Ga naar inhoud
Vespaforum.be

restauratie Vespa smallframe van 1965 ( 125)


arti-bella

Aanbevolen berichten

Begin deze vakantie een vespa gaan halen bij iemand die toch in de weg stond. Deze vespa was zonder motor, benzinetank, achterveer, achterlicht en nog paar kleine prullen.

Hier kunnen jullie zien hoe hij tot nu toe al is gevorderd.

Het gaat hier niet om een restauratie waarin de vespa perfect moet zijn maar wel terug op de weg moet geraken :)

Enjoy

Link naar reactie

Nu komen de foto's van het geschuurde kader met plamuur. Elke plek waar de lak niet meer zo goed was of afbladerde heb ik tot op het metaal geschuurd. Alle plekken die oppervlakte roest hadden zijn behandeld tegen het roesten. Primer ligt niet heel dik dus je ziet de oneffenheden nog. Wil niet te veel plamuur erop. Plamuur eerder gebruikt als beschermlaag onder de primer( waar ik van de prijs verschoot) die in het dark gray erop kwam( 1 laag) daarna 2 lagen matzwart. Onderkant is gedaan met 2 lagen antisteenslag.

HIer een foto van het zijkantje aan de motorzijde ( andere foto's volgen in de volgende post :)) ->

dsc01450n.jpg
Link naar reactie

Inderdaad :) ksnap zelf ni waar het probleem kan liggen dat ik ineens geen vonken meer krijg. draaide perfect tot wnr ik hem eens vervoerd heb. Wrs kabelke dat niet vast meer zit. Bobijn en bougie en bougiekabel zijn reeds vervangen. Vis platines zijn nog nieuw. ( lees 500km) Normaal zou ik van roufio dacht ik de et3 ontsteking en vliegwiel gaan halen en dat ga ik ook doen. Maar eerst proberen met deze onsteking en ook tijd vinden om te gaan halen:)

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...