Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie PK50 s


petrofski

Aanbevolen berichten

Petrofski

Ik kan u geen mail sturen daarom de vraag langs deze weg

Kan u mij de juiste bestelnummer doorsturen van uw VOORVERING ???

Ik heb namelijk een nieuwe nodig voor mijn PK 50 S ...

U vindt mijn mail in mijn profielgegevens

MEt dank, en doe zo verder, de Vespa wordt mooi !

Link naar reactie
Heb je toevallig geen duidelijk overzicht over de bekabeling onder de benzine tank? En hoe bevestig je best de 'Vespa' en 'PK50S' emblemen met zo min mogelijk schade?

img9789a.jpg

Hier is een foto van de bekabeling onder de benzinetank, een duidelijkere heb ik niet, maar het is vrij simpel, vanuit het frame komt de kabel binnen en loopt dan via rechterzijkant (de bovenkant op de foto) naar achter,daar heb je dan de kabels voor de pinkers en nog een lang stuk kabel over, deze loop via de linkerkant terug(onderzijde op de foto) tot aan het 'relais'.

Voor de emblemen heb ik van die clips besteld bij SIP, maar dit lukt me langs geen kanten, het beste lijkt me van ze te plakken(dit ga ik nu ook doen)

Link naar reactie
Petrofski Ik kan u geen mail sturen daarom de vraag langs deze weg. Kan u mij de juiste bestelnummer doorsturen van uw VOORVERING ??? Ik heb namelijk een nieuwe nodig voor mijn PK 50 S ... U vindt mijn mail in mijn profielgegevens MEt dank, en doe zo verder, de Vespa wordt mooi !

Dit is de vering die ik voor mijn vespa had besteld.

http://www.sip-scootershop.com/en/products/shock+absorber+carbone+sport+_65021000

maar deze past ook als je origineler wilt gaan

http://www.sip-scootershop.com/en/products/shock+absorber+carbone+front+_65020000

Link naar reactie
  • 3 weken later...

de laateste loodjes wegen het zwaarst zeggen, ik kan dat enkel beamen;-)

Nog 2 probleempjes die ik heb voor ik er een testritje mee kan doen.

-Ik heb de versnellingskabels aangesloten, maar deze 'stroppen op', aan het handvat zelf blokkeert de draad, deze verzet de versnellingen niet, iemand een tip hiervoor?

- de hendels aan het sturen keren niet vanzelf terug, zowel bij de voorrem als bij de koppeling, is hier een trucje voor of wat kan de oorzaak hiervan zin?

Alvast bedankt,

P.

Link naar reactie

Dat de gaskabel niet "vanzelf" terugkeert is niet zo abnormaal, bij de meeste vespa's moet je de gas terugdraaien voor terug naar relantie te gaan.

Volgens mij lopen je gainen niet zoals het zou moeten, nergens in het verkeerde gaatje gestoken? ;)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Hey Nero,

Ik zal nog eens alle kabels nalopen, maar veel mogelijkheden om de kabels verkeerd te leggen zijn er niet.

Morgen zal ik ook eens de koppelingskabels goed nalopen/aanspannen en hopelijk stroppen deze dan niet meer op.

Met de gas die niet terugkeert kan ik wel leven;-), maar niet kunnen schakelen is wel moeilijker.

Link naar reactie

Kabels nagelopen, en het probleem van de hendels al gevonden, ik had nieuwe hendels bij sip gekocht en omdat er nogal veel speling zat daar 2 rondellen tussen gestoken. Het bewoog nog goed dus ik dacht niet dat daar het probleem zat maar dus wel. Heb er 1 rondel vantussen gehaald en de hendels keren nu terug, koppeling en voorrem dus in orde.

De versnellingskabels willen echter nog niet mee, kabels nagelopen en zitten volgens mij correct(zie foto 2). De kabels stroppen nog steeds op en maken het dus onmogelijk om te schakelen. Iemand enig idee? Dit is het enige dat me tegenhoudt van een testritje te doen.

img1399yl.jpg

img1400fo.jpg

Link naar reactie

gisteren eens alles losgemaakt, en de kabels zeer stroef door de mantel. versnellingskabels uigehaald en er zitten een paar kleine knikken in. Dit zal de oorzaak dus wel zijn. Ondertussen al nieuwe kabels besteld en hopelijk gaan ze er vrij gemakkelijk in zonder te plooien.

1 vraagje hierbij, aan 1 zijde hebben de kabels een vaste 'bol', moet deze aan de kant van de selector of aan de kant van het stuur zitten?

Nu zat deze aan de kant van het stuur en had ik de kabel vastgemaakt aan de selector met van die kabelstoppers.

P.

Link naar reactie

Ziet er idd goed uit, ben zelf ook al redelijk wat gevorderd juist nog enkele vraagjes. Heb je toevallig een foto van de kant waar het accu zit samen met de spanningsregelaar etc, heb hem namelijk gekocht zonder accu anwezig te zijn en vraag me af hoe alles daar gemonteerd zit. Alsook passen mijn zijpanelen perfect qua vorm alleen werken mijn sloten niet perfect, tip? Wat de naam emblemen betreft heb ik ze ook gelijmd. Vervolgens zou ik vragen of je geen foto hebt van de onderkant om te zien hoe je standaard is gemonteerd en hoe de veren zijn aangesloten. Alsook heb ik via SIP het voorspatbord besteld maar als ik dat monteer is de pasvorm idd niet super maar staat het ook was haaks...? Voor de rest hoop ik dat je Vespa naar behoren werkt en dat je er veel plezier aan zult beleven8

Basile

Link naar reactie

Hey Basile,

Een foto van de accu kan ik je niet bezorgen, op een pk50s zit geen accu.

Als de sloten niet goed werken even de sloten opendoen en goed uitkuisen, zat bij mij veel vuil in.

Morgen zal ik proberen een foto van de onderzijde te maken.

Met het spatbord weet ik niet goed wat je bedoelt, kan je anders even een foto maken?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...