vespa kan raken.

Hij had een oranje vespa en op deze krassen zat een beetje oranje verf op. ( de mijne is mat zwart en dus niet zichtbaar).

Ik heb nu mijn vering 2 standen hoger (strakker gezet) om dit te vermijden. Hebben andere dit probleem gehad?

Link naar reactie

Ik hen geen krassen, ik heb een versleten achtervering(écht versleten) op stand 3, ik weeg met volle uitrusting 110kg maar ik heb wel iets straffere bussen bovenin de ophanging steken waardoor de zijwaartse beweging van de motor verminderd word.

Link naar reactie

Ik hen geen krassen, ik heb een versleten achtervering(écht versleten) op stand 3, ik weeg met volle uitrusting 110kg maar ik heb wel iets straffere bussen bovenin de ophanging steken waardoor de zijwaartse beweging van de motor verminderd word.

Link naar reactie

Ik hen geen krassen, ik heb een versleten achtervering(écht versleten) op stand 3, ik weeg met volle uitrusting 110kg maar ik heb wel iets straffere bussen bovenin de ophanging steken waardoor de zijwaartse beweging van de motor verminderd word.

Link naar reactie

Geen krassen, niks, nougatbollen, ... wel met Malossi veren ... heerlijk nu hoe hij rijd m'n GTS.

Deze week m'n 11000e kilometer gereden ... 14 maanden oud ... rijd nu beter als in't begin dankzij alle updates :)

Misschien toch is testen wat het geeft wanneer malossi vario er in steekt ...

Hoog windscherm is wel beestig als ge verder rijd dan de gewoonlijke tochtjes!

Groeten,

Rolf

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Hoe zit het met de katalysator bij de akrapovic,

hebben jullie deze met of zonder geplaatst?

En maakt dit verschil?

 

Grtz

 

Arnout

Zonder, verschil... slechter voor onze aardbol he,,voel me wel wat schuldig.

Qua prestaties moet je het niet doen, meer voor de mooie sound en looks ben ikzelf gezwicht.

Grtzzz

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Heeft iemand ervaring met de remus carbon slip on zonder catalisator ?  Hoe zit dat met dat hitteschildje ? soms erbij dan weer niet, ...

Zit de remus vast aan het uitlaatspruitstuk (origineel met lambda sonde) met grafiet pakking of niet. thx !

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...