Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa origineel houden of totaal restauratie


deca8309

Aanbevolen berichten

hallo

de werken aan mijn acma vorderen goed en ben al aan het volgende projectje aan het denken denk dat ik de vnb eerst ga maken en dan pas aan de vb1t beginnen

nu de acma hou ik voor mezelf omdat ik er nog gene had de 2 anderen worden helaas verkocht als deze klaar zijn en ingereden zijn ;-),

helaas ben ik niet zo kapitaalkrachtig om al de mooie dames te houden voor verduideling het is niet om winst te maken uit de projecten het is mij gewoon om de passie en hobby te doen (dit is mijn winst)

heb al een maand of 2 een vnb(met papieren) staan waarvan de carroserie echt nog heeeeeeel hard van is

deze is nergens rot enkel een paar deuken en wat roest ,in het beenschild staat geen enkele deuk(enkel een paar klein in bil motorzijde)

wat is jullie menig in originele staat terug brengen door hem te polieren en dan met owatrol te behandelen of direkt spuiten

als ik hem spuit word alles vervangen en nieuwgezet

maar stel dat ik hem origineel laat zou ik dan de voorveer oude handvaten verouderde chroom ring vd km teller en koplampring enz vernieuwen of hem bij het oude laten

helaas denk ik dat als ik hem verkoop dat ik miss mijn investering niet meer ga terug zien omdat de meesten een bling bling vespa willen

en gene waarvan je kan zien hoe hij nog steeds in volle glorie kan pronken

de bedoeling is ook niet om er veel op in te steken

graag uw allen hun mening

hier een paar foto s

dsc01928c.th.jpg

dsc01927pa.th.jpg

dsc01926p.th.jpg

dsc01925m.th.jpg

dsc01924f.th.jpg

dsc01923y.th.jpg

dsc01922m.th.jpg

dsc01921q.th.jpg

dsc01920k.th.jpg

dsc01919q.th.jpg

Link naar reactie

Zo laten en mechanisch in orde brengen. Enkel wat echt niet goed meer is vervangen. Als je prijs niet te hoog is zijn er altijd kandidaten.

Grtz

Sindo

Link naar reactie

zoveel mogelijk in ere houden, als ik persoonlijk mag spreken laat ik opgelapte vespa altijd staan. Een orginele scooter zal altijd meerwaarde hebben.

Als je kijkt naar 99 van de 100 resto lijken ze heel erg snel op curry scooters.

En als ik de foto's zo zie , heb je een prima scooter.

Dus oppoetsen olwatrol erover heen en rijden

Link naar reactie

ok maar de veroeste voorveer en schokdenmper(als deze nog goedzijn ) behouden of vervangen

deze onderdelen vervang ik zo wie zo

wiel lager 2 stuks.

as en lagers swingarm

lagers voorvork kopserie

alle kabels en geine

zdelovertrek

rubbers voor onder de staander

benzinnekraan

rubbers voor tussen de billen

dichting benzinnetank

condensator

platines

koppeling

hone/boren cilinder

piston en segmenten

revizie carburator

binnen en buitenbanden met witte randen

indien de motor niet ok meer is reviseren of nieuwe lmlblok er onder

frame vol polieren en behandelen met owatrol

binnen dinitrollen

tank ontroesten

indien er nog iemand iets heeft toe te voegen dan hoor ik het wel

gelijk ik een beetje heb uitgeteld zouden kosten + aankoop rond de 2460 euro liggen wel zonder nieuw blok wel te verstaan

Link naar reactie

mijn restauratie kost een pak meer

dit is voor het blokje : http://motovespa150s.blogspot.com/2011/12/motoronderdelen.html

dan nog :

3 velgen

3 banden

3 binnenbanden

schokdemper voor

schokdemper achter

veer voor

lagers vooras

lagering voorvering

remblokken voor

remblokken achter

zadel

treelijsten

chroomrand voorlicht

handvatten

alle kabels

veer staander

rubbers staander

Logo :)

achterlicht

spatbord voor

balhoofdlagers

verlichting kilometerteller

lichtschakelaar

elektrische kabels

...

...

...

Link naar reactie

moet ook nog opzoek naar een paar onderdelen die ontbreken

manman denk da ik de hoofdprijs betaald heb en dan moet ik nog opzoek naar onderdelen die er nie bij waren

kent ge da gevoel je gaat daar naar kijken en dan moet je da hebben just een klein kind in een speelgoed winkel madame was weer goed gezind da ter weer 1350 euro van de rekening was

dekseltje voor op de carburator

kickstarter

cover voor over het vliegwiel

indien iemand da liggen heeft aan een heel deftige prijs en dan dan ook nog eens wil opsturen laat maar iets weten he

Link naar reactie

De onderdelen die je nodig hebt heb ik nog wel liggen dus stuur maar een berichtje in welke staat je het wilt hebben.

Wat ik meestal met nieuwe onderdelen doe , is ze oud maken, zo'n veer voor op je voorvork gewoon opschuren en een beetje chemische velgen reiniger erover heen en je hebt zo een oude uitstraling.

Link naar reactie

vermits ik op onderdelen van sip aan het wachten ben

was ik daarstraks eens de garage in geweest om te kijken wat er nu van de lak te maken is

heb het handschoen klepje gedaan en een stukje beenschild 100 procent is het nog niet ma dit word wel gedaan na demontage

eerst een stukje ontvet

dan geclayd of hoe ze da ook noemen

dan grove compound

dan middelcompound

dan fijne compound

en tenslotte een laagje wax

en dan is dit het resultaat

mooier kan niet na al deze jaren

dsc01932ot.th.jpg

dsc01931j.th.jpg

dsc01930a.th.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...