Ga naar inhoud
Vespaforum.be

koelvloestofpijl staat ver onder MIN


noeke

Aanbevolen berichten

Ik denk dat ze in Italiƫ te zuinig zijn bij het vullen van de Wesp in het fabriek. Ook mijn Wesp had de eerste keer te weinig koelvloeistof en na een keer bijvullen is dat nooit meer gezakt.

Gewoon bijvullen en dan zeker in de gaten houden. Misschien wil je dealer het wel voor jou doen, maar misschien ook niet gelukkig kost een beetje koelvloeistof geen stukken van mensen

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Vier weken geleden merkte ik dat mijn Vespa GTS 300 wel heel erg warm liep, de ventilator sloeg steeds aan.

Bij controle van het peil van de koelvloeistof bleek die ver onder het minimum te staan.

Toen ben ik bij een speciaalzaak de gepaste koelvloeistof gaan kopen - de aanbevolen AGIP koelvloeistof bleek nergens te vinden.

Nu bleek bij nader toezicht de Vespa koelvloeistof te lekken, niet veel maar af en toe wat druppels.

Soms merkte ik zelfs helemaal geen druppels onder de motor.

Toch maar een afspraak gemaakt bij de dealer. Hij staat daar ondertussen drie weken.

Blijkbaar moeten alle dichtingen worden vervangen, er is een lek in de hoofddichting.

De onderdelen van Piaggio waren heel lang onderweg, helemaal uit Italiƫ, volgens de dealer.

De motor moet volledig worden gedemonteerd, volgens de dealer...

Mijn GTS 300 Super is amper twee jaar oud, net uit garantie, en Piaggio wuift volgens de dealer alle verantwoordelijkheid weg.

Ik ben wel erg teleurgesteld, ik dacht dat Piaggio en Vespa toch wel kwaliteit en duurzaamheid zouden leveren.

De dealer stelt me ook teleur DRIE WEKEN? Ondertussen maak ik al drie weken extra kosten door met een auto naar het werk te moeten, parkeergeld betalen...

Ze hadden op z'n minst de situatie beter kunnen inschatten vind ik, en mij de Vespa terug te bezorgen in afwachting van de onderdelen en de beschikbaarheid van een technieker die de herstelling kan uitvoeren.

Zijn er mensen met gelijkaardige ervaringen met lekkende koelvloeistof?

Kan ik nog meer ellende verwachten?

Ik kan toch best wel wat aanbevelingen gebruiken qua goeie Vespa dealers.

Welke Vespa dealer(s) in de noordrand rond Brussel zijn echt goed qua onderhoud?

Alvast bedankt,

Domi.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...