Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sprint: graag jullie mening.


.carl.

Aanbevolen berichten

dit is een Motovespa Sprint 150, hecho en Madrid, España.

staat ondertussen al een jaar of 3 te koop denk ik. lijkt me een basis restauratie van al enkele jaren geleden. wel mooi compleet lijkt me.

al die italiaanse brol mag er dus af. persoonlijk is dit één van mijn favoriete scoots, echter zeker niet in deze kleur! ;-)

de prijs zou net iets minder mogen.

Link naar reactie

Er is nog ergens een topic over de kwaliteit (of gebrek daaraan) van deze resto, geloof ik.

Hij heeft iig nog behoorlijk inelkaar gezeten toen de verf eroverheen ging.

Verder ben ik mee met fajes; de poor-mans SS180 - 1 van m'n favoriete modellen.

Link naar reactie

Merci fajes. Wat bedoel je eigenlijk met 'basis restauratie'? En 'een jaar of 3' te koop? Niet betrouwbare koop? En waarom een motovespa? Moet er dan op het Piaggo-logo op het beenschild idd 'Madrid' in vermeld staan (denk dit eens gelezen te hebben hier op het forum).

Trouwens, heeft een sprint normaal geen achterlicht met 'afdakje', of is dit net een van die Spaanse verschillen? Idem voor dat handschoenenkastje: Spaanse ingeving? Intss als eens gesurft en kastje en achterlicht lijken idd Spaans te zijn.

Link naar reactie

idd, het kastje en achterlicht zijn een spaanse variatie op een bestaand thema. :)

zoals mr160 zegt, volgens mij is de ketel reeds meerdere malen aan bod geweest hier en was de kwaliteit maar so n' so. ik denk wel dat dit een andere verkoper is dan die van ong. 3 jaar geleden.

basisrestauratie: vervangen wat eventueel echt moest, gemakkelijke oplossing kiezen om al eens italiaanse stukken te nemen ipv de spaanse te zoeken en een afzichtelijke paintjob. :)

Link naar reactie

Is wel geen 150S maar een 160GT.:)

Lijken sprekend op een SS180 buiten een paar "kleine" verschillen: De achterzijde van het frame is rond, logo is madrid, spatbord is hoekiger en boven de choke staat altijd iets waarvan ik nog niet weet welke functie het heeft.:)

Achterlicht hoort hetzelfde te ziijn als bij een SS180, bij deze zal een repro geplaatst zijn.

Nog een klein verschil is de motor: een SS180 "vliegt" vooruit, een GT160 is niet vooruit te branden.

Bij de resto heeft men alle onderdelen die niet hoefden gespoten te worden gewoon meegeverfd in dezelfde kleur, niet heel netjes...

Om hiervan een deftige wesp te maken heeft men nog een paar duizend €'s nodig (spuitwerk herbeginnen en best een PX- om LML-motor onder steken.

Dit in acht genomen vind ik de prijs zo'n 1000€ teveel, zeker als je weet dat motovespa relatief onbekend en dus ook onbemind is.

Maar eigenlijk vind ik een motovespa GT een scooter voor échte mannen. :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...