Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Officiële voorstelling


Myxx

Aanbevolen berichten

Ik heb al wat dingen gepost op het forum, vooral met vragen over de Vespa

Zo ook heeft men mij ook de raad gegeven rustig te zoeken naar de Vespa die ik wil.

Jammer genoeg heb ik niet zo veel geduld ;-)

Aan de andere kant zal ik net geluk hebben gehad te vinden wat ik zocht denk ik.

Dus, ben ik momenteel de trotse bezitter van een Vespa GTS 300ie Super.

Mijn grens was 25000km en ± 4 jaar oud. De 4 jaar is het geworden maar met de kilometers zit ik goed, dat zijn er net geen 12000.

Op het eertse zicht is alles ok, optisch ziet hij er nog er goed uit. Motorisch weet ik het nog niet zo goed omdat ik niet weet hoe een Vespa klinkt. Vandaag mijn eertse kleine rit gemaakt en het enige wat ik denk te merken is dat hij bij het vertrekt precies wat prutelt zonder dat de motor inhoud maar misschien is dat eigen aan de Vespa?

Verder is het echt leuk, hij is behoorlijk snel maar net ik denk "en het gaat nog sneller" valt het wat dood maar dan zitten we al aan 90 km per uur. Toch klaag ik niet het is vlot en vinnig in het vetrek en zeer wendbaar.

In Juli ga ik naar het zwarte woud en had hem graag meegenomem op een huur remorque maar alles is al verhuurd.

Toevallig niemand die nog eentje te huur heeft?

Dit weekend de geschikte helm kopen en we zijn vertrokken :-)

img0239lok.jpg

img0237od.jpg

img0236gv.jpg

img0235fi.jpg

img0238ma.jpg
Link naar reactie

90 is voor nen 300 ni normaal. moet toch een 20 a 30 bijkunnen. Als 't nen IE is, is 't al helemaal niet normaal.

Zou direct olie nakijken. Als deze dicht bij een vastloper heeft gezeten kan dit het resultaat geweest zijn. Anders injector ook eens nakijken.

Link naar reactie

Even rechtzetten, ik heb mij misschien wat verkeerd uitgedrukt.

Bij 90 a 100 per uur begint de kilometerteller trager te klimmen.

Tot ± 100 per uur gaat het snel.

Vandaag even volgas op de expressweg en hij haalt inderdaad 130 per uur.

Wat mij toch wel opvalt is dat hij wat prutelt zoals gezegd, is dit normaal bij de vespa.

Het maakt een hol geluid, eens op toeren is het weg.

RolfGTS125 hoezo geen jet en wat versta je onder lange toeren?

Ik dacht voor dit model te gaan in combinatie met een bril.

Naar het schijnt zou de wind onder het scherm turbuleren en pijn doen aan je ogen, vandaar de bril.

Welke nadelen heeft het dan nog?

Een verrijste is dat hij in het zadelcompartiment past.

http://www.scorpionsports.eu/files/exo-100-padova-black.png

Link naar reactie

Dat heb ik al een paar keer gelezen hier op't forum, dus ik heb de goeie raad van nero opgevolgd bij de zoektocht naar een helm. :-)

Ik hoop dat ik het nooit proefondervindelijk zal bewijzen, maar ben wel héél content dat zulke wijsheden hier gedeeld worden...

Link naar reactie

Ik heb een splinternieuwe integraal helm liggen.

Dat is net waar ik allemaal vanaf wil. Ik wil als ik ergens naar toe ga de niet de hele tijd met die helm lopen zeulen. Er moeten toch ook veilige jets zijn? Ik begrijp wel dat veiligheid op de eerste plaats komt maar dat is net waarvoor ik gedownsized heb van een zware motor naar de Vespa.

Toch bedankt voor de goede raad hoor :-)

We zullen morgen zien wat motorshop te bieden heeft.

Thx

Link naar reactie

Een jethelm is veilig genoeg. Op m'n 125 had ik ook ene. Was ene van Lazer. Goeie helm en een stille. Maar... Ben na 3 jaar, net voor in m'n 300 gekocht heb, overgeschakeld naar een systeemhelm. Er gaat een andere wereld open ;) het is veel aangenamer om te rijden. Wanneer we langere ritten maken of wanneer dak alleen weg zijn is het zalig gewoon. Ik bedoel trips met Vespa vanaf 300 km met langere toeren. Als ge veel autobaan doet kunt ge met nen jet niks aanvangen. Er zijn trouwens niet veel jethelmen die onder het zadel passen. Die nieuwe Granturismo helmen van Vespa zijn trouwens niet zo goed als de vorige. Korter model. Nog meer wind aan de oortjes.

Ik heb nooit helmen onder het zadel gestoken. Wel aan het zadel bevestigd. (bij goed weer) En dan hopen dat ze hem niet oversnijden.

Topkoffer achterop gezet. Handig om 2 helmen, en een jas van Richa (van m'n vrouw) in weg te krijgen. De rest van kledij gaat dan onder het zadel.

Zelfs op ne Vespa zit ge me nen hoop gerief. Ge krijgt veel weg, maar af en toekomst ge toch nog iets dragen. Is nu eenmaal zo.

Voordeel van systeemhelmen is dat ge er 2 in een topkoffer krijgt omdat ge ze open kunt zetten en dan in elkaar laten schuiven. Beetje puzzelen ;)

Das enigste nadeel van integraal.

Link naar reactie

Ik rijd momenteel met een Granturismo helm rond (de vorige versie). Ik vind die zeer aangenaam voor kleine toertjes, maar voor langere ritten (zoals mijn dagelijks woon-werk verkeer van 50km) vind ik dit veel windgeruis en heb ook last van tranende ogen.

Ben vrijdag bij RAD verschillende systeemhelmen gaan passen, o.a. de Schuberth C3, Shoei Multitec, Lazer Paname. Ik vond voor mij persoonlijk de Shoei Multitec het beste passen en heb die dan ook besteld. Was eindereeks dus ook nog een mooie promotie. Ik ben er zeker van dat de tripjes nu nog aangenamer worden.

Voorlopige tussenstand na 10 dagen Vespa: 850km :-) Zalig om mee te rijden!

Link naar reactie

Met enige vertraging...heb ik voor deze helm gekozen.

Ik moet zeggen hij bevalt goed,zelfs bij 100km/u amper windgeruis.

Je oren zitten in de kussens en de helm zit heel comfortable.

De bril kan je als een normale bril dragen of je kan de elastiek er op klikken.

Er zijn ook nog drie verschillende gekleurde glazen bij.

Van tranende ogen of wind geen last.

Het enige wat een beetje jammer is, is dat het een matte is:-)

helmyh.jpg

helm1f.jpg

Link naar reactie

Aan RoflGTS125:Die nieuwe Granturismo helmen van Vespa zijn trouwens niet zo goed als de vorige. Korter model. Nog meer wind aan de oortjes.

Ik vindt persoonlijk de nieuwe Grandturismo een verbetering, hij sluit juist beter aan onder de jukbeenderen waardoor er minder wind overlast is. Ben zeer tevreden over deze helm. Natuurlijk voor diegene die altijd willen racen en over de 90 willen gaan ben ik me ook bewust dat je beter voor een andere helm kiest. Ikzelf geniet van mijn ritjes en cruise liever door het landschap en mijn helm voldoet aan die eisen. Is trouwens ook mijn tweede al.

Link naar reactie

Volgens mij zijn het chrome valbaren van het merk LOGOSCOOTER, verkrijgbaar bij SIP scootershop kosten 129,13 €

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Van de Vespa helmen ben ik niet echt op de hoogte maar neem aan dat ze deftige helmen maken.

De mijne is van het merk LS (Laura Smith), nog noooit van gehoord maar zit toch goed in elkaar en voor de prijs van 119 euro moet je ook niet laten.

Wat die valbaren betreft; ik heb geen idee wat merk het is en op het eerste zicht plakt er ook niets op. Heb de Vespa 2dehands gekocht. Zal nog eens zien of ik onderaan geen sticker zie plakken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...