benna Geplaatst: 10 september 2012 Delen Geplaatst: 10 september 2012 Heb zondag een sprintje gedaan met mijn GTS 300 SuperSport (met enkel Akrapovic) tegen de gele GTS 300 met DAM uitlaat, op een stuk van ongeveer 1kilometer ging ik er bij ongeveer 130km/h voorbij en van stilstaand tot ong. 130 bleef ik ook voor. Op een langer recht stuk komt de DAM uitlaat wel terug maar bij kortere sprintjes blijf ik met mijne toch voor :-). Ik haal zelf met de Akra een topsnelheid van 145km/h op de teller (134 op gps). Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 10 september 2012 Delen Geplaatst: 10 september 2012 Mijn mening hoor, maar is het da geld waard. Ruwweg 500 euro voor een paar km/u sneller en de 'looks'. Natuurlijk is het ieders keus hoor en de economie moet draaien. Link naar reactie
Wim_1979 Geplaatst: 10 september 2012 Delen Geplaatst: 10 september 2012 Topsnelheid zegt mij persoonlijk ook niet zoveel... Daarstraks even stukje autostrade gedaan met mijn 250, niet helemaal voluit, maar een 125 op de teller. Goed voor een paar km, maar verre van comfortabel als je veel verkeer moet passeren / laten passeren. Ik zou eerder een andere uitlaat kopen om (iets) luider voor de dag te komen. Gisteren nog net een aanrijding kunnen voorkomen met een bakvis (school was net uit). Ze fietste rechts, en stak vlak voor mijn neus over, zonder één blik over de schouder. Vol in de ankers, piepende banden, juist geen botsing... 'Sorry meneer, ik hoorde u niet komen.' Ze moet natuurlijk kijken, en niet horen of er iemand aankomt, maar een paar dB extra kan dus blijkbaar geen kwaad. Link naar reactie
les Geplaatst: 11 september 2012 Delen Geplaatst: 11 september 2012 Ja das waar, met mijn GPR indertijd hoorde iedereen mij en werd ik nooit afgesneden, met de originele uitlaat nu is dat helaas wel anders... Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 11 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2012 Hopelijk geven de mannen dien een DAM hebben binnenkort hier wat meer info als ze hun prototype hebben laten vervangen door de "echte". Groeten, Rolf Link naar reactie
les Geplaatst: 12 september 2012 Delen Geplaatst: 12 september 2012 trouwens die vergelijking van die 2 GTS'en met akra en dam uitlaat is ook niet echt 'correct' gebeurt want er zijn véél factoren die beinvloedbaar zijn tussen die 2 scooters, kan bv. zijn dat als ge die 2 uitlaten wisselt van scooter dat het resultaat hetzelfde is... het beste is een timed run op dezelfde dag met dezelfde temperatuur op dezelfde scooter na telkens een reset van de ECU + eventueel een testbank vergelijking erbij. Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 12 september 2012 Delen Geplaatst: 12 september 2012 Type banden, bandenspanning, gewicht van de bestuurder,... Heel veel factoren dus. Voor die paar km/u meer en het ietsje vlotter rijgedrag is het mij het geld niet waard. Het geluid en de looks misschien, maar zelfs dan is de prijs nogal hoog. Link naar reactie
eric smits Geplaatst: 5 januari 2013 Delen Geplaatst: 5 januari 2013 zijn er al mensen die de dam uitlaat voor 300 cc hebben aangeschaft!! prestaties , geluid ! Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 6 januari 2013 Delen Geplaatst: 6 januari 2013 http://nl.kapaza.be/limburg/vespa-gts-uitlaat-70065133.htm Vraag eens aan hem. Hij heeft de uitlaat getest. Link naar reactie
les Geplaatst: 6 januari 2013 Delen Geplaatst: 6 januari 2013 http://nl.kapaza.be/limburg/vespa-gts-uitlaat-70065133.htmVraag eens aan hem. Hij heeft de uitlaat getest. Dat is dus die befaamde gele vespa van houthalen die ik hier nog nooit heb zien rondrijden, waarom zou hij hem eigenlijk verkopen ? te veel lawaai miss ? :-P Link naar reactie
Progetto 300 Geplaatst: 7 januari 2013 Delen Geplaatst: 7 januari 2013 Remus SS zonder kat : +2,8 hp dyno test : Link naar reactie
Pepone Geplaatst: 10 januari 2013 Delen Geplaatst: 10 januari 2013 Helaba jongens, De uitlaat gaat niet weg wegens slechte kwaliteit ofzo... de reden van verkoop is de CHROME!!Eddy vnd een zwarte uitlaat beter passen onder zijn wesp!! Het geluid is zalig en de prestaties van de wesp zijn iedem als tervoor! Kwaliteit in mijn ogen is ook goed ! deze uitlaat is amper 400KM mee gereden dus jongens indien intresse neem contact op met eddy of stuur mij een PM ! Grts Pepone Link naar reactie
eric smits Geplaatst: 10 januari 2013 Delen Geplaatst: 10 januari 2013 het is dus enkel geluid en vorm uitlaat dus geen betere prestaties bij 300cc!!! Link naar reactie
les Geplaatst: 10 januari 2013 Delen Geplaatst: 10 januari 2013 er is altijd een bepaalde winst haalbaar met een andere uitlaat, het enigste waar ge rekening mee moet houden is dat dit géén 2 takts zijn. bij een 2 takt kunt ge direct 50% meer vermogen boeken, bij een 4takt 5% tot MAX 10%... dus de gemiddelde uitlaat die ge op een GTS kunt monteren geeft gemiddeld een kleine pk bij en dat is normaal, het enigste is is dat het koppel wa minder is onderin omdat deze uitlaten geen schotten hebben en dus geen weerstand bieden aan de uitlaat gassen. ikelf ben nu een rapid bike easy aan het testen, dit is een regelbare "powerbox" waarbij ge de mapping en de hoeveelheid brandtof kunt bijregelen zonder de onsteking te vervroegen(= maw veilig). ik ben het nu op een zo goed als standaard motor met standaard uitlaat aan het testen met positieve resultaten en als mijn akrapovic binnen is ga ik hem nog eens bijregelen. deze 'powerbox' zorgt dus voor iets meer brandstof(het probleem van de vespa is dat hij veel te mager staat vanwege de euro 3 norm) en zodoende kweekt ge koppel en pk's bij, zeker met een aangepaste luchtfilter huis én andere uitlaat ! Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 10 januari 2013 Delen Geplaatst: 10 januari 2013 @les,,,ik blijf u volgen,met uw testen )))) CHEERS Link naar reactie
les Geplaatst: 10 januari 2013 Delen Geplaatst: 10 januari 2013 DAXXke ouwe jongen, ik ga een verslagske maken, stay tuned sebiet kunde het lezen :-)) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.