flyingpig Geplaatst: 14 september 2012 Delen Geplaatst: 14 september 2012 Heeft iemand deze al geprobeerd in z'n Vespa ? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 14 september 2012 Delen Geplaatst: 14 september 2012 Oeh - dikke vette triplespark Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 14 september 2012 Delen Geplaatst: 14 september 2012 Nope, in 2 takt heb ik die nog nie gebruikt. Wel sinds ze bestaan altijd in mijn auto's gestoken, had ietske minder verbruik en bolde iets beter. Grtjs Makke Link naar reactie
YoniM Geplaatst: 14 september 2012 Delen Geplaatst: 14 september 2012 wat heeft het als voordeel ten opzichte van een bougie met enkele electrode? Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 14 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2012 wat heeft het als voordeel ten opzichte van een bougie met enkele electrode? weet ik ook niet, wou hem wel even proberen, maar wou eerst wat ervaringen horen, volgens mij moet ie een veel betere vonk geven Link naar reactie
YoniM Geplaatst: 14 september 2012 Delen Geplaatst: 14 september 2012 Volgens de website van NGK is dit enkel om de levensduur van de bougie te verlengen. En op een ander forum bevestigen ze dit met als argument dat de vonk altijd de elektrode met laagste weerstand zal kiezen. Er zal altijd maar 1 vonk zijn en als de elektrode slijt zal de vonk een andere elektrode kiezen. Nog iemand anders zegt dan weer dat de motor beter draait met een dergelijke bougie. Ik weet dus ook niet wat waar is maar mij lijkt het verhaal van de laagste weerstand wel het meest aannemelijk en het zal dan enkel de levensduur verlengen van de bougie. :-p Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 14 september 2012 Delen Geplaatst: 14 september 2012 Bij een enkele, enkele vonk, bij ne triple drie vonken, de bedoeling hiervan is dat je een betere ontsteking krijgt. Maar zoals gezegd ik weet nie wat het effekt gaat zijn op ne 2-takt. Grtjs Makke Link naar reactie
Joene Geplaatst: 14 september 2012 Delen Geplaatst: 14 september 2012 Flyingpig, als jij die er nu eens insteekt en het ons binnenkort laat weten ?! Ik rijd met Iridium bougies van NGK Het elektrodemateriaal iridium is vrijwel resistent tegen vonkerosie en maakt bijzonder smalle middenelektroden met een diameter van slechts 0,6 mm mogelijk. Bij smalle middenelektroden kan meer ontbrandbaar mengsel ontsteken. Dit leidt tot een betrouwbare ontbranding en een betere uitbreiding van het vlamfront. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 14 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2012 Hij gaat er deze avond in ( de bougie in de cilinderkop ) laat jullie iets weten Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 14 september 2012 Delen Geplaatst: 14 september 2012 Ik rijd met Iridium bougies van NGK Het elektrodemateriaal iridium is vrijwel resistent tegen vonkerosie en maakt bijzonder smalle middenelektroden met een diameter van slechts 0,6 mm mogelijk. Bij smalle middenelektroden kan meer ontbrandbaar mengsel ontsteken. Dit leidt tot een betrouwbare ontbranding en een betere uitbreiding van het vlamfront. copy/paste Joene ;-) Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 14 september 2012 Delen Geplaatst: 14 september 2012 Ik rij ook al jaren met iridium van NGK. Die in de zwarte px200 steekt er al zelfs 12000km in, zonder een enkele hapering. En nu hout vasthouden. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 14 september 2012 Delen Geplaatst: 14 september 2012 uiteraard Moon, waar dient da anders voor Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 @flyingping, en wat is het resultaat met die bougie?? Grtjs Makke Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 21 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2012 Awel: heb er hem niet ingedraaid. Ik heb de NGK B7ES die er nu inzit even vergeleken met de Bosch, de Bosch bougie is 3 mm langer aan de neus, heb een beetje schrik dat ie de zuiger zou raken, ik weet niet hoeveel speling er tussen zit . Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 Als ik da zo lees, chance da ge hem er niet ingedraaid hebt. Thanks voor de info. Grtjs Makke Link naar reactie
Joene Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 kom Pig nie zeveren hé, steek die daar in begot Link naar reactie
khemoekeenwespoftwie Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 kan je ze gewoon niet indraaien en de motor met de hand ronddraaien, dan voel je toch of de piston geraakt wordt. grtz Walter Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 21 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2012 kan je ze gewoon niet indraaien en de motor met de hand ronddraaien, dan voel je toch of de piston geraakt wordt.grtz Walter Heb ik ook gedaan, vertrouw het toch niet, dan ook nog het volgende : veranderd er iets aan de ontbranding omdat de vonk dieper in de verbrandingskamer gebeurt Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 Heb alleen ervaring met die irridiumbougies. Ze gaan langer mee (kosten ook 2 maal zoveel) maar de prestaties zijn dezelfde, alleen het starten gaat iets moeizamer dan met een "gewone" bougie. Groetjes, nero. Link naar reactie
khemoekeenwespoftwie Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 kan je ze gewoon niet indraaien en de motor met de hand ronddraaien, dan voel je toch of de piston geraakt wordt.grtz Walter Heb ik ook gedaan, vertrouw het toch niet, dan ook nog het volgende : veranderd er iets aan de ontbranding omdat de vonk dieper in de verbrandingskamer gebeurt Voor zover ik weet is er geen verandering in ontbranding. grtz Walter Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.