Ga naar inhoud
Vespaforum.be

iets vervelend voor ... :(


-Kristof-

Aanbevolen berichten

ey iedereen,

vanmiddag iets lastig ontdekt in de garage , naftkraantje vergeten toe te draaien na de laatste rit met de px en blijkbaar heel de motor volgelopen met benzine... kwam er langs mijn uitlaat uitgelopen... nu al bij al zou ik deze gewoon terug kunnen ineens steken met nieuwe pakkingen enz maar heb 2 serieuze krassen op mijn dr177 cilinderke...

dus nu de uiteindelijke vraag : ik ga wss dan toch ineens die cilinder vervangen , maar zou nu graag een ander merkje steken met eventueel bijhorend krukasje. iemand tips welke wel leuk zijn (malossi,polini,enz) en mischien iets sneller of soepeler dan de dr

grotere carbu en ander vertanding/koppeling,simonini staan er ook al op => meest voorkomende setup voor de dr177 dus

laat maar weten

Link naar reactie

ja maar tfeit van de naft in motor staat er los van e , heb is keertje warmloper gehad op autostrade en nu dat ik deze opendeed voor de naft eruit te laten zag ik de sporen hiervan.

dermee dat ik nu ineens iets anders erop zou willen zetten ipv beschadigde dr

snappie ?

24carbu staat er al op

Link naar reactie

daarom dat ik zeg dat ge gewoon uw vlotternaald moet vervangen een klaar is kees

het is normaal dat daar benzine komt je moet de werking van een vespa motor eerst eens goed bekijken

als de naft inderdaad in het carter komt dan is hetgeen je wlt doen aan de orde

grtz sidvespa

Link naar reactie

mjah ben wel beetje op hoogte van men vespa ze :) maar 2liter dat gewoon zo uit men uitlaatje komt gelopen en in carter zit is niet ok e :D

pinasco alu is dus wel leuk cilindertje samen met die krukas van hierboven vernoemd. enkel met het carter aanpassen zit ik nog wat , want dan is er no way back natuurlijk. dit is echt nodig veronderstel ik ?

Link naar reactie

Heeft volgens mij ook enkel met carbu te maken hoor! Vlotter gaat niet terug en benzine blijft gewoon doorlopen in je cilinder, zo de uitlaatport in naar je uitlaat. Heb ook al gehad.

Bougie eruit, naftkraan dicht en 10x kicken. Bougie er terug in en naftkraan open, dan starten na 3de kick!

Link naar reactie

Joh - die jongen zoekt gewoon verantwoording om een paar honderd euro ipv een paar euro aan z'n Vespa uit te geven.

@Kristof; als je een plug'nplay cilinder kiest hoef je niet te dremelen... Scheelt weer. En de standaard krukas voldoet ook prima, die niet aanpassen; hoeft je blok ook niet open (hoeft niet eens onder je scoot vandaan), scheelt ook weer.

En die vlotternaald moet je, zoals je nu 10 keer verteld is, eerst fixen, dan pas upgraden.

Link naar reactie

Wat ook een interessant kitje is in den deze http://www.sip-scootershop.com/en/products/racing+cylinder+pinasco+177cc+_80500000

Heb die erop staan met een carbu 24/24 loopt goe, heb nu simonini uitlaat erbijhttp://www.sip-scootershop.com/en/products/racing+exhaust+simonini+for_40301000 in volledig chrome, en loopt 70 in derde.

Wa ook nie slecht is hé.

Grtjs

Makke

Link naar reactie

@vespadiverso, yep voorlopig nog wel maar ben nog nie verder gegaan als 95km/h, probleem is de kaffeekes liggen hier redelijk

dicht op elkaar.Ik zal het ne keer verder moeten zoeken, zekers. Heb nog nie goesting om met mijn bakkes ne gevel te gaan schuren.

En trouwens was die vierde nie voor de autostrade??

Grtjs

Makke

Link naar reactie

voor alle duidlijkheid , ik wil niet perse meer geld uitgeven , en idd het benzine probleem is enkel dan de vlotternaald.

maar deze blok zou normaal onder de ''nieuwe'' vespa van 1965 komen die ik heb gekocht en dermee dat ik even wou horen wat een leuker cilindertje is voor erop te zetten.

was dus niet perse om het benzine probleem bedoeld , zonder dit had ik de vraag ook gesteld... al zal het idd wel andere titel geweest zijn dan :)

Link naar reactie
Wat ook een interessant kitje is in den deze http://www.sip-scootershop.com/en/products/racing+cylinder+pinasco+177cc+_80500000

Heb die erop staan met een carbu 24/24 loopt goe, heb nu simonini uitlaat erbijhttp://www.sip-scootershop.com/en/products/racing+exhaust+simonini+for_40301000 in volledig chrome, en loopt 70 in derde.

Wa ook nie slecht is hé.

Grtjs

simonini heb ik nu ook steken op de p125x met de dr177 enz , maar aangezien deze normaal gezien op ''nieuwe'' vespa komt zal het met ander uitlaatje moeten... zou niet meer passen... eerst nog zien natuurlijk of echt niet meer past... :)

Makke

Link naar reactie
Hoeveel inch wielen zitten er onder je 'nieuwe' vespa?

volgens mij de zelfde als op men p125x , wat is dat de 10 inchkes , de nieuwe is trouwens een ''motovespa'' van 1965 mischien heeft iemand die tijdje geleden al zien staan bij lambrettaF. ben juist nog aan het wachten op de papieren dan heb ik hem eindelijk hier staan.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...