deca8309 Geplaatst: 20 januari 2012 Delen Geplaatst: 20 januari 2012 hallo de werken aan mijn acma vorderen goed en ben al aan het volgende projectje aan het denken denk dat ik de vnb eerst ga maken en dan pas aan de vb1t beginnen nu de acma hou ik voor mezelf omdat ik er nog gene had de 2 anderen worden helaas verkocht als deze klaar zijn en ingereden zijn ;-), helaas ben ik niet zo kapitaalkrachtig om al de mooie dames te houden voor verduideling het is niet om winst te maken uit de projecten het is mij gewoon om de passie en hobby te doen (dit is mijn winst) heb al een maand of 2 een vnb(met papieren) staan waarvan de carroserie echt nog heeeeeeel hard van is deze is nergens rot enkel een paar deuken en wat roest ,in het beenschild staat geen enkele deuk(enkel een paar klein in bil motorzijde) wat is jullie menig in originele staat terug brengen door hem te polieren en dan met owatrol te behandelen of direkt spuiten als ik hem spuit word alles vervangen en nieuwgezet maar stel dat ik hem origineel laat zou ik dan de voorveer oude handvaten verouderde chroom ring vd km teller en koplampring enz vernieuwen of hem bij het oude laten helaas denk ik dat als ik hem verkoop dat ik miss mijn investering niet meer ga terug zien omdat de meesten een bling bling vespa willen en gene waarvan je kan zien hoe hij nog steeds in volle glorie kan pronken de bedoeling is ook niet om er veel op in te steken graag uw allen hun mening hier een paar foto s Link naar reactie
sindo Geplaatst: 20 januari 2012 Delen Geplaatst: 20 januari 2012 Zo laten en mechanisch in orde brengen. Enkel wat echt niet goed meer is vervangen. Als je prijs niet te hoog is zijn er altijd kandidaten. Grtz Sindo Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 20 januari 2012 Delen Geplaatst: 20 januari 2012 Kandidaat nummero 1 meldt zich indien de vnb zou wegmoeten Link naar reactie
bas. Geplaatst: 20 januari 2012 Delen Geplaatst: 20 januari 2012 zoveel mogelijk in ere houden, als ik persoonlijk mag spreken laat ik opgelapte vespa altijd staan. Een orginele scooter zal altijd meerwaarde hebben. Als je kijkt naar 99 van de 100 resto lijken ze heel erg snel op curry scooters. En als ik de foto's zo zie , heb je een prima scooter. Dus oppoetsen olwatrol erover heen en rijden Link naar reactie
fooraapje Geplaatst: 20 januari 2012 Delen Geplaatst: 20 januari 2012 Ik zou hem niet restaureren, gewoon inorde zetten en rijden maar. Zoals hierboven al beschreven, heeft veel meer waarde als die origineel is. Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 20 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2012 ok maar de veroeste voorveer en schokdenmper(als deze nog goedzijn ) behouden of vervangen deze onderdelen vervang ik zo wie zo wiel lager 2 stuks. as en lagers swingarm lagers voorvork kopserie alle kabels en geine zdelovertrek rubbers voor onder de staander benzinnekraan rubbers voor tussen de billen dichting benzinnetank condensator platines koppeling hone/boren cilinder piston en segmenten revizie carburator binnen en buitenbanden met witte randen indien de motor niet ok meer is reviseren of nieuwe lmlblok er onder frame vol polieren en behandelen met owatrol binnen dinitrollen tank ontroesten indien er nog iemand iets heeft toe te voegen dan hoor ik het wel gelijk ik een beetje heb uitgeteld zouden kosten + aankoop rond de 2460 euro liggen wel zonder nieuw blok wel te verstaan Link naar reactie
sindo Geplaatst: 20 januari 2012 Delen Geplaatst: 20 januari 2012 schokdempers vervangen Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 20 januari 2012 Delen Geplaatst: 20 januari 2012 Als je 'em kwijt wilt, verkopen zoals ie nu is, niks aan doen, weg ermee - werken aan iets voor de verkoop is maar half zo leuk als werken aan iets voor jezelf Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 20 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2012 wil hem nie kwijt voorwa zou ik hem weg doen zonder er plezier aan te beleven niks zo leuk als lekker sleutelen Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 20 januari 2012 Delen Geplaatst: 20 januari 2012 mijn restauratie kost een pak meer dit is voor het blokje : http://motovespa150s.blogspot.com/2011/12/motoronderdelen.html dan nog : 3 velgen 3 banden 3 binnenbanden schokdemper voor schokdemper achter veer voor lagers vooras lagering voorvering remblokken voor remblokken achter zadel treelijsten chroomrand voorlicht handvatten alle kabels veer staander rubbers staander Logo achterlicht spatbord voor balhoofdlagers verlichting kilometerteller lichtschakelaar elektrische kabels ... ... ... Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 20 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2012 thanx remblokken was ik vergeten Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 20 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2012 moet ook nog opzoek naar een paar onderdelen die ontbreken manman denk da ik de hoofdprijs betaald heb en dan moet ik nog opzoek naar onderdelen die er nie bij waren kent ge da gevoel je gaat daar naar kijken en dan moet je da hebben just een klein kind in een speelgoed winkel madame was weer goed gezind da ter weer 1350 euro van de rekening was dekseltje voor op de carburator kickstarter cover voor over het vliegwiel indien iemand da liggen heeft aan een heel deftige prijs en dan dan ook nog eens wil opsturen laat maar iets weten he Link naar reactie
bas. Geplaatst: 21 januari 2012 Delen Geplaatst: 21 januari 2012 De onderdelen die je nodig hebt heb ik nog wel liggen dus stuur maar een berichtje in welke staat je het wilt hebben. Wat ik meestal met nieuwe onderdelen doe , is ze oud maken, zo'n veer voor op je voorvork gewoon opschuren en een beetje chemische velgen reiniger erover heen en je hebt zo een oude uitstraling. Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 21 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2012 goed voor te weten heb ook alnaar renoretro een mailtje gedaan hij ging ook al eens kijken kan je eventueel ook opsturen naar belgie groetjes Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 21 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2012 vermits ik op onderdelen van sip aan het wachten ben was ik daarstraks eens de garage in geweest om te kijken wat er nu van de lak te maken is heb het handschoen klepje gedaan en een stukje beenschild 100 procent is het nog niet ma dit word wel gedaan na demontage eerst een stukje ontvet dan geclayd of hoe ze da ook noemen dan grove compound dan middelcompound dan fijne compound en tenslotte een laagje wax en dan is dit het resultaat mooier kan niet na al deze jaren Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 januari 2012 Delen Geplaatst: 21 januari 2012 Komt mooi, zo houden dus! Groetjes, nero. Link naar reactie
bas. Geplaatst: 21 januari 2012 Delen Geplaatst: 21 januari 2012 Zie daar moet je niks meer aan doen , is toch prima zo niks geen nieuwe lak voor nodig. Ps versturen naar belgie is geen probleem Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 21 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2012 Helaas gaat hij miss weg Iemand van het forum is mij een Beetje onder druk aan het zetten Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 21 januari 2012 Delen Geplaatst: 21 januari 2012 Onder druk aan het zetten? Wat is dat nu voor zever ? Link naar reactie
bas. Geplaatst: 21 januari 2012 Delen Geplaatst: 21 januari 2012 mag die wel een beste smak geld neer leggen, anders hoor ik graag wat zijn bod is. Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 21 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2012 Onder druk zetten Is een bij wijze van spreken he mede forumleden Gene paniek :-) Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 25 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2012 Onze dame heeft een nieuwe eigenaar gevonden Mag haar nog even houden om haar mooie billen nog eens te pollieren en haar een goede beurt te geven met dinetrol De vespa zal eenvandees hier wel op het forum opduiken Link naar reactie
bas. Geplaatst: 25 januari 2012 Delen Geplaatst: 25 januari 2012 Op naar het nieuwe project Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 25 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2012 inderdaad bas Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.