Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa pk50 met 75cc en snelle uitlaat rijdt niet harer als 52kmh


bauke95

Aanbevolen berichten

Beste vespa fanaten,

ik heb onder mijn vespa pk50xl een 75cc dr cilinder gemonteerd evenals een sito plus uitlaat maar krijg hem niet boven de 52 kmh

is dit normaal?

Ik heb de sproeier die standaard 55 was vervongen door een 66.

Iemand een manier om hem richting de 70 te krijgen.

Link naar reactie

@art-bella: Sorry, maar als iemand vraagt; 'hoe krijg ik mijn huidige setup richting de 70' is 'een compleet nieuwe setup kopen' nou niet het meest behulpzame antwoord. Daarbij kick jij op de meer racey setups dan de gemiddelde gebruiker; gewoon wat harder rijden heb je heleaal geen sport polini of reedvalve of polini uitlaatje voor nodig. Je antwoord past voor geen meter op de vraag.

@bauke: Met een 75 DR kun je prima 70 - je moet alleen op zoek naar de bottleneck in je setup. Die is intussen ook gevonden; 16.10 is te klein. Met een 16.16 zal ie al een stuk harder gaan, met een 19.19 nog een stukje.

De volgende bottleneck zal de vertanding of de uitlaat zijn. De vertanding moet inderdaad je blok voor open, een uitlaat vervangen is zo gebeurd maar vraagt weer om een investering.

Voorlopig eerst alleen andere maat spruitstuk + carb (en een paar sproeiertjes) scoren.

Link naar reactie

@ mr160 kijk nou komen we ergens super heb je enig idee waar ik dat spruitstuk en carbu het beste (gooedkoopste) kan scooren en heb ik dan niet nog iets nodig in de vorm van dat apparte pijpje over het spruitstuk.

over de uitlaat dit moest al een snelle zijn sito plus.

Link naar reactie

Tja - stuff breaks.

Eerst maar eens je carb fixen, dat zou je knal ook op kunnen lossen (daar het bij gas los gebeurt).

Ik heb er met 1 link al zeker vijf 2dehands gezien; misschien iets verder kijken dan je neus lang is (internationaal... eBay...) Je kunt ook in de Gevraagd sectie een topic plaatsen dat je op zoek bent naar een carb, toch?

En als je geen moeite wilt doen/geduld hebt, dan zul je moeten dokken; van SIP vandaan heb je 'em in 3 dagen in huis.

Link naar reactie

wederom een sterke bijdrage van den arti... gast!

@bauke95: cheap-snel-betrouwbaar is een combinatie die nooit goed komt. je kan altjd enkel maar 2 van het lijstje combineren. geduld hebben en sparen dus!!

Link naar reactie
wederom een sterke bijdrage van den arti... gast!

@bauke95: cheap-snel-betrouwbaar is een combinatie die nooit goed komt. je kan altjd enkel maar 2 van het lijstje combineren. geduld hebben en sparen dus!!

Sgraag gedaan fajes. Khad inderdaad eerst beter moeten lezen voor alleer te antwoorden. Volgens mij is een 75dr met 16/16 en polini uitlaatje of dergelijke cheap, "fast enough" en betrouwbaar. Dit ter zijde. Nog commentaar?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...