Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motor blijft in toeren


janvda

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ben al een tijdje aan het klungelen geweest met het vinden van de juiste sproeier na het plaatsen van een sip road. Eerst stond de motor nogal rijk, in hoge toeren sputterde hij. Heb nu de hoofdsproeier aangepast naar 98 (standaard was 94), en het probleem in de hoge toeren is hiermee opgelost (bougie ziet er ook redelijk gezond uit). Nu zit ik met een volgend probleem: als de motor in toeren is, en ik draai mijn gas dicht, dan duurt het lang voor hij terug zakt in toeren, en hij doet dit slechts heel langzaam aan. Vlak na een koude start leek dit wat erger dan wanneer de motor warm is. Bij warme motor zakt hij soms wel en soms niet. Iemand een idee waar ik kan beginnen zoeken? Thx!

Link naar reactie

oliekeerringen zou straf zijn, blokje heeft sinds nieuw maar een kleine 5000km (maar niets is onmogelijk natuurlijk). Valse lucht aan carbu misschien wel, omdat ik nogal dikwijls aan het prutsen ben geweest in het carbuhuis ivm de sproeierkes. Sebiet nog eens checken of de carbu nog wel goed vaststaat. Een beetje rijker zetten kan ik idd ook nog proberen. En als ik de handdoek in de ring moet gooien, ga ik misschien morgen wel eens langs één of andere vespashop (als die tijd kunnen maken, natuurlijk), want ben het geklommel stillekesaan beu.

Link naar reactie

Net de mengselschroef een kwart slagske rijker gezet, en passant ook even de carbu gecheckt, maar die schroeven staan nog netjes vast. Ook een paar keer de gasschuif heen en weer bewogen, en die gaat ook nog vlotjes in en uit. Testen of het beter is met de aanpassing aan het mengsel zal voor morgen zijn.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...