Ga naar inhoud
Vespaforum.be

cezeta kopen in tsjechie


geronimooo

Aanbevolen berichten

Goede avond,

Ik heb het idee opgevat om volgend jaar eens wat anders te doen.

Ofwel met de vespa op reis naar spanje/portugal ofwel

We vliegen naar Tsjechie, kopen een cezeta 501 en rijden lukraak terug naar Belgie.

Allemaal goed en wel, maar nu is mijn Tsjechies niet 100%, (lees redelijk slecht) dus lijkt mij dit geen evident plan.

Weet er toevallig iemand de lokale 2 dehands.be site van Tsjechie?

Of kent heeft er daar iemand kennissen die mij verder kunnen helpen?

alle info is welkom

Bedankt alvast

Link naar reactie

wat is er voorbarig? ik denk dat dat woord niet echt is wat je bedoeld?

Ik heb daar ook al aan gedacht hoor, maar die motoren zijn naar schijnt zeer betrouwbaar,

en wie niet waagt, niet wint zeker?

Je moet toch eens een gok wagen in je leven? Wat is 1000 km nu?

Als ik naar spanje rij is dit ook met de motor die onder mijn scooter zit, zonder voorafgaande revisie.

Ik ben ook niet van plan de eerste de beste te kopen, en wel wat te zoeken naar 1 met goede eventueel gereviseerde motor. Dit zien we wel.

Eerst wat informatie inwinnen over wat kan en mag,

Vandaag gebeld naar de doane, DIV, en keuring, niemand weet daar raad, Transit platen voor motoren bestaan blijkbaar niet.

Het probleem zit voor het ogenblik in het legaal terug rijden, daarmee bedoel ik, Met welke plaat/verzekering.

Optie 1, tsjechiesche plaat en belgische verzekering, (Indien deze dit willen doen. Dit is nagevraagd)

Optie 2, Belgische plaat van bestaande motor(vespa), melden aan verzekering, en gaan,

Optie 3, Scooter ginder kopen, in belgie inschrijven en dan met die plaat naar ginder vliegen, en zo naar hier rijden. Dit lijkt mij een werk van lange duur.

merci alvast

Link naar reactie

volgens mij isda iets te optimistisch.. 1000km rijden met ne scooter die ge van toeten of blazen kent?

wat als ge daar na 100km al mee in panne valt en er moet vb. een bourage van de krukas vervangen worden?

oke, dit is misschien worst case scenario, maar misschien niet slecht om ook daar rekening mee te houden?

geronimoo: post gewijzigd :) ge had gelijk :D

Link naar reactie

ik zou niet zelf terugrijden, gaat te veel miserie zijn om het al legaal te kunnen doen en dan nog het risico van op een scoot die je van haar nog pluimen kent te vertrouwen voor 1000km terug te geraken. Rij gewoon met een (al dan niet gehuurde) camionette naar daar. Zoveel reclaxter en zoveel minder miserie.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...