Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kruissnelheid PX 150


La dolce vita

Aanbevolen berichten

Kan met de search niet veel vinden, m'n px loopt (op de teller) zo'n beetje 90/100 afhankelijk van de wind.

In de eerste 3 versnellingen draait die meer toeren als in z'n 4 op topsnelheid (als ik 'vol'optrek)

Maar voor mijn gevoel kan ik niet vol gas blijven gaan in z'n 4.

Klopt dat of kan het geen kwaad?

Ik reed mijn 2-takt brommer vroeger ook altijd volgas?

Wat is jullie ervaring hiermee?

Link naar reactie

70 km per uur is een fijne cruissesnelheid met een 125. EEn 150 zou mijns inziens toch een beetje meer aankunnen. Met mijne 177 is 85 een aangename snelheid. En de vierde vitesse is normaal gezien ook gewoon om "te blijven bollen", echt veel doortrekken in 4e zit er voor vele vespa's niet in (tenzij ge wa meer getuned hebt dan alleen een ander cilinderke)

Link naar reactie

vind het eerst en vooral raar dat je maar 90 a 100 op de teller rijd met een 150. ok ik heb een 125, niet zo heel veel verschil maar wind mee of gewoon al windstil haal ik ook toch gemakkelijk 90/95 op de teller welliswaar.

zit er in de 150 px'en van tegenwoordig ook een katalysator? zo ja...nieuw chapementje steken en tis opgelost.

maar constante snelheid van 70..75 is voor mij ook het beste. is een goede snelheid voor vlot door het verkeer en je kan nog gemakkelijk corrigeren moest je iets tegenkomen onderweg.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...