wijlen de Makke Geplaatst: 12 april 2012 Delen Geplaatst: 12 april 2012 @Il Paperino, Heel belangerijk de handgeschakelde versies Vespa of LML houden niet van regen op gebied van wegligging, dus riooldeksels, de witte streep van een zebrapad, kasseien... liefst vermijden of je snelheid goed aanpassen. Ik probeer bij het remmen zoveel mogelijk de kracht te verdelen tss de voorrem en achterrem. En niet enkel op 1 van de 2 te remmen. Dat kan je ook slippen. Kwestie terugschakelen en remmen hangt van je rijstijl af. Dat is allemaal een kwestie van aan voelen, da komt allemaal wel. Grtjs Link naar reactie
Cult Geplaatst: 12 april 2012 Delen Geplaatst: 12 april 2012 Laat gewoon stickers maken van het logo van Werthers..2 op de billen.1 vooraan...1 op je bagageklepje...zou een leuk thema zijn!! succes ermee!! Link naar reactie
Wim_1979 Geplaatst: 14 april 2012 Delen Geplaatst: 14 april 2012 ...maar ik gebruik altijd de voetrem, behalve als ik dat tikkeltje meer remkracht nodig heb wordt de voorrem gebruikt. (lijkt me logisch omdat bijna heel het gewicht zich op het achterbandje bevindt) Bij het remmen verplaatst het zwaartepunt zich natuurlijk naar je voorwiel. Je achterrem is goed om wat bij te remmen, evt. om de rembeweging 'in te zetten' (je gewicht alvast op je voorwiel zetten zodat het niet kan slippen als je plots remt) Achterrem alleen is echt niet de manier... Misschien toch eens wat rijlessen volgen?? Lijkt me gevaarlijk als je geen enkel idee hebt van hoe een motor rijdt... Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 14 april 2012 Delen Geplaatst: 14 april 2012 vespa rijdt echt niet zoals een motor. Je gebruikt voornamelijk de achterrem. Met mijn vnb'ke zeker, als ik de voorrem te hard gebruik, heb ik helemaal geen controle meer. Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 april 2012 Delen Geplaatst: 14 april 2012 Klopt helemaal, zeker als je vespa trommelremmen heeft vooraan, defensief rijden en indien mogelijk alleen de achterrem gebruiken. Alleen in uiterste nood (nier bij nat wegdek) vooraan remmen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Wim_1979 Geplaatst: 14 april 2012 Delen Geplaatst: 14 april 2012 Voor mijn Gts gaat het toch wel op... 't Zal met de mechaniek te maken hebben: moderne vering, remmen, grotere wielen. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 14 april 2012 Delen Geplaatst: 14 april 2012 Hi Wim, inderdaad, ik voelde ook dat een aanpassend rij- en remgedrag nodig was van de GTS naar de PX. En deze laatste is zelfs eentje met schijfrem... Link naar reactie
bv Geplaatst: 14 april 2012 Delen Geplaatst: 14 april 2012 ...maar ik gebruik altijd de voetrem, behalve als ik dat tikkeltje meer remkracht nodig heb wordt de voorrem gebruikt. (lijkt me logisch omdat bijna heel het gewicht zich op het achterbandje bevindt) Bij het remmen verplaatst het zwaartepunt zich natuurlijk naar je voorwiel. Je achterrem is goed om wat bij te remmen, evt. om de rembeweging 'in te zetten' (je gewicht alvast op je voorwiel zetten zodat het niet kan slippen als je plots remt) Achterrem alleen is echt niet de manier... Misschien toch eens wat rijlessen volgen?? Lijkt me gevaarlijk als je geen enkel idee hebt van hoe een motor rijdt... straffe uitspraak, van iemand die niet met px of lml rijd. denk dat zelfs met ne gts dat de voorrem niet te hard ingedrukt mag worden, want dan ligt ge ook denk ik, want zo groot zijn die wielen nu ook weer niet he je kan natuurlijk elk wiel laten blokkeren als ge als ne zot i rem indrukt of op u pedalleke stapt, ma doseren is de boodschap. Iedereen die ik ken die met px, oldie enzo rijd gebruikt hoofdzakelijk de achterrem. Bij een "echte" moto is dat o-anderrs omdat daar veel meer gewicht op de voorwiel komt, en dan is rembalans anders. Ken motards die zeggen dat ze voorrem voor 70 procent gebruiken en 30 procent achterrem. Ge moet es op ne px of lml rijden , is een hele belevenis Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.