Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Eenvoudigste manier om iets op laden tijdens het rijden bij een GTS?


Annelies en Youri

Aanbevolen berichten

Beste,

klopt mijn bedenking dat er onder het zadel een kabeltje is voorzien met aan het uiteinde 2 witte plastieken behuizingen waarmee je iets kan verbinden om op te laden?

Zo ja, kunnen jullie mij wat tips geven hoe en wat daarvoor nodig is aub?

Een soort hub om dat kabeltje met een usb oplader te verbinden of zo?

Ik ben een leek...

Alvast bedankt voor de constructieve reacties. (de andere hoeven niet)

Link naar reactie

Een sigaretten aansteker installeren, in dit zwarte kapje, of in het handschoenenkastje.

Online kun je (dure) kant en klare setjes kopen, die je gewoon rechtstreeks kunt inpluggen in de witte connector (van het alarm)

Ikzelf heb er een in het handschoenenkastje (uit een autoparts winkel), met een verloopstekkertje van sigarettenplug naar USB (12 naar 5V). Kan mijn gsm zo in het kastje leggen en opladen.

Aansluiten kun je ook zelf met behulp van volgend schema van het modernvespa forum

http://modernvespa.com/forum/wiki-gts250ie-alarm-connector-pin-assignments

Ge hebt uiteraard de massa nodig en voor de plus kunt ge kiezen switched (op met contact) of unswitched

Link naar reactie

Ik weet dat SIP een sigarettenaansteker/ 12V-outlet verkoop die je boven het handschoenkastje kan inbouwen.

(die van hierboven dus, maar zandman was me voor)

zie hier bij SIP (dit is maar een voorbeeld, zie dat je de juiste besteld als je hiervoor kiest.)

Deze heeft een witte connector die past op de aansluiting voor het alarm.

Je kan die dan gebruiken om je GPS ofzo op te laden.

Dat ding kost echter wel rond de 65 euro.

Als je wat handig bent bouw je dit zelf in en ben je er goedkoper vanaf.

Link naar reactie

je kan gemakkelijk zelf aftappen van de connector voor 12v voor bv een gps houder. Een 12v oplader om tijdens het rijden zelf op te laden ben ik gene voorstander van. Omwille van de trillingen gaat er altijd wel iets kapot en meestal is dat de usb of miniusb aansluiting van uwe gsm of gps.

Wat wil je kunnen opladen, gsm of gps?

Link naar reactie

Als je uw gts stuur bekijkt zie je links en rechts onderaan stuur zwarte kapjes die je kan openmaken, neem het linkse, daar onderin zit ergens vastgegespt een losse kabel met een connector,

met een multimeter kan je meten welke 12 v geeft als je het contact aanzet, mijn broer heeft daar een connectie gemaakt en het werkt prima, mocht je geen idee hebben mag je mij mailen, ik stuur u dan foto's

Link naar reactie

den Tandy wist niet dat het nog bestond begot. 30 jaar geleden kocht ik daar mijn Floppy disk 5" single sided, inkeepingkske aan de andere kant en kijk double sided voor dezelfde prijs :))))

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...