Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Elektriciteitsprobleempjes


Ignace

Aanbevolen berichten

Laatst wou ik naar m'n vriendin vertrekken en ik merkte dat zowel voor- als achterlicht niet meer oplichtte.

Af en toe had ik tijd om er naar te kijken en m'n multimeter er eens bij te nemen, maar aangezien hij niet mooi stationair draait, is dat geen optie. Ik kan hem gewoon niet aflezen.

Ik dacht eerst aan de mas. Dit was dan inderdaad het probleem bij het voorlicht. Vervolgens keek ik ook naar het achterlicht en dit werkte. Ik wilde hem terug ineen zetten dus liet hem stoppen met draaien. Wetende dat beide werkte werd alles terug ineen geschroefd. Dit gedaan werkte het achterlicht ineens niet meer. Het remlicht daarentegen werkt nog wel en het lampje is niet kapot. Dit is trouwens ook een nieuw lampje sinds 2 weken.

Waar kan het probleem zitten of hoe kan ik het vinden zonder die multimeter te gebruiken?

Sam van LF zei me dat ik best een 12V conversie stak. Als ik dit deed moest ik ineens ook het vliegwiel vervangen en vervolgens ook een volledige motorrevisie gaan doen. Nu, voorlopig ben ik tevreden over de motor. Hij is niet in topstaat, maar hij draait wel goed en 1000+ euro gaan betalen voor een kapot achterlichtje, dat zie ik nu net niet zitten :P. Ik weet dat ik dan ineens van alle problemen vanaf ben, maar het is geen optie ^^. Maar moet ik dan wel degelijk die motorrevisie laten doen als ik 12v steek?

Als laatste zit er geen speedo lampje in m'n lammy. Het socketje ontbreekt ook alsook het draadje. Mijn elektriciteit zelf komt niet overeen met de schema's. Sommige kleuren kloppen niet etc... Iemand een idee in welk contactje ik dit lampje kan steken?

Thanks in advance,

Ignace!

Link naar reactie
da was een topoccassie voor 2950€!! maar ik geef Sam volledig gelijk, doe ineens die conversie!

u hebt u punt al verscheidene keren duidelijk gemaakt fajes, ik heb het ondertussen wel door. Geef liever een deftig antwoord en probeer mij te helpen?

Die conversie komt er wel, na de winter waarschijnlijk. Ineens dan ook de revisie. Maar voorlopig wil ik het zo doen. Aftappen, gewoon kabeltje trekken en klaar? Lijkt me té gemakelijk? :P

Link naar reactie
da was een topoccassie voor 2950€!! maar ik geef Sam volledig gelijk, doe ineens die conversie!

u hebt u punt al verscheidene keren duidelijk gemaakt fajes, ik heb het ondertussen wel door. Geef liever een deftig antwoord en probeer mij te helpen?

Die conversie komt er wel, na de winter waarschijnlijk. Ineens dan ook de revisie. Maar voorlopig wil ik het zo doen. Aftappen, gewoon kabeltje trekken en klaar? Lijkt me té gemakelijk? :P

@Ignace had jij de Sticky niet gekocht? En had je die al niet helemaal doorgenomen?

Link naar reactie
da was een topoccassie voor 2950€!! maar ik geef Sam volledig gelijk, doe ineens die conversie!

u hebt u punt al verscheidene keren duidelijk gemaakt fajes, ik heb het ondertussen wel door. Geef liever een deftig antwoord en probeer mij te helpen?

Die conversie komt er wel, na de winter waarschijnlijk. Ineens dan ook de revisie. Maar voorlopig wil ik het zo doen. Aftappen, gewoon kabeltje trekken en klaar? Lijkt me té gemakelijk? :P

@Ignace had jij de Sticky niet gekocht? En had je die al niet helemaal doorgenomen?

ja, maar wat is je punt?

ik heb hem doorgenomen, ik ken hem niet vanbuiten he :P

Link naar reactie

@Ignace, ik zou die conversie naar 12v en de revisie tijdens de winter doen omdat je dan wellicht toch minder zal rijden en dan is je scooter meteen in topvorm voor wanneer de lente eraan komt :-)

Link naar reactie

mijn duidelijk antwoord was dus reeds, beste Ignace, DOE DIE CONVERSIE EN REVISIE! zoals je aanhaalt heb ik u er inderdaad al vele malen op gewezen omdat dit effectief de beste oplossing gaat zijn.

Link naar reactie
@Ignace, ik zou die conversie naar 12v en de revisie tijdens de winter doen omdat je dan wellicht toch minder zal rijden en dan is je scooter meteen in topvorm voor wanneer de lente eraan komt :-)

Joene, hier heb ik ook al aan gedacht, maar de wintermaanden zijn voor mij mindere maanden op het werk. vervolgens heb ik ook een bom van verjaardagen en de kerstdagen helpen mijn budget ook niet echt vooruit..

Ik ga het dus nog bezien. Maar als ik het laat doen, is het wel bij United Scooters! :)

Link naar reactie

wat je ook kan doen is bv de conversie naar 12 V laten uitvoeren door United Scooters (gaat je ongeveer € 350,00 kosten) en je doet de revisie later zelf adhv je Sticky manual.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
in het slechtste geval terk je gewoon een kabeltje naar je voorlicht en eentje naar je achterlicht en koppel je al de rest af, dan moet dat wel werken he

Dit is nog niet zo'n slecht idee!

wat je ook kan doen is bv de conversie naar 12 V laten uitvoeren door United Scooters (gaat je ongeveer € 350,00 kosten) en je doet de revisie later zelf adhv je Sticky manual.

Om bij united scooters te gaan was ik sowieso van plan. Ik zal wel zien hoe het loopt. als hij niet verkocht word, is de revisie voor na de zomer!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...