Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gtr startproblemen


Ryckeboer Koenraad

Aanbevolen berichten

Heb een vespa 125 gtr gekocht van 1970. Vespa doet het goed, alleen is hij moeilijk te starten wanneer hij warm is gereden en dan een korte tijd stil staat. Enkele keren stampen, dan luide knal en dan doet hij het terug. Ik stuurde mail naar verkoper en dit was antwoord...

"door het warme weer krijg je na een bepaalde tijd vapour lock;deze term wil zeggen dat de warmte van uw uitlaat en motor bij stilstand uw benzine doet verdampen in uw carbu;en uw benzine in de tank wordt warm;uw motor wordt binnenin warmer dan vroeger;waarom;omdat onze benzine mmt nu 95 octaan is en vroeger max 70.TOT 80 octaan dus uw verbrandingstemperatuur was vroeger voor 20jaar terug LAGER mee leren leven;

kan dit? of hoe kan ik dit oplossen, ik ben van plan om de vespa mee te nemen naar Italië om daar te toeren en ginder is het even warm, dus...

Link naar reactie

Vapour lock bestaat. Voor de rest geloof ik er niks van. Vapour lock is niet het probleem bij u. Octaangehalte van 70 tot 80 in de jaren 70 lijkt me ook erg twijfelachtig. In Italie is het nog altijd warmer dan hier en er rijden dan misschien niet heel veel vespas meer rond van 30 a 40 jaar oud maar dan zouden die allemaal last moeten hebben van vapour lock?

Link naar reactie

Slecht starten bij warme motor is vaak versleten zuigerringen/cilinder of iets met de ontsteking, knal uit je uitlaat is vaak oude bougie of iets met de ontsteking.

Als er aan de Vespa niet gesleuteld is sinds 1970, zou ik geloof ik eerst het blok ondethanden nemen voor je ermee naar Italie gaat.

edit: ik heb even je andere topics bekeken. Kun je als je een vraag stelt even de staat van je motor erbij zetten? Dat scheelt giswerk voor ons. Kun je een foto van je scoit plaatsen? Dat is wel beleefd. Dat geldt ook voor reageren op de antwoorden die er gegeven worden; het is wel zo vriendelijk om nog even te vertellen of je lekkende carb intussen opgelost is, en zo ja hoe...

@joe: GTR is het kleine broertje van de Rally, niet een ordinair model (weinig productieaantallen); dit zal geen oosterse import zijn.

Link naar reactie

bij lekende carbu gtr 125 (ik ga er vanuit dat het om dezelfde scoot gaat) staat :

Motor gereviseerd en een 160 cilinder erop gezet.

Wat versta jij onder greviseerd en wie heeft het gedaan, want als jij dat was snap ik niet waarom je dan verhaal gaat halen bij de verkoper.

Link naar reactie

motor is gereviseerd door de verkoper (Gruppo) ik denk dat hij er wel wat van kent, doch...ik blijf problemen hebben met de vespa. Eerst benzineverlies (bleek dichting te zijn op carbu)en nu dat stilvallen. Van bij mij tot verkoper is 2 u rijden vandaar dat ik me eens jullie advies wil weten.+ ermee leren leven, een knal waarvan heel het dorp stilvalt ...

@ik wil een foto : ? waarvan wil je foto zien? hiervoor had ik een PX en een PK, ik ken er niet alles van maar een curry heb ik zeker niet gekocht

Link naar reactie

Dealer is om de vespa gekomen, zou aan de uitlaat kunnen liggen denkt hij. De gassen hopen zich op in de uitlaat en daarom valt hij stil wanneer je stilstaat. Dit zou ook de reden kunnen zijn van de knal wanneer je dan terug start. Klopt dit. Hij zal de niet originele uitlaat vervangen door een nieuwe sito (100€) en dit zou het probleem moeten oplossen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...