Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Inhouden GTS125 (200cc) carbu


ToonR

Aanbevolen berichten

Hey

Voor een beetje meer vermogen tegen een redelijke prijs, heb ik een GT200 cilinder onder mijn GTS125 gezet.

Op halfgas gaat ie best vlot, maar wanneer ik de gashendel helemaal opendraai krijg ik niets anders dan ploffen en houdt hij in.

Mijn vermoeden is dat de hoofdsproeier te klein is en dat de carbu in zijn geheel wat ge-upgrade moet worden. (Of is ie te groot?)

Wat denken de mensen hier op het forum ervan? :) misschien iemand al ervaring hiermee?

Bedankt alvast

ToonR

Link naar reactie

@jelle83: Als het een Keihin is, prijs en plaats?

Ik zou liefst zelf wat sproeiers uitproberen omdat de stock-carbu meestal wat arm staat, en omdat de inlaat en uitlaat al gemodificeerd is.

Wat denken jullie van deze set?

http://www.ebay.com/itm/10x-main-jet-kit-112-GY6-125cc-CVK24-CVK-30-Carburetor-CV24-CVK30-KEIHIN-OKO-/230823959685?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item35be2e1c85&vxp=mtr#ht_1135wt_1041

Link naar reactie

Ik vond het niet zo moeilijk om allemaal zelf te doen (ik heb geen speciale opleiding daarvoor) maar met de momentsleuteltjes alles netjes aangedraaid.

Dus wel plug and play, op die R*Tcarburator na... Ik ben net naar Italscooter in Deurne geweest. (Vriendelijke man btw) en ook hij zei dat ik grotere hoofdsproeier, stationair sproeier en hogere/lagere positie van de gasnaald moet hebben. Of een 2dehands carbu van een GT200 :)

Volgende vraag -> Waar in godsnaam vind ge in België zo'n sproeiers? Enkel sites van Amerika verkopen die precies..

ToonR

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Iemand een idee hoe je de gasnaald bij de CVK30 hoger kunt zetten? -> er is er geen ;)

Ik heb veel gelezen over hoger zetten door een 'clipsje' op een hogere positie te zetten, maar ik vind nergens dat clipsje...-> er is er geen ;)

De sproeiertjes komen van Ebay, nu nog 2 a 3 weekjes wachten.

ToonR

Link naar reactie

Update: Kheb een 138 erin gezet, staat veeeel te rijk. Dan terug de 105 standaard, nog te rijk.. Ik krijg zelfs een vettige aanslag op mijn bougie.

Bij het nog eens grondig vergelijken van de 2 manuals(GT200 en GTS125) is mij opgevallen dat er 3 verschillen zijn:

1. Andere hoofdsproeier (die van de 200 is kleiner! weird.. )

2. Cut-off device staat bij de GTS125 er niet bij. Maar ik weet nog niet wat dat is.

3. Een zwaardere veer voor de naald. -> hopelijk de oplossing!

Laten we maar overschakelen naar plan B.

Jelle83, heb je de nummer van jou baas? Ik zou graag de carburator komen halen (als't een redelijke prijs is). (Garage Ennekes?)

Alvast merci.

Als't klaar is zal ik de tijd nemen om wat foto's enzo te uploaden.

ToonR

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 2 weken later...

Hey Joey!

Even een oud topic bumpen :) 

Om een lang verhaal kort te maken. Als je vermogen zoekt, koop een 250 of 300 tweedehands.

Als je toch de moeite wilt doen om een 125cc->200cc conversie te doen, spaar alvast een eurootje.
Ik heb eerste zelf geprobeerd de cilinder te steken, maar om de een of andere reden lekte m'n pakkingen steeds. Heb dan maar een nieuwe 200cc blok eronder laten steken. Een grote vermogensopbrengst in 1 keer. Echter ik heb ook een sportuitlaat en heb een malossi luchtfilter. Dus moest m'n carbu terug afstellen. De carbu in de GTS 125 en GT 200 zijn beide een Keihin CVK 30, echter een andere hoofdsproeier maat. Heb dan wat liggen uitproberen met andere sproeiertjes. En maatje 105 was goed, maar op z'n top kreeg ie te weinig benzine. Heb dan gewisseld voor een 112. Iets te rijk, maar wel lekker een top van 145 op de teller. 
Echter een Carburator tunen is echt een rotwerkje. Makkelijker zou zijn om ergens bij een dealer/tuner met een testbank het afstellen te laten doen. 

Al bij al heeft me dat enorm veel geld gekost.. Injectie GTS'en zijn een stuk makkelijker op te voeren. De Lambda sensor zal aanpassingen doen zodat er steeds een ideaal (iets te arm) mengsel aangezogen wordt. 

Als laatste zou ik willen zeggen dat i.p.v 1000euro in uw motor te smijten, een setje nieuwe banden + nieuwe vering voor/achter + remonderhoud een betere investering is! (ik heb beide gedaan vanzelfsprekend.)

ToonR



 

Link naar reactie

Ik denk dat de meesten hier hun 125 cc pimpen omdat ze niet het vereiste rijbewijs hebben om met een zwaardere scooter/motor te mogen rijden. Allemaal goed en wel zolang er niks misgaat. Een maat van mij werkt bij een verzekeringsmaatschappij en je zou verschieten. Wat ze allemaal uit de kast halen om maar niet te moeten betalen. Ik zou niet in je schoenen willen staan als blijkt dat je cilinderhoud hoger is dan deze waar je voor verzekerd bent en als je dan nog eens niet over het nodige rijbewijs beschikt !

Link naar reactie

Heb een A-rijbewijs mensen.. Ik mocht niet groter dan 125cc van de ouders.

Mijn originele intentie was een 200cc cilinder op een 125cc blok te zetten. (Ja dat is zo goed als 'plug and play')

Dit is dezelfde slag met een grotere boring. Echter, er was iets mis met mijn cilinder. Ik had de hele zomer al niet gereden en heb dan maar een conversie laten doen.

250 of 300cc blok was idd toen erg duur. 

Verzekering daar spreken we niet over. 300% voorzichtig zijn :) (Ze moeten ook echt de hele motor open gooien om het verschil te zien. En een sportuitlaat of -vering mag zogezegd ook niet. Dus al de mensen met een Akra, Remus, Pm, etc zijn ook niet in orde.) Ik besef wel dat dit mijn keuze is dus niet over blijven zagen, je zou eens moeten weten hoe vaak ik al heb moeten uitleggen aan mensen dat JA, het is een motor. JA, ik heb een A-rijbewijs voor een Ducati 1198. JA, tunen mag niet. JA, ik mag op de snelweg, JA, dat is KEI-gevaarlijk...

 

pfft -_- Dus geen gezever hierover a.u.b, just enjoy and ride!

Injectie -> Als je daar bv een malossi op zet, hoef je niet de brandstoftoevoer aanpassen.

ToonR



 

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...