Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Voor wie nu echt wel zekerheid wil of je buiten onze grenzen met een B mag scooteren


mgent

Aanbevolen berichten

Allemaal geen last van, ik heb een rijbewijs B van voor 1989.

Opstappen en rijden maar. :-)

Link naar reactie
De manier waarop je een bocht aansnijdt met een scooter of met een zware motorfiets is toch niet hetzelfde...

En ik weet ook wel dat het gros van de 125cc rijders geen praktische test heeft gedaan. Mijn uitleg was dan ook een reply op het antwoord van Joene die het wel over motor- en autorijbewijzen heeft... -> zie quote Joene boven mijn uitleg

Ik bedoel de juiste plaats waar de motor op de openbare weg moet bevinden bij het aansnijden van een linkse of rechtste bocht, met het oog op het aankomend tegenliggend verkeer.

Link naar reactie
Examenvoertuig -

motorfiets zonder zijspan met een cilinderinhoud van méér dan 120 cub cm en een minimumvermogen van 20 kW en een maximum vermogen van 25 kW.

Minimumsnelheid 100 km/u op horizontale weg.

Is het niet zo dat je (zoals het bij de auto's trouwens ook is), als je je examen zou doen met een motor zonder versnellingen (bv een gts 300, of een t-max of welke scooter dan ook), dat je dan een beperking op je rijbewijs krijgt zodat je nooit geschakeld mag rijden?

Link naar reactie
motorrijbewijs vind ik geen luxe,als je veel op twee wielen wilt rijden vind het zelfs een goed ding ook voor 125c,aan 70 80 per uur ergens tegen knallen metne 125 of ne250 of ne 300 of ne motorfiets veel verschil maakt het niet uit

Als ge ergens tegenaan knalt, maakt het ook nie zoveel uit of je een rijbewijs hebt of niet. Leren vallen kan je alleen al doende doen!

En het examen: idd het optrekken en de remtest is niet haalbaar.

Link naar reactie

Sorry voor deze reactie he, maar volgens mij zit ge hier op de verkeerde plaats om te zitten zeveren hoe goed da ge wel kunt rijden of da ge uw rijbewijs nog met een doos waspoeder hebt gekregen, en wie niet kan verdragen dat er met een 125cc mag gereden worden zonder "motorijbewijs",moet ge misschien eens in de Wetstraat gaan solliciteren...

Genoeg gezeverd, terug naar het onderwerp... Voor wie nu echt wel zekerheid wil of je buiten onze grenzen met een B mag scooteren...

Grtjs

Link naar reactie

@Stef1506 ook een goeie middag... . Ondertussen zal het wel duidelijk zijn dat het NIET mag en de argumenten pro en contra deze uitzonderingsregeling zijn al even interessant.

Jij rijdt blijkbaar met een 125 en een B-rijbewijs. Ik begrijp u frustratie dat ge niet buiten de landsgrenzen mag rijden, maar niet hier op ons komen afreageren hé ;)...

Link naar reactie
Neen. In Engeland bestaat wel zo een systeem.

Marc,

Wij gaan toch niet teveel British stuff importeren he; links rijden (ok soms wel... )stiff upper lip (ok soms wel)British petroleum (ok, meestal wel)Royal weddings (soms van moetes)..I'rather like the Irish way of live (Belfast, perhaps?)

Link naar reactie

Ik zou ook graag het buitenland trekken met mijn 'B' rijbewijske. Ik ben absoluut niet geïnteresseerd in een zwaar motorijbewijs en zie het ook niet zitten om daarvoor lessen te gaan volgen e.d.

Moest er echter een lichter motorrijbewijs bestaan, tot bv. 150cc of zo, dan zou ik niet twijfelen om daarvoor te gaan. Jammer en typisch in dit apenlandje dat en weer een regeltje bestaat tussen de echte regels maar het is maar een half regeltje... En ook weer typisch dat ze het zelf niet meer weten hoe dit regeltje nu juist in elkaar zit.

En voor de mensen die staan te lullen over het zomaar 'krijgen' van dat extratje... Mijn bompa is zijjn rijbewijs B gewoon gaan afhalen op de gemeente in den ouden tijd en ja, hij is zoals 99% van die oude sloefen, een gevaar op de weg. En die mag ook met zware moto's rijden als hij het plots in zijn kop krijgt, zelfs in het buitenland!

Dat ze gewoon een rijbewijs voor lichte moto's invoeren waarmee je in Europa mag bollen en zo de regels is op punt zetten. Maar blijf af van de mensen hun extratje om met B in België te mogen rijden aub...

Grts!

Link naar reactie
Dat ze gewoon een rijbewijs voor lichte moto's invoeren waarmee je in Europa mag bollen en zo de regels is op punt zetten.

Er zijn toch 2 categorieën in de motorrijbewijzen (eentje voor motoren tot 400cc en eentje voor alles erboven).

Link naar reactie
Dat ze gewoon een rijbewijs voor lichte moto's invoeren waarmee je in Europa mag bollen en zo de regels is op punt zetten.

Er zijn toch 2 categorieën in de motorrijbewijzen (eentje voor motoren tot 400cc en eentje voor alles erboven).

Nee hoor. Rijbewijs A tot 21 mag je Max met een 25 Kw rijden dat is het enig verschil

Grtz

Sindo

Link naar reactie

Vrijdagnacht nog tegengehouden aan de Franse grens. Diene gendarme maakte er allemaal geen probleem van, denk dat die ons wa zot verklaarde om van Antwerpen tot ginder te bollen met een 'scooterke'...

Link naar reactie
Er zijn toch 2 categorieën in de motorrijbewijzen (eentje voor motoren tot 400cc en eentje voor alles erboven).

Nee hoor. Rijbewijs A tot 21 mag je Max met een 25 Kw rijden dat is het enig verschil

In den tijd toen de dieren nog spraken kon je dus wel degelijk kiezen tussen die 2 categorieën. :-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...