geronimooo Geplaatst: 27 maart 2011 Delen Geplaatst: 27 maart 2011 goede avond, Vandaag olie afgelaten van de versnellingen, en deze zag wat metaalkleur-achtig. Is dit normaal? zo niet, vanwaar zou dit kunnen komen? Merci Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 31 maart 2011 Delen Geplaatst: 31 maart 2011 Ik denk dat je heel lang met dezelfde olie hebt gereden, of zit er heel lang in zonder ververst te worden. Op tijd vervangen, voor die paar eurootjes moet je het niet laten. Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 31 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2011 Goede avond, Neen hoor olie zit er maar 500 km in. Is een gereviseerde motor, alles vernieuwd, Ik heb nu een 1500 km gereden en het is al de 4 de keer dat ik de olie ververs. Nu is deze metaalkleur achtig. Ik heb er een magneet in gestopt en het blijft niet kleven, dus alu. Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 31 maart 2011 Delen Geplaatst: 31 maart 2011 Is bij de revisie ook de primaire as vervangen of overhaald ? Als hij daar wat slipt , krijg je ook metaaldeeltjes in de olie Link naar reactie
JoeVespa Geplaatst: 31 maart 2011 Delen Geplaatst: 31 maart 2011 Als 't mayonaise is, zit er water in uw olie Link naar reactie
yakuza Geplaatst: 4 april 2011 Delen Geplaatst: 4 april 2011 Aluminium is niet goed denk ik, bv tandwiel dat tegen de behuizing schuurt. zaten de buitenste ringen van de lagers goed vast in de motorbehuizing? Als ijzer is zie ik niet direct een probleem.Alhoewel 1500km redelijk veel is. Wil zeggen dat er bij het inlopen van de nieuwe onderdelen altijd wel wat metaal loskomt bv van de zuigerveren. Normaal is de inrij periode 1000 km dacht ik dus als er ijzer of aluminium blijft uitkomen is er een dieper liggend probleem . Link naar reactie
cee Geplaatst: 4 april 2011 Delen Geplaatst: 4 april 2011 Aluminium is niet goed denk ik, bv tandwiel dat tegen de behuizing schuurt.zaten de buitenste ringen van de lagers goed vast in de motorbehuizing? Als ijzer is zie ik niet direct een probleem.Alhoewel 1500km redelijk veel is. Wil zeggen dat er bij het inlopen van de nieuwe onderdelen altijd wel wat metaal loskomt bv van de zuigerveren. Normaal is de inrij periode 1000 km dacht ik dus als er ijzer of aluminium blijft uitkomen is er een dieper liggend probleem . volgens mij kunnen de metaaldeeltjes van uw zuigerveren nooit in uw olie terechtkomen.. of ligt het aan mij? Link naar reactie
yakuza Geplaatst: 4 april 2011 Delen Geplaatst: 4 april 2011 Aluminium is niet goed denk ik, bv tandwiel dat tegen de behuizing schuurt.zaten de buitenste ringen van de lagers goed vast in de motorbehuizing? Als ijzer is zie ik niet direct een probleem.Alhoewel 1500km redelijk veel is. Wil zeggen dat er bij het inlopen van de nieuwe onderdelen altijd wel wat metaal loskomt bv van de zuigerveren. Normaal is de inrij periode 1000 km dacht ik dus als er ijzer of aluminium blijft uitkomen is er een dieper liggend probleem . volgens mij kunnen de metaaldeeltjes van uw zuigerveren nooit in uw olie terechtkomen.. of ligt het aan mij? da is just ;-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.