Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Batterij in de winter


Djef

Aanbevolen berichten

van een druppelaar gaat wel je batterij om zeep. Ik had eens een gts die door de vorige eigenaar telkens wanneer hij in de garage stond aan de druppellader werd gehongen. Gevolg, batterij stuk, maar dat merkte hij zelf niet natuurlijk vermits de druppellader de batterij steeds oplaadde.

Link naar reactie

Met een goeie druppellader zou dat niet mogen. Je moet die daar ook niet elke keer aanhangen he enkel als ja de scooter voor een langere tijd weg zet en dan nog is het voldoende om een keer de week een paar uur aan te hangen.

Link naar reactie

Inderdaad, Optimate bvb. Er zit ook een kabeltje bij dat je steeds aan de batterij kunt laten hangen zodat je bij een GTS enkel het vloerplaatje dient los te maken en te verbinden. Ik heb een Optimate 3+ (idem als de 4) Supercontent van.

BIj de PX haal ik de batterij tijdens de winter er uit (want het kan vriezen waar hij staat) en zet hem in de warmere berging. Ik weet niet of het goed is maar laat hem 1 week aan de druppellader en nadien koppel ik 1 week af en zo telkens gans de winter door.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...