geronimooo Geplaatst: 19 februari 2013 Delen Geplaatst: 19 februari 2013 goede avond, Weet er iemand als er een verschil bestaat tussen de oude koppelings-deksels, van vb glx, sprint, vbb en die van een px, px 200? Bij montage van een cosa koppeling, blijft de koppeling licht doorslippen, maw ik kan deze niet altijd in gang kicken. Als ik de 3 boutjes wat los zet (lees 1 mm max uitdraai) dan werk alles perfect. De koppeling sleept dus ergens, maar ik vind niet waar. Zelf de truc van het vet doet het niet. Ik vermoed dat de duwpen constant duwt. Daar is enige twijfel met de truck van het vet. Er zit geen rondel achter de koppeling, Dus nu begin ik te vermoeden dat er een verschil bestaat in dat deksel, dat een koppelings-deksel van px wat dieper is waardoor deze meer ruimte geeft aan de koppeling. Bedankt alvast Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 19 februari 2013 Delen Geplaatst: 19 februari 2013 Heb je al nagekeken of ze hier niet sleept: Indien nodig bijdremelen, dit komt wel meer voor bij een cosakoppeling Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 19 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2013 goede avond, Had ik al gedaan, alsook de as wat bijgevijld, ik denk dat hij sleept aan de plaats waar het duwbusje in komt. Maar dat lijkt mij niet zo verstandig bij te frezen. Ik gok dat met een ander koppelingsdeksel (px) het opgelost moet zijn. Laat ons hopen! Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 februari 2013 Delen Geplaatst: 19 februari 2013 Er zijn wel degelijk verschillen in de verschillende koppelingsdeksels. De beste manier van werken is om de binnenzijde van het koppelingsdeksel in een kleurtje te spuiten, alles monteren zonder de dichtingsring en dan dmv het vliegwiel de koppeling te bewegen. Waar de verf verdwenen is moet je het deksel bijdremelen. Door de montage zonder dichtingsring heb je voldoende speling zodat een warme koppeling ook niet begint te slijpen tegen het deksel. Als er teveel moet worden bijgewerkt ( als de stevigheid van het koppelingsdeksel serieus begint af te nemen) kan je beter een spacer aanschaffen die tussen het carte en koppelingsdeksel wordt geplaatst. Mogelijk moet je dan ook een rondel steken tussen het achterwiel en het carter om te vermijden dat de achterband het koppelingsdeksel raakt. Controleren of de duwpen sleept is makklijk. Als de koppeling gemonteerd is moet je altijd een beetje speling hebben op de hendel op het koppelingsdeksel eer de koppeling begint te ontkoppelen. Groetjes, nero. Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 20 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2013 Bij deze opgelost, Blijkbaar zit er toch een verschil op van 0,9 mm bij deze die ik had. Nieuw px deksel er op, en natuurlijk kon ik het niet laten om eens te testrijden! super! Nu nog de carbu afstellen, en versnellingen wat bij regelen. Andere achterband, en laat het droge weer maar komen. Roderen, roderen en roderen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.