Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Rijbewijs A


Gas geven

Aanbevolen berichten

Uitwijkmaneuver 65 km = te snel . Ik bracht mij zelf in gevaar met die snelheid . Woorden van de examinator .:( . maar alles goed behalve snelheid remtest tegen 48 dat vond ik raar.Voor mij daar op te buizen. ?

Link naar reactie

zoals gezegd: ik reed deze week 67 km/u voor uitwijkmanoeuver en geen probleem gehad. Vreemd, die hele handel. Succes nog met het examen, komt wel goed. Ik zou toch vol gas geven en gewoon ruim voor meting gas lossen, motorrem remt sterk af. Ofwel eens op de kilometriek kijken é :-). Maar mijn instructeur heeft me ook helemaal niets gezegd over een max.snelheid bij dit manoeuver...

Link naar reactie

bij uitwijkmanoeuver minstens 60, hoe sneller je uit de bocht komt, hoe beter

voor de remtest: hoe sneller, hoe meer afstand je krijgt om tot stilstand te komen

@JRJS: Ik heb 6u gevolgd bij Rijschool Dirk in Wemmel en ben dan naar Rijschool Fury geswitched omdat ik ondertussen in Herentals werkte en dat handiger was, bovendien niets dan lof voor die instructeurs gehoord van mijn man en andere vrienden die er gingen. Daar heb ik dan nog 4 uur manoeuvers gedaan, 2uur en nog eens 2 uur voor het examen, voor het vertrouwen en dat heeft geholpen.

1e keer prijs! :-), als ik het kan, dan kan jij het ook! Succes JRJS!!!

Link naar reactie

Wilde voor de veranderende wetgeving ook nog mijn A halen, en dus in sneltempo theorie en praktijk gedaan. Heb 9u les gevolgd (dus geen eigen moto en niet met een L gereden), waarvan één uur de avond voor het examen (super voor het vertrouwen als het lukt). Deze morgen in de regen manoeuvres gedaan en ging echt vlotjes. Goed doorjassen op de noodstop, want hoe rapper je rijdt en verder je mag stil staan. Dan hoef je tenminste niet letten als je 50 km/u rijdt (anders gezakt, ook bij regenweer). Ik reed 67 km/u en stond tijdig stil. Goed concentreren bij de 8 en het traag rijden over 10m (ik doe het enkel met ambriage en achterrem). Dan de baan op: omdat het zo regende en ze bovendien prei aan het uitrijden zijn, niet te veel binnenbanen moeten doen maar meer secundaire wegen en wijken: opletten voor voorrang van rechts, juiste snelheid (zone 30!) en telkens over je schouder kijken bij manoeuver of inslaan). Geslaagd! Dus geen jeanettenvespa's voor mij meer, doe mij maar ne moto! Neen, serieus, iemand een schoon 150cc staan :-).

kostprijs van de opleiding (9u les, gebruik motor en examenbegeleiding): 729 euro

Groeten, c.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Dat het uitwijkmanoeuver sneller dan 50 moet is dan ook weer onzin...

Je hebt gelijk Wim, ben wat te snel geweest, als ik het mij goed herinner moet 1 vd 2 minstens 50 zijn en dan mag de andere 48 zijn, maar allebei onder de 50 is een onvoldoende

gwn verstand op nul en alles openhale, tis maar een stijloefeningetje, daarna mag je jezelf nog bewijzen op de openbare weg :)

Link naar reactie

Ale ben er door. Bedankt voor jullie geduld,advies,commentaar ,... . Heb mij ondertussen ook een moto gekocht. Blijf wel in Italiaanse sfeer . ( ducati streetfighter 1098 ) . Maar mijn curryken blijft nr 1 . En ik zwier met de moto ook naar vespisten . Gr. Jrjs.

Link naar reactie

Amaai, krijg al zenuwen als ik dit hier allemaal lees.

Heb mijn 6u gevolg in augustus.

Ging vlot, geen enkele keer stil gevallen na 2x reed ik de 10m op min 12 sec. (gebruik ook steeds koppeling + achterrem)

Met de acht had ik het iets moeilijker, alsook het ontwijken.

Kon dit jaar mijn examen niet meer doen, dus heb deze gereserveerd voor eind april 2013.

Ik ga een maand met mijn zus haar moto rijden voor mijn examen met mijn broer als begeleider.

Zo kan ik ook het verleggen oefenen, hetgeen met de wesp niet kan.

Ik was verplicht om nog 2u rijles te volgen voor het examen en heb daar nog 3u bijgenomen.

Telkens ik terug kom van een rit met mijn wesp, oefen ik de acht en het traagrijden op het parkeerterein bij ons in het dorp. (staat allemaal mooi afgetekend op het plein)

Dus hopelijk wordt mijn inzet voor het behalen van mijn rijbewijs beloond.

Groeten Cindy

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...