Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motorblok lekt olie


Roele

Aanbevolen berichten

Hallo, mijn vnb motorblok lekt olie tussen de 2 carter helften, heb hem al 2x opengedaan en nieuwe dichting gestoken maar blijft lekken, het is niet veel maar toch een beetje olie verlies.

Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen of welke dichtingspasta of cylicone ik kan gebruiken? Heb al rondgekeken maar bijna geen enkele kan tegen benzine.

Link naar reactie

goe schoon maken (afwassen) en dan kijken waar het lekt misschien lijkt het alleen maar tussen de carter helften te komen

als het toch zo is dan zit er maar één oplossing aan te komen dat is alles uit mekaar doen en met de juiste pakkingen terug monteren

al die fanta, choco en marsepein om daartussen te doen is klote en "lijd" tot niks.

Link naar reactie

Wat ik altijd gedaan heb is olie (motor olie) op de pakkingen gesmeerd, bij het warm worden van de motor koekt

die wa vast, heeft tot nu toe geholpen. Silicone zou ik toch afraden.

De enigste die tegen naft kan is loctide

maar dan moeten de de carter helften goe proper zijn. En de juiste tube pakken. Ik zal morgen eens op het werk kijken welke dat da is. Allee als het nie te druk is, zoals de laatste dagen, pfff.

grtjs

Makke

Link naar reactie

Zeker dat het van de carter helften komt. Kan het niet via de vijs onderaan zijn waar je de olie aftapt? Wordt nog al makkelijk overgetrokken. Je kan wat teflon rond de vijs draaien dat helpt

Link naar reactie

als het toch van tussen de carterhelften komt kan je altijd vloeibare pakking gebruiken. wel zien dat je diegene neemt die tegen benzine kan.

Blauw plakkerig spul dus ik zou eerst bovenstaande eens proberen

Link naar reactie

Kurtie,

In de jaren 60 gebruikten we een bruin spul,waarmee de pakkingen ingesmeerd werden,vooraleer deze te monteren.Dit bestaat nu nog steeds in tubes of een potje met borsteltje.Het merk is ELRING ,deze firma maakt ook pakkingmateriaal.Wij noemden dit produkt "hermetique".In zuid oost-vlaanderen spreekt men nog graag een mondje frans...

Groeten,

Vespaboerke

Link naar reactie

ik heb hier anders ook dikke pakkingen liggen,die helpen meestal het probleem op te lossen.

Pakking voor de type's VNB,VBB Sprint en ook met 3 poorten.

Vgr nico

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...