Jump to content
Vespaforum.be

junglebrotha213

Members
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About junglebrotha213

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa px 125 bj2011

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Relantievijs is ook verder ingedraaid geweest na het warmrijden, dit heeft ook weinig opgebracht.... Ivm de carbu vervangen, wou ik gewoon aantonen dat het heel drastisch rap gezegd werd door een vespa-dealer zonder het probleem echt gezien te hebben. Volgens mij is het probleem niet zo groot aangezien de vespa echt wel goed rijdt.
  2. Beste forumleden, Mijn excuses dat ik hier zolang na datum pas terug op reageer, mijn probleem is toen uiteindelijk opgelost geraakt. Het probleem was dat de originele uitlaat met katalysator intern beschadigd was geraakt en dat telkens zorgde dat de vespa op hol liep. Dit heeft een vriendelijke gast uit de buurt toen gevonden en opgelost gekregen voor mij, kat er tussenuit, sito uitlaat geplaatst en sproeiersettings aangepast. Sindsdien bolde hij lekker. Tot gisteren een ander kleiner probleempje zich voordeed (zie nieuwe topic) Grtz
  3. Hey allemaal, Ik zou graag als vespa-leek jullie info/hulp willen inschakelen. Ik bezit een vespa px uit 2011 en gebruik hem heel sporadisch nu en dan. Buiten een probleempje in 2016 (topic in forum) heeft die altijd lekker gebold. De vespa start nog altijd heel goed op, trekt goed op en haalt vlotjes 95km/h op de teller, maar.... Sinds de 2 laatste ritten merk ik dat hij stilvalt aan de verkeerslichten als ik mijn gas loslaat, hij blijft dus niet verder rammelen en dient telkens terug gestart te worden. Ik heb hier en daar al wat info opgevangen en heb mijn bougie vervange
  4. De vespa px is nog in originele staat zoals ik hem nieuw gekocht had in 2011,originele uitlaat met katalysator, nooit geen wijzigingen gehad en pas onderhoud op 5000km gehad, wat zou ik kunnen/moeten zien aan de pakkingen ? mvg
  5. Beste forumleden Ik heb dit ook uitgeprobeerd om de carburator wat losser te zetten, probleem blijft terugkomen (weliswaar veel minder dan voorheen hij onderhoud gehad heeft op 5300 km)telkens wanneer vespa warmegereden is en bij het terugschakelen op 2de vitesse en af en toe met koppeling in, voor de rest lijkt hij lekker te rijden, optrekken,snelheid allemaal geen probleem. Heb een artikel op een engelstalige forum gevonden die het probleem beschrijft wat de dealer denkt dat het is. http://modernvespa.com/forum/topic88808 Zo
  6. Beste vespavrienden, Bedankt voor jullie advies, zoals ik in mijn eerste bericht al aanhaalde ben ik hier een leek in en ging ik uit van wat de dealer ervan dacht, volgens hem zouden bepaalde px'en vanaf bouwjaar 2011 dat probleem gehad hebben ,sommigen al vanaf het begin. Ik vind echter nergens niets van dat veel voorkomend probleem dat ik het zelf een beetje betwijfel' en schrik heb dat ik deze hoge onkosten voor niets zal maken. Gisteren heb ik nog eens een test rit gemaakt en het viel me pas op dat dit probleem zich pas voordoet wanneer de px warmgereden Is, dan
  7. Hallo pvd, Het zou gaan om 1 van deze onderdelen die de verdeler niet los kan verkrijgen waardoor hij het geheel dient te bestellen. Volgens hem hapert iets wat de gastoevoer regelt waardoor het hoog toerental. http://www.vespagenuineparts.co.uk/component-vespa-px-125-e-automatic-mixer-752.php Het gehele stuk kost echter 350 euro. De vespa loopt tijdens het rijden heel lekker het is alleen bij het lossen van gas in 2de en in neutrale stand bij lichtjes geven van gas dat de toerental even blijft hangen.
  8. Hallo, Ik ben een leek in vespa en technieken, probeer het even te begrijpen en wens een beetje advies in te winnen,vooraleer onkosten te maken. Het probleem is vorige week opgedoken na een verre rit te maken; nl. toen ik mijn koppeling induwde begon de vespa plots zeer hoge toeren te maken tot het moment dat ik schakelde in vitesse. Ook bij het terugschakelen in 2de vitesse bleef het toerental hoger lopen met de gas los, tot ik weer een beetje gas gaf. Bij het stoppen aan de lichten in neutrale stand liep het toerental zo hoog op dat hij zelfs nog bleef doordraaien m
  9. Kan iemand mij zeggen welke 2t olie het beste is voor de nieuwe Px ? Ik twijfel tussen Agip 2t Speed (zoals aanbevolen door Piaggio en Vespa) of Castrol tts Agip is wat moeilijker te verkrijgen in de buurt, maar kan er aan geraken via het internet. Castrol is beter verdeeld overal, maar is hij zoveel beter ? Moet ik ook rekening houden met de katalysator die nu onder de Px'en hangt ? Saluti'
×
×
  • Create New...