Ga naar inhoud
Vespaforum.be

integraal vs systeemhelm


Pieter1

Aanbevolen berichten

Hey,

De Bella is klaar, alleen moet ik hem nog halen in Venlo. De VBB is verre van af, maar dat is voor volgend jaar.

Vorige week heb ik mij een CBF 600s gekocht. Ik ken niet echt het verschil tussen integraal, systeemhelmen e.d. Aangezien dit machien iets sneller is wil ik iets goeds kopen, tips ????

De bedoeling is er lange ritten mee te doen, dus de ipod moet kunnen zonder te veel gefluit. De Honda is zilver grijs.

Thanks, en ik verdwijn niet op de scooterscene, al zal het deze zomer met de Zündapp Bella zijn.

Alleen is er geen enkele van mijn scooters geschikt voor woon-werk verkeer. Toch niet als je naar Brussel moet.

Gtz Pieter

Link naar reactie

Passen, passen en nog eens passen vergeet dat niet.

Persoonlijk zou ik voor een systeemhelm kiezen, de betere merken zijn dan Nolan, Schuberth, Shoei, Shark, Vemar, Givi

Ik heb een Nolan systeemhelm -> zeer tevreden over

Ik heb een Suomy integraalhelm -> zeer tevreden over

beide helmen weinig of geen windgeruis

Om naar Brussel te rijden: Acma en VBB buiten -> LML 200i binnen

Link naar reactie

Volledig accoord met Jeroen en Erix. Best zet je er een op je kop en blijf je er een uur me rondlopen

Als je dan nog geen koppijn hebt dan is het goed. Ik heb nog een systeem helm, Morphologisch zogezegd

Yeah right, koppijn na een uur rijden. Ik rijd nu met een open helm met scherm, ok niet het veiligste,

maar wel confortable en toch beter beschermd tegen de elementen dan een pot en bril

Link naar reactie

Ik heb zowel een systeemhelm als een integraalhelm en de volgende zaken zijn mij opgevallen.

Een systeemhelm is zwaarder van gewicht en laat meer geluid door dan een integraalhelm.

Dus als je een zwaardere helm op je hoofd wil en meer last wil hebben van wind en achtergrond geluiden dan moet je voor een systeemhelm kiezen, anders kies je best voor een integraalhelm.

Een systeemhelm is eigenlijk ook gemaakt voor brildragers zodat zij de helm gemakkelijker kunnen opzetten zonder te veel problemen. Ik heb het gekocht omdat ik een sigaret wilde roken onderweg tijdens het rijden en dus de klep af en toe openzet tijdens het rijden, of om iets te brullen tegen een medevespist op een rondrit. :-)

Ik had eerst mijn systeemhelm en heb pas achteraf een integraal gekocht. Als ik nu een nieuwe helm koop is het zeker geen systeemhelm meer. Maar hé, smaken verschillen dus je moet maar eens naar een winkel gaan en de beide helmen uitproberen en niet direct de eerste de beste kopen die je ziet, maar passen en een tijdje mee rondlopen.

Als systeemhelm heb ik een Nolan en ben daar tevreden over. Koop zeker niet van die hele goedkope systeemhelmen want die trekken echt op niet veel (kliksysteem is direct stuk).

Link naar reactie

een system helm gaat het kinstuk open maar is zwaar(der) een integraal niet. En beter een uur in de winkel rondlopen dan later met koppijn rondrijden ;)

http://www.fc-moto.de/Nolan-Helmets?gclid=CNDvqYn65KcCFRMhfAodm0tC-w

als vb de N103 is systeem de N94 integraal

Grtz

Link naar reactie

Ik heb een Shoei integraalhelm; dat voelt voor op de Vespa nogal als overkill, maar op je CB wil je die veiligheid zeker hebben. Volgende keer koop ik een Schubert J1. Een systeemhelm is vaak zwaarder; bij m'n integraalhelm voel ik m'n schouders en nek na een dag touren al, laat staan bij een nog zwaardere helm. De Shoei is goed stil.

En onthoud; elke euro die je in een helm investeert, investeer je in je leven. Dus trek die portemonnee maar flink.

Link naar reactie

@Erix in al je opwinding maak je nog een fout :

Voorbeeld van een integraalhelm die openstaat: moet dus zijn Systeemhelm ;)

Link naar reactie

??? Zeg gast, ik heb u toch duidelijk laten weten wat het verschil is tussen beide helmen... Of weet je eigenlijk niet hoe die helmen eruit zien ofzo?

Voorbeeld van een Nolan systeemhelm. Je kan het voorste deel dus open doen. Het vizier met mondstuk komen dan boven op je helm te staan zodat je precies een open helm hebt.

http://www.nolanhelmets.com/nolan-n90-n-com-helmets.htm

n103ncom6.jpg

Specifications:

* Ready for N-COM communication system.

* Aerodynamic polycarbonate shell with built-in spoiler for improved stability.

* Pivoting chin bar with P/J lock to lock chinbar in raised position.

* Safety dual-action Centromatic release system.

* Internal Sunscreen - short dark shield mounted on inside of the shell and moving independently from the clear shield with external operation.

* Fully removable and machine washable interior on snaps and tabs with extra neck roll for wind-noise reduction.

* Top vent and independently operated chinbar vents with rear air extraction system.

* Optically correct, tool-less quick-change Lexan® face shield, protected from UVA and UVB offering UV 400 protection.

* Multi-position anti-scratch shield accepts NFR antifog insert (included).

* Chin curtain included.

* Microlock® (adjustable quick release) retention system.

* Sanitized Clima Comfort antimicrobial hypoallergenic inteior.

* Velour chin strap padding.

* DOT certified.

Voorbeeld van een systeemhelm die openstaat:

deltaeditionblackopen.jpg

Nolan integraalhelm (volledig gesloten helm):

http://www.nolanhelmets.com/n84ncom.htm

n84ncom6.jpg

Specifications:

* Ready for N-COM communication system.

* Aerodynamic polycarbonate shell with built-in spoiler for improved stability.

* VPS (Vision Protection System) - short dark shield mounted on outside of the shell and moving independently from the clear shield with 3 positions.

* Fully removable and washable interior on snaps and tabs.

* Removeable cheek pads.

* Top vent operated by rubber slider and chinbar vents operated by rotating dial.

* Optically correct, tool-less quick-change Lexan faceshield, offers UV 400 Protection.

* Multi-position anti-scratch shield accepts NFR antifog insert (included).

* Chin curtain included.

* Microlock® (adjustable quick-release) retention system.

* Sanitized antimicrobial hypoallergenic interior.

* Velour chin strap padding.

* DOT approved.

En moet ik misschien nu nog uw polleke komen vasthouden als je een helm gaat uitkiezen in de winkel?

Link naar reactie

Hé gast hoe duidelijk moet ik nog zijn, alles is reeds gezegd geweest door Joene en mij. Dit is dus de laatste keer dat ik nog iets post om u te helpen!

Zelfstandigheid en intelligentie is dan weer niet uw sterkste kant hé, als je zelf wat moeite had gedaan om het eens te googelen...

Heel veel mensen hebben u hier al dikwijls verder geholpen met al uw vragen en problemen en elke keer is het niet goed genoeg voor u. Het is altijd wat en nu nog beginnen zagen dat het niet duidelijk genoeg is, jawadde ge moet maar durven... Je zou voor minder arrogant worden...

Link naar reactie

whoeeehahahaha, zie maar dat ge uwen helm aan hebt als ge Erix tegen komt in de "scooterscene" en pas op want met een Bella herkennen we u direct ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...