Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie PK50 s


petrofski

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Heb me net een Vespa pk50S gekocht en wou jullie via dit topic op de hoogte houden van de restauratie.

Net begonnen met de vespa te strippen: foto's hieronder

Ondertussen zit ik al een stuk verder en is het chassis volledig gestript op de vloerstrippen en het contactslot na.

2 vraagjes hierbij,

-hoe krijg je het contactslot gedemonteerd

-is het een ongelooflijk gepruts om de kabelboom door het chassis terug te steken (de kabelboom ziet enkel hier nog in het chassis, maar aangezien de vespa herspoten zal worden vrees ik dat ik de kabelboom er wel best uithaal.

post-8757-1376918897665.jpg

post-8757-13769188977789.jpg

post-8757-13769188979273.jpg

post-8757-13769188979891.jpg

post-8757-13769188980717.jpg

post-8757-13769189357987.jpg

Link naar reactie

contact slot heb ik bij de mijne moeten uitboren, maar normaal kan je dat door een pinnetje in te duwen er uit krijgen. Bij was dat pinnetje goed verroest, dus uitboren! Dacht dat je het kon indrukken langs de voorzijde van je frame.

Link naar reactie

Kabelboom vervangen gaat makkelijk, je moet enkel een gaine bevestigen met bruine tape aan je kabelboom en de zijstukken die zouden kunnen stroppen ook dichtkleven met tape. Duur max 3 minuten, en het voordeel is dat je ineens de staat van je kabelboom kan bekijken en eventueel herstellen

Link naar reactie

kabelboom is eruit, vespa is naar de straler.

Foto's zijn al gepakt, en zullen er eerstdaags opkomen.

Nu ga ik in de nabije toekomst de kleur moeten kiezen en had ik hierbij een vraagje:

Iemand enig idee welke kleurcode de vespa op onderstaande foto heeft?

7549625248_03341f54b2.jpg

Is dit max meyer Blu 210?

Ik heb deze kleur even bekeken met andere vespa's, maar het max meyer blu210 ziet er iets 'baby-achtiger' uit.

En heeft een spuiter voldoende aan de max meyer code of heeft deze iets anders nodig?

P.S. Heeft er nog iemand een PK50S handschoenkastje te koop?

Alvast bedankt

Link naar reactie

als uwe spuiter iets kan doen met een maymeyer kleur is't nen tovenaar :D

Link naar reactie

plus, te zien achter waar het spatbord zit, heeft uwe scooter al is een klein peereke gedaan :), gene stress, komt dikwijls voor bij smallframes, heb er ook ene gehad met dat probleem.

Link naar reactie
plus, te zien achter waar het spatbord zit, heeft uwe scooter al is een klein peereke gedaan :), gene stress, komt dikwijls voor bij smallframes, heb er ook ene gehad met dat probleem.

Oei, is me helemaal niet opgevallen, de voorvork is ook mooi recht, en waar het vastzit aan het frame geen herstellingen of dergelijke gezien

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Ik ben momenteel bezig met een verlies van papieren bij de politie aan te vragen.

Het chassisnummer wordt echter niet herkend.

Op men papieren staat dit nummer: 88766 (framenummer denk ik)

En het type nummer van de Vespa PK50S is V5X2T

Is men chassisnummer dan: V5X2T88766 of hoe ziet een correct chassisnummer er dan uit?

thx

Link naar reactie
  • 5 weken later...
  • 4 maanden later...

U Vespa die u restaureerde is identiek aan de mijne alleen is de mijne uit bouwjaar 1982.. Ik ben ook bezig met het restaureren ervan en vroeg me af waar u vervangstukken hebt gekocht want ik vindt overal stukken voor een V5X3T maar niet voor een 2T of zijn deze stukken compatibel? Zou het mogelijk zijn om ook alle foto's die je hebt online te zetten zo kan ik ze vergelijken met mijn foto's wat misschien een extra hulp zou zijn bij het ineen steken van de Vespa...

Groeten

Basile

Link naar reactie

Geachte,

De meeste van mijn stukken heb ik aangekocht bij SIP (http://sip-scootershop.com/).

Prijs en levering zijn keurig hierbij, de pasvorm van sommige stukken niet ideaal(maar dit is vrijwel overal, nothing beats the original).

Ik ben nu aan de afwerking bezig en wacht nog op een laatste aankomst van stukken om de vespa op de baan te krijgen.

Hier nog even een foto hoe hij er nu bij staat. Mijn foto's staan niet online, misschien is het makkelijker als u me vraagt van welke stukken u specifiek een foto nodig hebt, dan kijk ik even of ik hier een foto van heb.

img1283qv.jpg

img1281uh.jpg

Link naar reactie

Hey Basile,

Hier al een 3-tal foto's die je hopelijk op weg helpen. Als je concrete vragen hebt vraag maar gerust.

Indien interesse heb ik ook een overzichtje gemaakt waar de elektrische fiches in moeten in het verdeelbakje achter de claxon. Als je dit wilt hebben laat maar iets weten, dan scan ik dit in. P.S. Het is misschien wel logisch, maar je moet eerst het voorspatbord plaatsen voor je de stuurkolom in het chassis schuift.

img9833lb.jpg

img9814mq.jpg

img1214ui.jpg

Link naar reactie

Volgens mij klopt er iets niet met uw fourche, het spatbord is van een pk50xl.

Heb je die zo gekocht?

Samen met die deuk in de tunnel vooraan denk ik dat die in het verleden een stevig accident heeft gehad.

Heeft de verkoper daar iets van vermeld? Het verklaart in ieder geval waarom het originele spatbord er niet opstaat.

Dat is namelijk korter en bestaat uit twee geklonken delen.

Link naar reactie

@euroscooter

Is het spatbord van de vespa pk50xl dan niet gelijk aan het spatbord van de pk50s? Heb al wat rondgezocht op het internet, maar deze ziet er hetzelfde uit. Kan je me anders ergens een voorbeeld hiervan tonen? En het spatbord is een nieuw van Sip, maar er stond wel exact dezelfde op.

thx

Link naar reactie

Dat is niet hetzelfde, van een pk50s is korter en met een groef in het midden.

Google eens PK50s of pk125s en zoek op afbeeldingen, op donkere types is het beter zichtbaar.

Sip heeft dat originele spatbord niet, ik denk dat het enkel nog tweedehands te verkrijgen is.

Heeft de verkoper iets vermeld over ongevalschade?

Ik heb een gelijkaardig geval gehad, die was toen technisch perte totale verklaard.

Link naar reactie

Ik denk dat ik een voorbeeld hiervan heb gevonden: http://i440.photobucket.com/albums/qq123/Tamsphotos08/ebaytoday025.jpg

prachtige kleur trouwens;-)

Verkoper heeft uiteraard helemaal niets gezegd over ongevalschade, bluts in het beenschild is eruit geklopt na het zandstralen.

Ik denk trouwens niet dat de vork/ of het volledige voorstuk geplooid is. Ik ben nu bezig de vespa terug in elkaar te zetten, en toch nog niets tegengekomen wat tegen elkaar schuurd. Maar ja, het is ook men eerste vespa die ik restaureer, dus het kan goed zijn dat als ik hem naast een andere pk50s zet dat dan wel opvalt of ie scheef staat. Bedankt voor het op te merken trouwens.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...