Jump to content
Vespaforum.be

junglebrotha213

Members
  • Posts

    30
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa px 125 bj2011

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Houthalen
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

junglebrotha213's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Reputation

  1. Ciao, Ik zou graag onderstaande white-wall banden willen bestellen voor mijn px, ik weet dat niet iedereen liefhebber is van dit soort banden maar deze werden het meest aangeraden als ik voor een white wall zou gaan. https://www.sip-scootershop.com/nl/product/white-wall-band-continental-k62-350-10-59j-tl-reinforced_79510000#reviews Nu is mijn vraag; Ik ben in het bezit van de PX125 bj2011 zapm74100, echter komt deze bovenstaande band volgens sip zogezegd niet in aanmerking voor deze vespa. Indien ik zapm50100 zogezegd selecteer komt deze band wel in aanmerking voor de px. Is dit een vergissing op de website of... verschilt de zapm74100 zo fel van de px met serienummer zapm50100 Heeft dit ook invloed bij de keuze van een uitlaat of andere onderdelen ? Alvast bedeankt Saluti' P.s.: iemand tips voor degelijke chromevelgen voor deze banden ?
  2. Bedankt @EriX, zou je dit aanraden of beter een nieuwe uitlaat type sip Road of dergelijke eronder ? Het is niet gigantisch veel verschil qua prijs vermoed ik. Saluti'
  3. Thx voor de info, is er ook een vervanginterval voor deze filter ?
  4. Ciao Vespisti, Ik heb sinds vorig jaar oktober een Polini filter op mijn wesp zitten. Nu is de vraag, is er een soort vervangtermijn op ? Kan deze onderhouden worden ? Saluti'
  5. Ciao Vespisti, Ik heb een vraagje ivm een oude uitlaat die onder mijn vespa(px125 2011) hing voor enkele jaren geleden, dit was een uitlaat met katalysator. Zoals jullie allemaal weten gaf deze uitlaat meer nadelen als voordelen en was het resultaat met een sip road eronder veel aangenamer. Een maat van mij heeft zopas een model gekocht met een katalysator eronder, nadat hij met mijn vespa reed was hij er zelf ook van overtuigd dat de katalysator er onderuit mocht. Ik herriner me enkele jaren geleden (maar vind de info nergens terug) dat de tussenbuis van de originele uitlaat (waar de katalysatorgedeelte inzit) kan vervangen worden door een tussenstuk met vrije doorgave, zodat je een normale uitlaat als resultaat hebt. Heeft iemand een idee welk onderdeel/fabrikant deze produceert ?
  6. Relantievijs is ook verder ingedraaid geweest na het warmrijden, dit heeft ook weinig opgebracht.... Ivm de carbu vervangen, wou ik gewoon aantonen dat het heel drastisch rap gezegd werd door een vespa-dealer zonder het probleem echt gezien te hebben. Volgens mij is het probleem niet zo groot aangezien de vespa echt wel goed rijdt.
  7. Beste forumleden, Mijn excuses dat ik hier zolang na datum pas terug op reageer, mijn probleem is toen uiteindelijk opgelost geraakt. Het probleem was dat de originele uitlaat met katalysator intern beschadigd was geraakt en dat telkens zorgde dat de vespa op hol liep. Dit heeft een vriendelijke gast uit de buurt toen gevonden en opgelost gekregen voor mij, kat er tussenuit, sito uitlaat geplaatst en sproeiersettings aangepast. Sindsdien bolde hij lekker. Tot gisteren een ander kleiner probleempje zich voordeed (zie nieuwe topic) Grtz
  8. Hey allemaal, Ik zou graag als vespa-leek jullie info/hulp willen inschakelen. Ik bezit een vespa px uit 2011 en gebruik hem heel sporadisch nu en dan. Buiten een probleempje in 2016 (topic in forum) heeft die altijd lekker gebold. De vespa start nog altijd heel goed op, trekt goed op en haalt vlotjes 95km/h op de teller, maar.... Sinds de 2 laatste ritten merk ik dat hij stilvalt aan de verkeerslichten als ik mijn gas loslaat, hij blijft dus niet verder rammelen en dient telkens terug gestart te worden. Ik heb hier en daar al wat info opgevangen en heb mijn bougie vervangen, sproeiers gereinigd etc... Maar zonder resultaat. (Een vespadealer uit de regio waar ik polste naar mijn probleem toen ik mijn bougie ging kopen zei gewoon vlakaf zonder mijn vespa te bekijken, 'waarschijnlijk is het gewoon de hele carbu vervangen' ....bull shit natuurlijk,..... Er is ook geen recente wijziging gebeurd aan de vespa, qua uitlaat,sproeiersettings, etc... Dus daar kan ik het zeker niet aan linken. Weet iemand wat het kan zijn, of is er iemand regio Houthalen, die er eens naar kan kijken voor mij ? Dus even samengevat, vespa start/ rijdt heel goed, maar na warmrijden valt hij stil bij stationair toerental/lossen van gashendel bij stilstand aan verkeerslichten. Grtz
  9. De vespa px is nog in originele staat zoals ik hem nieuw gekocht had in 2011,originele uitlaat met katalysator, nooit geen wijzigingen gehad en pas onderhoud op 5000km gehad, wat zou ik kunnen/moeten zien aan de pakkingen ? mvg
  10. Beste forumleden Ik heb dit ook uitgeprobeerd om de carburator wat losser te zetten, probleem blijft terugkomen (weliswaar veel minder dan voorheen hij onderhoud gehad heeft op 5300 km)telkens wanneer vespa warmegereden is en bij het terugschakelen op 2de vitesse en af en toe met koppeling in, voor de rest lijkt hij lekker te rijden, optrekken,snelheid allemaal geen probleem. Heb een artikel op een engelstalige forum gevonden die het probleem beschrijft wat de dealer denkt dat het is. http://modernvespa.com/forum/topic88808 Zou het toch kunnen zijn dat het hendeltje van de oliepomp blijft hangen ? Indien ik gas geef met open carburatorkap lijkt alles soepel op en neer te gaan,Indien ik de gaskabel en gaschuif losmaak en met mijn hand bedien merk ik dat de schuif zeer soepel op en neer gaat, het hendeltje van de oliepomp kan ik op en neer bewegen maar springt niet automatisch terug (in losse stand weliswaar)of moet dat niet ? mvg
  11. Beste vespavrienden, Bedankt voor jullie advies, zoals ik in mijn eerste bericht al aanhaalde ben ik hier een leek in en ging ik uit van wat de dealer ervan dacht, volgens hem zouden bepaalde px'en vanaf bouwjaar 2011 dat probleem gehad hebben ,sommigen al vanaf het begin. Ik vind echter nergens niets van dat veel voorkomend probleem dat ik het zelf een beetje betwijfel' en schrik heb dat ik deze hoge onkosten voor niets zal maken. Gisteren heb ik nog eens een test rit gemaakt en het viel me pas op dat dit probleem zich pas voordoet wanneer de px warmgereden Is, dan blijft hij een paar seconden in toeren hangen bij het lossen van de gas tot ik afrem of door-terugschakel. ik ben bereid om de dingen zelf eens uit te proberen die jullie voorstellen zoals de carb losser te zetten. Zou iemand mij aan de hand van een schema of foto juist kunnen vertellen wat ik moet doen ?
×
×
  • Create New...