Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GPS op Vespa - hoe ik het doe: RAM houder & Geolives


kadees

Aanbevolen berichten

De tijd is gekomen dat ik mezelf eens nuttig maak op dit forum.

Heb al veel van jullie geleerd, dus wil graag iets delen waar ik enorm van geniet; namelijk een GPS-oplossing op m’n Vespa.

Ik heb een iPhone houder geinstalleerd en maak routes op PC welke ik dan upload op de iPhone. Resultaat is weliswaar geen turn-by-turn navigatie, maar een “bolletje op een lijntje” dat me langs mooie routes leidt. Ik heb al ettelijke 100’den kilometers op die manier gebold, en het werkt perfect.

Software:

Stap 1: Route maken. Dit doe ik op www.routeyou.com of op www.fietsnet.be . Beide sites bieden je de optie start en finish in te geven en berekenen voor je een leuke, rustige route. Opletten, vooral bij de fietsknooppunten, dat je niet op (afgesloten) fietspaden wordt gestuurd wat in principe (euh euh) niet mag met je 125cc ;-) Op routeyou kan je "motoroutes" selecteren. Daarna GPX bestand downloaden.

Stap 2: Route op iPhone zetten doe ik met de software Geolives. Ik heb een account waarop ik de GPX routes kan zetten en deze worden dan zichtbaar in de Geolives app op mijn iPhone. Geolives en Routeyou hebben trouwens ook een arsenaal bestaande routes welke je evengoed kan gebruiken. De gratis versie van Geolives voldoet. De app zuipt wel batterij, dus best na een tijdje stoppen in cafe en batterij opladen (letterlijk en figuurlijk).

Houder:

Ik heb deze besteld bij RAM Mounts, redelijk bekend op dit forum. Ik heb ze besteld op www.ram-mount.fr omdat deze een stuk goedkoper is dan de Belgische verkopers, zelfs na leveringskosten.

Volgende onderdelen zijn nodig:

RAM-B-202U; basisvoet om op Vespa te schroeven. 8,66 EUR

RAM-B-201U; Klem: 13,40 EUR

RAM-B-238U; Tussenstuk klem-houder: 8,66 EUR

RAM-HOL-AP9U: iPhone houder: 8,31 EUR

OF

All-in-one set: RAM-B-138-AP9U voor 28,44

Leveringskosten: 13,50 EUR

Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Voor de lieverhebbers: Je kan ook op dezelfde manier een iPad houder installeren ;-)

post-6403-13769187209354.jpg

post-6403-13769187216838.jpg

Link naar reactie

mooie oplossing. RAM is goed materiaal, en de prijs naargelang. Als je nog degelijker wil kan ik ne touratech aanraden, maar das echt voor off-road. RAM heeft ook gechromeerde onderdelen, touratech is brushed aluminium, kan je kiezen wat bij je look past ;)

mooi werk in elk geval

Link naar reactie

ik heb zo'n schoteltje op mijn handschoenkast gekleefd (met speciale dubbelzijdige tape) en daarop de zuignap met TOMTOM. Nog niet losgekomen

Link naar reactie

@gette idd, ik had er eerst een paar diepvrieszakjes over getrokken maar dan zie je geen kl*@&, met een ging het al beter. Gezien de gps achter het beenschild zit is het vrij goed beschermd.

Link naar reactie

gewoon van je claxon. ik heb in mijn handschoenkastje een sigarenaansteker of hoe dat ook noemt, dan kan je ook andere zaken opladen onderweg.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...