Ga naar inhoud
Vespaforum.be

restauratie primavera '76


Raffe

Aanbevolen berichten

Na lang dromen heb ik eindelijk een Vespa gekocht. Rijdt nog perfect dus ik vind heteen beetje zonde om deze te demonteren. Gisteren toch maar aan begonnen omdat ik er anders toch niet kan afblijven (en rondrijden zonder platen en verzekering das toch te riskant). Het demonteren viel wel mee, ik hoop alleen dat ik het terug deftig in elkaar krijg :)

Groeten

Raffe

post-8378-13769188425295.jpg

post-8378-13769188426647.jpg

post-8378-13769188427869.jpg

post-8378-13769188429215.jpg

post-8378-13769188627215.jpg

post-8378-1376918862811.jpg

post-8378-13769188650524.jpg

post-8378-13769188652928.jpg

post-8378-13769188658266.jpg

post-8378-1376918866746.jpg

post-8378-13769188671142.jpg

Link naar reactie

Er was te veel roest om het zo te laten, morgen ga ik zandstralen. er moet nog een klein gaatje dichtgelast worden en dan hopelijk in de loop van de week in de grondverf. Tegen de zomer hoop ik er op te rijden. De kleur wordt terug wit, tenzij ik een toffere kleur tegenkom (moet wel origineel zijn).

Link naar reactie

Het zandstralen is niet gelukt, mn broer heeft zo'n machine maar die is tot op de draad versleten. Gelukkig zit hier in de buurt een firma die ook kan stralen. Ik ben ondertussen nog wat onderdelen aant opzoeken bij SIP. ik twijfel nog over de banden die ik ga leggen. Iemand tips?

Link naar reactie
Indien je info wilt, mail dan arti niet, maar post je vraag op 't forum, dan kan de rest van het forum ook een oogje in 't zeil houden :P

+2

+ 9

Link naar reactie

Heideknau Arti toch :)))) het is dus Heidenau. als je toch gaat stralen misschien is het de moeite van je bodemplaat te vervangen want die grote roestplekken zien er niet gezond uit en wordt wss kaas met gaatjes als ge gaat stralen.

Link naar reactie

Owkej, ik zou de rivets willen bestellen voor de floor runners maar hier moet ik een tool voor hebben net als voor de alu beenschildrand. Dat maakt het direct een pak duurder, is er iemand die deze tools heeft en wil uitlenen?

Groeten Raffe

Link naar reactie

Rivetten voor de floorboard kun je ook prima voorzichtig met een hamertje kloppen. Alternatief is verzonken imbus M3 boutjes op maat zagen en bolkopmoertjes erop draaien aan de onderkant.

De beenschildrand ga je er zonder ervaring, ook met de tool, niet makkelijk in 1 keer netjes op krijgen, overweeg uitbesteden aan iemand die de tool heeft en gebruik ervan beheerst, of kies een plastic klemrand. Prutsen met een tang kan ook.

Link naar reactie

als beenschildrand zijn die cuppini randen uit 2 delen een eenvoudig en mooi alternatief naar mijn mening :)

Link naar reactie

ik heb mijn floor rails bevestigd met m3 vijzen/bouten en dan afgeslepen op maat (enkel waar ze zichtbaar zijn. Dit gaat veel sneller dan met revetten, ik herriner me ook nog de dag dat ik met de revettang uitschoot een een grote kras maakte op het net herspoten kader. Sindsdien doe ik het altijd met boutjes.

Ik heb ook nog een beenschildrand bevestigd met een gewone tang die ik had aangepast.

De bovenkant van de tang ingetaped met wat rubber er tussen en aan de binnenkant van de onderste bek een klein buisje dat juist past in de inkeping waar het beenschild moet komen vastgemaakt (met silecone. vervolgens voorzichtjes te werk gaan stukje per stukje, Het resultaat was zeer geslaagd. Die cuppine randen in twee delen zijn breder dan de gewone en tonen wat lomp, zeker op een smalframe die van mij begonnen ook te roesten na een tijdje daarnaa heb ik ze vervangen door originele.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...