Ga naar inhoud
Vespaforum.be

K&N Luchtfilter voor GTS 300


benna

Aanbevolen berichten

Djezus man ;) ,,ik ben hier tussen de soep en de patatten nog een tuinhuis in elkaar aan het timmeren en ik heb ook nog weekend dienst,maar soit Les je mag altijd komen meehelpen ;))),,,,,ik heb gewoon iets meer vrije tijd nodig,,,mijne deadline is den opendeur dag van Lambretta finder.

CHEERS

Link naar reactie

Djezus man ;) ,,ik ben hier tussen de soep en de patatten nog een tuinhuis in elkaar aan het timmeren en ik heb ook nog weekend dienst,maar soit Les je mag altijd komen meehelpen ;))),,,,,ik heb gewoon iets meer vrije tijd nodig,,,mijne deadline is den opendeur dag van Lambretta finder.

CHEERS

 

sorry werk zelf 60u/week en moet iedere dag bijna 2u rijden op-en-af naar't werk :-(

 

iig, ben curieus :-)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Alléé bon hij staat er op ;),,,wel meer aanpassings werk dan ik had verwacht,,, kzal proberen hier nog wat pics te plaatsen hieromtrent,,,kort testritje gedaan,,,,,, nog nen betere sound en precies iets meer vermogen,,topsnelheid nog ni getest,,,kmoet eerst nog een paar spacers laten draaien , voor dat da een beetje naar mijne standaard is ;)

81FF4506-BC60-4BFE-8989-26E2FA7B7F3C-966

CHEERS

Link naar reactie

Op deze pic kan je zien dat ik een stuk van de inlaat buis heb moeten wegsnijden

49788BA5-3858-478F-9B69-F22732835A99-966

Ik heb ook een filmpje gemaakt,,maar kheb geen zin om da op joe toeb te zetten,,misschien langst Robing zijne FB page van GTS 300,dat ik via die weg dat er op plaats,,we zien wel.

CHEERS

Link naar reactie

Nice! Is dat nu zo een verschil van "kabaal"?

Heb ook wel interesse om dit op termijn te steken. Ik,heb ditbweekend mijn eerste onderhoud gedaan van 1000km en een malossi red sponge gestoken als zo een kleine aanpassing van de airbox. Zoveel extra lawaai geeft dat niet bij mij...daarmee mijn vraag is dit zoveel meer lawaai?

Link naar reactie

Nog iets ik las ergens dat deze gevoelig zijn aan waterinsijpeling... Is dat echt een probleem of is dat op te lossen met die kous erover?

(Persoonlijk ben ik toch een droogweer rijder en denk ik niet dat dit een probleem zal zijn voor mij...als het al een probleem is natuurlijk!)

Link naar reactie

Thx voor de foto's... Ziet er goed uit. En er redelijk wat plaats nu in de wielkast hahaha.

Altijd dat er mensen zijn die investeren en een stapje verder gaan.

Ik ga eerst de "red sponge" wat vuil rijden dan zie ik zo een k&N ook wel zitten.

Nog een vraagje indien je de inlaatbuis hebt ingekort om de k&N te steken, kan je later nog terug naar de originele airbox?

Link naar reactie

Euhmmm testrijden heeft er nog niet ingezeten,heeft nu wel nen diepere sound en de gasrespons is precies ook iets beter,,,,, en tja mocht ik ooit terug naar diene airbox gaan,vrees ik dat da nen nieuwe inlaatbuis gaat worden,,,,, tijdens mijne research ben ik trouwens nergens tegengekomen om die in te korten...maar dit leek mij de enigste logisch manier,,, ge krijgt die er normaal wel over maar dan loopt die buis helemaal in die filter.

CHEERS

Link naar reactie

ge moet wel oppassen met het inkorten van die buis, nu bij een open filter is dit naar het schijnt niet zo van toepassing maar bij de originele filterbehuizing naar het schijnt wel.

 

de luchtfilter behuizingen zijn allemaal hetzelfde qua volume etc van ALLE modellen BEHALVE de inlaatbuis(!), bij de 125 is hij korter als bij een 300 bijvoorbeeld...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ok bon,,ziehier mijn bevindingen,na wat testing zonder Dyno ,maar toch even vergeleken met een iet of wat standaard GTS 300,,

De relanti ligt hoger,

Verbruik ligt ook hoger,,,in mijn ogen perfect,want nu heb ik een vermoeden dat den ECU zijn werk doet en niet naar een arm mengsel gaat,,,zoals op verschillende fora is vermoed( door gasten die deze conversie niet hebben gedaan!!!),maar soit,,,de beste stuurlui staan wal,naar het schijnt ;))).

Dus een betere gasrespons...dus ook beter trekken,en zelfs inhalen van achterstand,,dit is dan ook bevestigd geweest vandaag.

Topsnelheid blijft hetzelfde,,,al moet ik zeggen na wat research dat een topsnelheid van nen GTS niet consistent,,,en dat heeft de praktijk ook bewezen.

Nog niet getest,,,rijden in de regen.

Nog niet getest,,,,,duurzaamheid.

En we blijven bezig ;)))

CHEERS

Link naar reactie

Beste daxx, gij zegt dat de ecu bijstuurd en dat anderen het tegenovergestelde zeggen.

Dit is ook geheel waar zowel wat gij en wat de anderen zeggen.

De ecu zal het mengsel zeker aandikken want dat doet hij ook als de luchtkwaliteit veranderd (bv : mist) maar dit gaat hij helaas maar doen tot een bepaald niveau om binnen de euro3 norm te blijven.

Als de mod(s) die je dan gedaan hebt deze drempel overschrijden wat de ecu kan bijsturen dan ga je oftewel geen winst voelen oftewel hij gaat trager op snelheid komen desondanks hij sneller lijkt te zijn.

In uw geval blijkt het toch positief uit de draaien dus ik ben heel nieuwsgierig zeker in combinatie met een powerbox om meer brandstof bij te regelen :-)

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Hey Daxx,is een carbu...veel meer uitleg over het afstellen heb ik niet gevraagd...ik had de filter besteld samen met een vespa 200cc cylinder..die is gemonteerd,de filter niet maar ik denk dat er de verkeerde sproeiers in zitten. Bij 70 houd ze even in en dan gaat ze opnieuw vooruit maar toch serieuze knallen in de uitlaat. Heb wel gezien dat je ook een carteventilatie hebt. Is dat verplicht ook gaat het ook zonder?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...