Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Extra koplampen/verlichting


GroovyDoc

Aanbevolen berichten

Hallo.

Na enkele ritjes in het donker met mijne gts 125 ss moet ik toch zeggen dat ik niet echt tevreden ben van mijn koplampverlichting op de weg. Ik heb al eens gezien dat mensen extra lampen hadden gemonteerd op een voordrager. Daar ik geen voordrager heb en er ook geen wil aanschaffen vroeg ik me af of er alternatieven zijn. Zijn er hier mensen die extra verlichting op een andere manier hebben gemonteerd?

Link naar reactie

Ja die heb ik ook al gezien, maar ne MOD wil ik toch niet worden. ;-)

Zou 12v niet het gemakkelijkste zijn? Rechtstreeks aftappen van de accu met ergens een schakelaartje.

Kweet gewoon nog niet welke lampen en vooral waar ik ze zal plaatsen.

Link naar reactie

het glas moet je niet vervangen. ik heb ook xenon op mijn vespa.

zeker zien dat je bi-xenom neemt h4.

pilot heeft een set voor motors met adaptors voor de nieuwe lamp.

je moet wel even de tijd nemen om alles te monteren, het is meer als een lampje steken.

weerstand inbouwen, extra kabels naar de batterij, het neemt zeker een uurtje in als je het niet gewoon bent.

grtz

Link naar reactie

ik heb twee ledstralers bijgemonteerd op de beugels van het windscherm. Ze zijn redelijk naar beneden gericht en verlichten het wegdek korter bij de vespa dan de hoofdlamp. Ze zijn aangesloten met een apparte schakelaar op het afgezekerde hoofcircuit van de koplamp.

SAM_2456.JPG

SAM_2457.JPG

Link naar reactie

@ Lacetke: ik had in een topic van een paar jaar geleden gelezen dat je bij jou installatie je koplamp een stukje naar voren hebt moeten plaatsen om de bi-xenon te kunne installeren. Bij sommigen verliep deze plaatsing daardoor niet zo gemakkelijk. Daar ik zelf wel handig ben met kabeltjes, maar helaas niet met iets grotere aanpassingen durf ik me hier niet aan te wagen.

@ knifeman: jouw installatie met 2 ledstralers ziet er prachtig uit. Waar heb je deze gekocht? Is het niet al te moeilijk om deze te installeren? Waar vind ik precies dat afgekeerde circuit van de koplamp?

Die toeratech lampen zien er ook fantastisch uit, maar toch veel te duur. Daarnaast is ook niet zeker of de Vespa accu dat wel kan trekken.

Op de site van Rad heb ik wel nog iets moois gevonden. http://www.rad.eu/nl/c/y/514-mistlichten-motorhelmen-motorkledij-motorkleding Maar helaas verder geen specificaties van die van Chaft wat betreft grootte, soort licht en wattage.

Link naar reactie

@bialetti , daar draait het hem hier precies niet om ze ,

Link naar reactie

@bialetti, Het zijn verstralers dus in het gewoon verkeer branden ze niet, daar heb je gelijk, ze zullen dit niet beter zien aankomen. Wel zie ik hiermee pakken meer (putten, voorwerpen/dieren op de baan) op slecht of onverlichte wegen als ik ze aansteek. Ook als de koplamp nu ooit stuk is rij ik nog naar huis met voldoende licht.

Hier enkele pics als ze branden

SAM_3720.JPG

SAM_3723.JPG

Link naar reactie

Het gaat me idd om betere zichtbaarheid voor een schappelijke prijs ipv beter gezien te worden.

Knifeman, als ge nog weet waar ge die LEDs gehaald heb zou hebben... .

Merci voor de foto's ook. Hebt ge misschien ook close-ups van de montage aan je windscherm en waar je je schakelaartje geplaatst hebt?

Welk type relais of zekering hebt ge gebruikt?

Alvast bedankt

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

@knifeman Klopt ik las later dat je als je een europees model hebt dat je de knipperlicht units moet vervangen voor de Amerikaanse om dit werkend te krijgen. Je zal vast gelijk hebben dat ze niet echt veel licht op de weg geven maar meer voor de show zijn en om gezien te worden.

Ga van het weekend even Philips extreme vision lampje bij mij erin zetten. Kijken hoe dat bevalt.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Ik kwam deze laatst tegen. Lijkt mij wel een beschaafde oplossin voor wat extra licht: http://www.scooterwest.com/items/?_pageCCS=t#page=/item_details/LED-Running-Light-Turn-Signal-Wiring-Kit-Vespa-GTS-GTV-300-Super/9423

Verder heb ik vernomen dat de Osram Night Racer lampjes al flink wat extra lichtopbrengst geven.

 

Heeft er ondertussen iemand ervaring met dit Amerikaans setje? (http://www.scooterwest.com/items/?_pageCCS=t#page=/item_details/LED-Running-Light-Turn-Signal-Wiring-Kit-Vespa-GTS-GTV-300-Super/9423 )

Wil wel weten of dit op de Europese modellen ook werkt ???

In dit YouTube filmpje kan je op 8:36 de werking zien. ( http://youtu.be/gZMTXMukiIA )

Ik heb wel iets soortgelijks gevonden bij SIP, maar dat lijkt met niet zo knap.

 

Greetz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...