Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Iemand ervaring met Bosch bougie


flyingpig

Aanbevolen berichten

Volgens de website van NGK is dit enkel om de levensduur van de bougie te verlengen.

En op een ander forum bevestigen ze dit met als argument dat de vonk altijd de elektrode met laagste weerstand zal kiezen. Er zal altijd maar 1 vonk zijn en als de elektrode slijt zal de vonk een andere elektrode kiezen.

Nog iemand anders zegt dan weer dat de motor beter draait met een dergelijke bougie.

Ik weet dus ook niet wat waar is maar mij lijkt het verhaal van de laagste weerstand wel het meest aannemelijk en het zal dan enkel de levensduur verlengen van de bougie. :-p

Link naar reactie

Flyingpig, als jij die er nu eens insteekt en het ons binnenkort laat weten ?!

Ik rijd met Iridium bougies van NGK

Het elektrodemateriaal iridium is vrijwel resistent tegen vonkerosie en maakt bijzonder smalle middenelektroden met een diameter van slechts 0,6 mm mogelijk. Bij smalle middenelektroden kan meer ontbrandbaar mengsel ontsteken. Dit leidt tot een betrouwbare ontbranding en een betere uitbreiding van het vlamfront.

Link naar reactie

Ik rijd met Iridium bougies van NGK

Het elektrodemateriaal iridium is vrijwel resistent tegen vonkerosie en maakt bijzonder smalle middenelektroden met een diameter van slechts 0,6 mm mogelijk. Bij smalle middenelektroden kan meer ontbrandbaar mengsel ontsteken. Dit leidt tot een betrouwbare ontbranding en een betere uitbreiding van het vlamfront.

copy/paste Joene ;-)

Link naar reactie
kan je ze gewoon niet indraaien en de motor met de hand ronddraaien, dan voel je toch of de piston geraakt wordt.

grtz Walter

Heb ik ook gedaan, vertrouw het toch niet, dan ook nog het volgende : veranderd er iets aan de ontbranding omdat de vonk dieper in de verbrandingskamer gebeurt

Voor zover ik weet is er geen verandering in ontbranding.

grtz Walter

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...