nero Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Mooi werk! Bedankt voor de duidelijke foto's. Groetjes, nero. Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 14 december 2012 Delen Geplaatst: 14 december 2012 Nice, nice Grtjs Makke Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 18 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2012 Scootertje bouwen! Voorvork klaar om in het frame gehangen te worden: Begonnen om de P200 motor te demonteren. En velgen en trommels klaar gemaakt voor de straler. Demontage: Waarschijnlijk 48.000km achter de rug, deze zuiger... Schone binnenkant! En we gaan verder, beruchte carterbout uit moeten boren maar toen konden we beginnen met splitsen: En schoon maken: En nog wat plaatjes van de gecoate vespa: Ik ben nu begonnen aan de vloerstrips en heb vandaag het stuur in elkaar gezet. Link naar reactie
bardi Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Nice work! Goed gezien ook, het gebruik van die steunen... Link naar reactie
AJ Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 Hoi Laurus, Herkende Je niet Dinsdag bij Maskes... Stom zeg,Maarja weet ook niet waar naar je tegelijk moet kijken zoveel moois staat er bij Peter... Succes met de opbouw,maar komt wel goed denk Ik... Dit Topic is al een heel Vespa avontuur,Bedankt, Groeten,AJ&Kaar Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 Staat Beardyman daar te klussen? Goed gelukt dat coaten! Zit het ook goed overal in de tunnel, of heb je die nabehandeld? Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 19 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2012 Haha, ja daarom herkende AJ&Kaar me waarschijnlijk ook niet Hij heeft uiteraard wel zn plekjes, maar de coating is behoorlijk strak ja. Voor zover je kunt kijken zit er in de tunnel wel coating, maar ik ga waarschijnlijk nog wel een beetje owatrol in de tunnel proppen. Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 19 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2012 Weer dubbel :S Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 Lijkt me wijs, want met elektrostatisch poedercoaten gaat het meestal niet goed bij een kooi vorm. Op wat voor banden ga je rijden, trouwens? En met binnenband of tubeless? Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 19 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2012 Waarschijnlijk gewoon Michelin S83 met binnenband. Wat mij betreft simpel maar doeltreffend. Link naar reactie
AJ Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 HaHa, Lachen joh die baard,(Doet het goed daar in die landen)... Had het denk ik te druk met me (spiek)bestellijstje om je te herkennen! Goed gelukt hoor dat poedercoaten!, Ik werd voor gek verklaard paar Jaar geleden toen ik een paar PX'n liet coaten,maar het resultaat was wel gaaf... Ooit een nieuw uit de doos PK125 frame laten doen,(rijd Me maat nu mee),die was helemaal te gek geworden,beetje oude "Look" effect geworden. Nogmaal veel plezier en succes! Groeten,AJ&K. Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 6 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2013 Gelukkig nieuwjaar allemaal! Als jullie nog legendarische Vespa reisverhalen of plaatjes hebben, aarzel niet om ze te posten! Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 8 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2013 Afgelopen tijd weer wat vorderingen gemaakt. Eerst wat dingetjes gepolijst en vervolgens het stuurtje in elkaar gezet, vloerstrips gemonteerd, balhoofdcups vervangen en de originele achter schokbreker gereviseerd. Vandaag nog even de kabelboom getrokken en de kabels er in gezet. Ondertussen druppelen de spullen voor de blokrevisie ook binnen. Vandaag origineel Piaggio pakkingset, keerringen, krukas, cilinder en dellorto carburateur binnen gekregen. Hier wat plaatjes: Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 15 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2013 Handschoenvakdekseltje gemonteerd en achterlicht: Voetrempedaal gepolijst, remlichtschakelaar gemonteerd, remkabel aangesloten: Ik heb de kabelboom van een sprint gebruikt, deze is makkelijker aan te sluiten met de P200 motor. Kabelboom en kabels geplaatst: Omdat ik natuurlijk over ga op 12V heb ik een 12V claxon het uiterlijk van een 6V claxon gegeven door het schelpvormige deel over te zetten: Helaas ben ik vergeten het schroefdraad van de claxon te controleren voordat deze naar de coater ging. Het schroefdraad was dus niet goed meer en moest een maatje groter getapt worden. Op het moment word ik vergezeld met de bouw van een GS160MK2: Verder vandaag nog het logo geplaatst: Link naar reactie
bardi Geplaatst: 15 januari 2013 Delen Geplaatst: 15 januari 2013 Nice! Keep going! Leuke werkplaats ook... mvg, Bardi Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 16 januari 2013 Delen Geplaatst: 16 januari 2013 Inderdaad een coole werkplaats. Ben benieuwd naar het eind resultaat. Grtjs Makke Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 16 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2013 Ik mag niet klagen! Link naar reactie
jje Geplaatst: 16 januari 2013 Delen Geplaatst: 16 januari 2013 Volgens mij ligt die werkplaats ergens in Rijen ... (;-) Link naar reactie
khemoekeenwespoftwie Geplaatst: 16 januari 2013 Delen Geplaatst: 16 januari 2013 Volgens mij ligt die werkplaats ergens in Rijen ... (;-) Ik ben daar zeker van ;-))))) Overal waar de ... ... Zijn daar is het bal. Grtz Walter Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 16 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2013 Dank! Niet te missen natuuurlijk! Weinig meisjes bij maskes hor... Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 28 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2013 Voorvork zit er weer in. De carters komen deze week weer terug van de straler. Dan kan ik aan mijn blokje beginnen en dan kan hij weer terug op zijn wieltjes Drie stappen in de opbouw van een GS160...: Link naar reactie
singelee Geplaatst: 29 januari 2013 Delen Geplaatst: 29 januari 2013 Heb hem per toeval gezien vorige week en ziet er al best ok uit ;-). Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 10 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2013 Carters gestraald en blok inelkaar gezet. En een speciale tool gebruikt om het krukaslager te monteren: Keerring koppelingszijde: Carters klaar om weer samengevoegd te worden: Altijd een mooi gezicht wat mij betreft: Blokje weer in elkaar, alleen koppeling en ontsteking moeten nog gemonteerd: Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.