Sphinx Geplaatst: 6 juni 2012 Delen Geplaatst: 6 juni 2012 Allen, Ik ben op zoek naar iemand die, samen met mij, mijn GL kan afmaken. Nadat ik de vespa een tijd heb links laten liggen, snap ik niets meer van de elektriciteit. Zodus even schetsen: Standaard 150 blok gereviseerd. Vespatronic steekt er op Is rijdende. Pinkers gemonteerd. 12V batterij gekocht Schakelaar pinker en normale bediening zitten erop. Gelijkrichters gekocht (geen idee hoe ik die moet monteren) En de "Flashers" gekocht voor de pinkers te laten knipperen. Zelf een kabelboom gemaakt (exacte kopie van de eerste) Nu dit moet dus allemaal te samen komen en werken! Iemand tips, trucs, advies, raad, of iemand die zn hulp aanbied tegen een paar bakken goeie stella? Groeten, Sphinx Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 10 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2012 Heb al iets op papier gezet, maar geen idee of dit kan kloppen. De killswitch op het oude schema ging naar NR.2 aan de bobijn. Dus deze heb ik naar heen verbonden. Maar, de + van mn batterij loopt naar mn regulator van de vespatronic, moet daar een gelijkrichter tussen zoals op het originele schema? Groeten Link naar reactie
nero Geplaatst: 10 juni 2012 Delen Geplaatst: 10 juni 2012 De rode draad die naar de kill switch vertrekt moet van de rood/zwarte kabel komen en niet van de blauwe (aarding). Groetjes, nero. Link naar reactie
inspiron1 Geplaatst: 10 juni 2012 Delen Geplaatst: 10 juni 2012 Hi Sphinkx, U moet weten welke punten uw contact verbinden als u uw vespa uitzet. Bij mijn vespa (moet eens kijken naar mijn schema) is dit stand #2 (de vespamotor uitzetten met mijn contact) Ik ga dan verbinding maken tussen de rode draad 1+7 zwarte draad. U gaat daaruit kunnen opmaken dat wanneer ik die stand inschakel , de CDI 1 verbonden is met CDI 2 (Massa) Zo moet u eigenlijk beginnen, u kan dat ook uitmeten met uw meter. Link naar reactie
inspiron1 Geplaatst: 10 juni 2012 Delen Geplaatst: 10 juni 2012 En uw tweede vraag : U hebt maar 1 regulator nodig. De oude is niet meer van toepassing want die werkt nog op 6 volt. Gebruik dus gewoon die nieuwe (12 volt) zoals op uw schema. Een gelijkrichter of regulator is hetzelfde. http://nl.wikipedia.org/wiki/Gelijkrichter Link naar reactie
inspiron1 Geplaatst: 10 juni 2012 Delen Geplaatst: 10 juni 2012 blauwe draad stator (massa) moet aangesloten worden op punt 2 CDI Roodzwarte draad stator moet aangesloten worden op punt 1 cdi. Een killswitch gebruikt ik niet maar ik weet dat je dan de twee CDI punten met elkaar verbindt. Dus je maakt daar massa mee en dan valt je motor stil. Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 13 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2012 Allen, De killswitch heb ik al. Nu de rest nog, zal niet simpel worden denk ik. En heb juist bij sip de digitale kilometer bestelt, we zullen zien wat het geeft! Groeten Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 20 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2012 Vandaag heb ik eindelijk de digitale kilometerteller ontvangen! Ziet er in ieder geval ferm uit. Enkele foto's: Groeten Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 21 juni 2012 Delen Geplaatst: 21 juni 2012 Cooool Grtjs Makke Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 11 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2012 Toch nog even een domme vraag ... Als ik de vespatronic (correct) aansluit samen met de batterij etc. Heb ik dan AC (wissel) of DC (gelijkstroom)? Groeten Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 12 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2012 Is het normaal dat de olienippel de moer van de km teller raakt onderaan? Ik kan deze niet helemaal eraf doen, tenzij ik eerst die nippel eraf draai, klopt dit? Foto ter verduidelijking: + iemand al een idee of het AC of DC is? Groeten Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 12 juli 2012 Delen Geplaatst: 12 juli 2012 Heej - daar was ik ook mee bezig: Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 12 juli 2012 Delen Geplaatst: 12 juli 2012 AC is alternating current (wisselstroom), en aangezien het een paar reply's terug over een gelijkrichter gaat, zul je dan wel DC hebben. Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 14 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2012 @MR160: Ziet er geweldig uit. Heb jij ze aangesloten in de koplamp? Waar heb jij je knop gezet? Groeten Link naar reactie
oscario Geplaatst: 14 juli 2012 Delen Geplaatst: 14 juli 2012 heb hem ook heb kabeltje door licht schakelaar van mijn gs gestoken zit er nu klem onder. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 14 juli 2012 Delen Geplaatst: 14 juli 2012 Ik heb 'em onder de benzinetank aangesloten (dus 2 extra kabels getrokken). Knopje heb ik onder het stuur op de spiegelhouder geplakt. Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 17 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2012 Kan iemand dit schema even nakijken? Klopt dit? Alvast bedankt!!! Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 17 juli 2012 Delen Geplaatst: 17 juli 2012 De rode draad van je powerbox moet geschakeld, anders blijven de ledjes in je teller altijd aan. Kwam ik achter. Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 22 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2012 Moogt ge, van de vespatronic, de wit-rode en de wit-gele aansluiten en doorverbinden naar de regulator? Of zorgt dit voor kortsluiting? Groeten Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.