Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS 300 Supersport - Roderen


GTS_Stef

Aanbevolen berichten

Laat u maar es goe gaan , heb ik ook gedaan :-) . De dealer vertelde me indertijd dat de GTS motor zo was afgesteld dat hij de 1e 20 keer dat je hem start je er niet voluit mee kon gaan. De 1e honderden kms heb ik nooit echt topsnelheden gehaald maar 'k heb hem toch altijd opengetrokken vanuit stilstand ( motor was wel altijd goed warm)

grtz!

Link naar reactie

Nooit met een koude motor de kasseien uit de grond proberen te trekken ; als je gaat sporten warm je je lichaam toch ook eerst op ... De eerste 1000 km zou ik zeker niet te onozel doen , na het inrijden kan je alleen bij een opgewarmde motor een kanonacceleratie forceren . Als je natuurlijk geld te veel hebt en geregeld motormankementen wil dan moet je vooral met ijskoude motor optrekken alsof je moet gaan vluchten voor de politie ...

Link naar reactie

Zolang de motor koud staat, rustig blijven rijden. Maar met een opgewarmde motor mag je al eens goed doortrekken.

Een nieuwe motor mag je niet forceren, maar je moet ook geen "luie" motor kweken...

Link naar reactie

Als je constant bij een warme motor het gas wil opendraaien bij een 300 SS , dan vrees ik dat je de verkeerde motorfiets hebt aangeschaft . Zou het dan niet beter zijn dat je een snel en krachtig racemachine koopt ? Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je op een 300 als een bompa moet gaan rijden met een pijp in je mond en aan je voeten kemelharen sloefen ...

Link naar reactie

Sorry voor onderbreken van topic : roderen 300 ss . Diverso,vooraleer uw fantasie helemaal op hol slaat : ben 45+ ...op 16j. beginnen rijden en sleutelen aan handgeschakelde bromfietsen ,langzaam overgeschakeld naar sneller en krachtiger spul van Yamaha tot Harley ...heb dus genoeg rijervaring ; 3 jaar geleden een Vespa 300 gekocht om te genieten... Met referenties en reputaties ben ik niet zo bezig...zeker niet als je al eens een begrafenis hebt bijgewoond van je beste (harley)vriend ...

Link naar reactie

Laten we hopen dat de Stef nog een afspraak kan maken met z'n dealer voor een eerste nazicht want volgens de maya-kalender vergaat morgen de wereld ; een zonnestorm met onmetelijke kracht zou onze aarde vernietigen . Toch is er voor de Stef z'n 300 nog grote hoop : De Maya's hebben de ondergang van hun eigen rijk nog niet zien aankomen (laat staan dat ze de apocalyps konden voorspellen ) Dus roderen en 1ste nazicht kunnen doorgaan !!!!

Link naar reactie

...en GTS stef , is je VESPA 300 SS al gerodeerd ??? ... misschien nog niet met dat slechte weer . Gisteren nog even mijn instructieboekje van PIAGGIO ingekeken en daarin stond duidelijk vermeld : tijdens de eerste 1000 km ; niet harder rijden dan 80% van de maximum snelheid --vermijdt de gashendel volledig open te draaien ---geen constante snelheid aanhouden -------na de eerste 1000km : voert men de snelheid geleidelijk op tot maximum ... ... zo heb ik mijn Vespa 300 ook ingereden en hij rijdt zeer vlot en heeft zeker geen luie motor ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...