pieterb12 Geplaatst: 3 mei 2011 Delen Geplaatst: 3 mei 2011 Hebben het advies van de dealer gekregen bij het inrijden niet boven de 60 km/u te gaan, de eerste 1000 km toch... De px durft idd nog al eens stilvallen aan het verkeerslicht, de afstelling van de koppeling bij een eerste nazicht zou dit moeten verhelpen. Link naar reactie
junglebrotha213 Geplaatst: 3 mei 2011 Delen Geplaatst: 3 mei 2011 Ik heb mijn Px nu bijna 2 weekjes, het is even wennen met het schakelen ja, het is trouwens mijn eerste Vespa. Hier en daar hoor je dat de nieuwe versie minder vermogen zou hebben, maar ik moet zeggen dat hij vlot mee gaat in het verkeer, ook het optrekken gaat vlot naar mijn mening,heb hem zelfs al 100km/h doen laten gaan op een rechte stuk, de dealer zei dat als hij merkte dat de px'en niet vlot zouden meegaan door de katalysator hij dat meteen zou aanpassen. Ik ben in het begin ook regelmatig stilgevallen aan de lichten maar dat kwam omdat het stationair toerental te laag stond, dat kan volgens de garagist pas afgeregeld worden als de motor warm is, daarmee dat het in de fabriek niet precies gedaan kan worden, hij heeft hem hoger gezet en bij mijn eerste nazicht word het aangepast. Deze Px'en worden in tegenstelling wat anderen beweren toch in Pontedera(I) geproduceerd. Saluti' Link naar reactie
fajes Geplaatst: 3 mei 2011 Delen Geplaatst: 3 mei 2011 sinterklaas komt op 6 december, ik weet het... Link naar reactie
pieterb12 Geplaatst: 3 mei 2011 Delen Geplaatst: 3 mei 2011 Als het adres van de fabricant op het gelijkvormigheidsattest duidelijk vermeldt: Piaggio & C. S.p.A. - PONTEDERA (ITALY) kun je redelijkerwijs ervan uitgaan dat de px 2011 in Italië gemaakt wordt. Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 3 mei 2011 Delen Geplaatst: 3 mei 2011 Dan kan je er volgens mij alleen vanuit gaan da ze daar 'gepasseerd' zijn... Link naar reactie
pieterb12 Geplaatst: 3 mei 2011 Delen Geplaatst: 3 mei 2011 Opmerkelijk: ook het typeplaatje met chassisnummer vermeldt: MADE IN ITALY Vertaling hiervan zal volgens sommigen waarschijnlijk ook betekenen: "gepasseerd in Italië" Link naar reactie
junglebrotha213 Geplaatst: 3 mei 2011 Delen Geplaatst: 3 mei 2011 *Een goede bron die de Px'en gevolgd heeft tot de spuitcabines in de fabriek van Pontedera. *Een begeleide bezoek aan Pontedera gratis bij aankoop van een Px 150 italia waar je je tot kort voor kon inschrijven op de officiële italiaanse Vespasite. *Mijn gelijkvormigheidsattest * De opschrift Made in Italy langs het chassisnummer bij het verwijderen van de motorkap Zijn toch redenen genoeg om dat te geloven ? De reclameslogan luidt '' de enige echte in Pontedera geproduceerde Px '' Saluti' Link naar reactie
bardi Geplaatst: 3 mei 2011 Delen Geplaatst: 3 mei 2011 Junglebroeder, als je binnen 2 weken niet wilt overgaan tot de aanschaf van je tweede Vespa, doe dan maar wat minder dan 100 km/u met een Vespa van 2 weken oud... Link naar reactie
junglebrotha213 Geplaatst: 3 mei 2011 Delen Geplaatst: 3 mei 2011 Junglebroeder, als je binnen 2 weken niet wilt overgaan tot de aanschaf van je tweede Vespa, doe dan maar wat minder dan 100 km/u met een Vespa van 2 weken oud... Het was maar om hem te testen hé, ik las voor ik hem al had op dit forum dat hij met de katalysator moeite zou hebben om mee te kunnen, mijn indruk is dus van niet. Saluti' Link naar reactie
bardi Geplaatst: 3 mei 2011 Delen Geplaatst: 3 mei 2011 Die topsnelheid test je best niet uit na twee weken, dat was mn punt dus net... Link naar reactie
bardi Geplaatst: 3 mei 2011 Delen Geplaatst: 3 mei 2011 Blue, kwestie van verwittigd te zijn, voor er een vraag gesteld wordt waar best een nieuw motorblok aan te schaffen of hoe komt het dat ik een warmloper heb etc... Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 3 mei 2011 Delen Geplaatst: 3 mei 2011 Ik reageerde ni direkt op u Bardi... Link naar reactie
fajes Geplaatst: 3 mei 2011 Delen Geplaatst: 3 mei 2011 och, dan steken ze er een LML blokske onder hé... Link naar reactie
sindo Geplaatst: 4 mei 2011 Delen Geplaatst: 4 mei 2011 Parmaham krijgt ook een stemple "Parma" als de varkens in Parma geslacht worden, het meerendeel komen uit holland, maar worden levend naar Parma getransporteerd om daar geslacht te worden en als dusdanig het label van "Parma" te krijgen. Het volstaat dat de wielen er in Italië opgedraaid worden om "made in Italy" mee te krijgen. Maar het kan... Link naar reactie
pete Geplaatst: 4 mei 2011 Delen Geplaatst: 4 mei 2011 Sinterklaas op 6 december, inderdaad, en elk jaar. Uiteraard gaat de commerce nu spelen op het (made in)Italy gevoel, en waarschijnlijk zijn het dezelfden die eerder beslisten de productie vd px te stoppen, die nu het authentieke karakter gaan benadrukken. Het feit dat er nu terug px'en worden verkocht door piaggio komt voor niemand onverwacht, zeker niet voor de dealers. Men kon moeilijk blijven toekijken hoe LML Italia op de kar gesprongen was en half Europa gaf wat het vroeg. Ben benieuwd hoeveel van de px er in Italie wordt "gemaakt". De typeplaatjes met het chassisnummer al zeker, de rest? Denk niet erg veel. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 4 mei 2011 Delen Geplaatst: 4 mei 2011 Leven de Globalisering !!!!!!!!! Link naar reactie
Vara Geplaatst: 4 mei 2011 Delen Geplaatst: 4 mei 2011 Mijn LML komt volgens mijn gelijkvormigheidsattest zowel uit Italië als uit Indië Was een gans gedoe bij de inschrijving in Brussel (DIV) en daar hebben 'we' dan besloten om hem Italiaans te maken Vriendelijke heer daar aan de stand douane Dus de mijne is een authentieke in Italië gemaakte lml volgens mijn papieren! Link naar reactie
sindo Geplaatst: 4 mei 2011 Delen Geplaatst: 4 mei 2011 Amaai die gaat ge straks zekers voor 5000 EUR kunnen verkopen als zeer zeldzaam en exclusief Link naar reactie
don corleone Geplaatst: 4 mei 2011 Delen Geplaatst: 4 mei 2011 Mijn LML komt volgens mijn gelijkvormigheidsattest zowel uit Italië als uit Indië Was een gans gedoe bij de inschrijving in Brussel (DIV) en daar hebben 'we' dan besloten om hem Italiaans te maken Vriendelijke heer daar aan de stand douane Dus de mijne is een authentieke in Italië gemaakte lml volgens mijn papieren! Als die uit italië komt, moet die dan nog langs de douane? Link naar reactie
Vara Geplaatst: 6 mei 2011 Delen Geplaatst: 6 mei 2011 Mijn LML komt volgens mijn gelijkvormigheidsattest zowel uit Italië als uit Indië Was een gans gedoe bij de inschrijving in Brussel (DIV) en daar hebben 'we' dan besloten om hem Italiaans te maken Vriendelijke heer daar aan de stand douane Dus de mijne is een authentieke in Italië gemaakte lml volgens mijn papieren! Als die uit italië komt, moet die dan nog langs de douane? Ja, is import hé Link naar reactie
Vara Geplaatst: 6 mei 2011 Delen Geplaatst: 6 mei 2011 Amaai die gaat ge straks zekers voor 5000 EUR kunnen verkopen als zeer zeldzaam en exclusief Misschien is proberen... Op kapazaa kunt ge de mensen toch wijsmaken wat je wil... Link naar reactie
the_doctor Geplaatst: 6 mei 2011 Delen Geplaatst: 6 mei 2011 Een dealer te Ieper verkoopt de nieuwe px voor 3200 euro. Weet er iemand ne dealer in het Antwerpse zitten, die deze aan dezelfde condities verkoopt? Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 mei 2011 Delen Geplaatst: 6 mei 2011 Weet er iemand ne dealer in het Antwerpse zitten, die deze aan dezelfde condities verkoopt? Probeer eens bij de Guy. )) Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.