Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat een rotzooi PIAGGIO !! Benzinepomp nummer 2 voor GTS300


VespAlfa

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik kan jullie mededelen dat de vervangende benzinepomp weer stuk gaat. Dit is echt te belachelijk voor woorden, de mijne is vorig jaar mei vervangen bij circa 6000km. Dit kan toch niet waar zijn dat men elk jaar de pomp moet vervangen. Mijns inziens heeft Piaggio nooit een update versie gemaakt van de slechte pomp. Ze planten er gewoon weer dezelfde in begin ik nu te denken. Ik zal verhaal gaan halen bij mijn dealer, kijken wat mogelijk is, garantie is om want de Vespa is van 10-2008 en heeft 17000km gereden.

Als ik op eigen kosten de pomp moet vervangen dan wordt het na 5 jaar GTS'en verkopen die handel en wat degelijkers aanschaffen.

Link naar reactie

Ik heb het garantieboekje geraadpleegd en daarin staat dat er op nieuwe vervangende originele delen welke door fabricagefout defect raken onder garantie vallen van 24 maanden vanaf nieuw. Dat betekent dat ik blij ben dat mijn eerste pomp al eens is gesneuveld. Die is vervangen in Mei 2010 dus nog garantie t/m Mei 2012. Dat zou betekenen dat ik goed zit als mijn pomp elk jaar sneuvelt. Het lullige is dat wanneer de pomp zou sneuvelen buiten de 2 jaar fabrieksgarantie van de complete Vespa de kosten voor de eigenaar zijn. Als ik het goed heb gelezen dus he, ben vrij me te corrigeren svp.

PS: DUS ZORG DAT JULLIE POMPEN ALLEN BINNEN DE FABRIEKSGARANTIE SNEUVELEN DAN RUKKEN WE PIAGGIO EEN POOT UIT

THANKS

Link naar reactie

2 jaar garantie op wisselstukken is wel veel. Algemeen wordt er 6 maand garantie gegeven op de onderdelen die vervangen worden.

Zo slecht is Piaggio dan ook weer niet...:)

Is wel balen, elk jaar je vespa een paar weken moeten missen wegens een fabricagefout.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Volgens mij monteren ze sinds 2011 een verbeterde versie. Ik denk dat ze bij de vorige vervanging wel een nieuwe pomp maar nog niet van het vernieuwde design hebben gemonteerd. Hopelijk houdt de 3e pomp (die wel verbeterd is) het wat langer uit.

Link naar reactie

Onlangs mijn GTS300 laten hertellen (cilinderkop pakking vervangen - lekkende koelvloeistof) en er is toen ook een nieuwe benzinepomp ingezet - gratis - ingevolge terugroep actie van Piaggio.

Ik had er niet eens last van gehad (10000km).

Onlangs las ik ook ergens dat je altijd Super 95 moet tanken omdat de benzines met hogere octaangehaltes bepaalde corrosieve stoffen zouden bevatten die de benzinepomp beschadigen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...