Ga naar inhoud
Vespaforum.be

wat heb ik er nou voor eentje?


co-tje

Aanbevolen berichten

Ik heb vorige week m'n 2e Vespa gekocht. Volgens de papieren is het een gl 150 uit 1965. frame nummer vglb1t 043960 blok nummer vglb 043946 10" wielen 4 versnellingen.

Tot daaraan toe klopt alles nog wel zo'n beetje.

Maar die zadels... . en dan vooral de "pinnen" op het frame waar het voorste zadel op steunt. dat is toch van de 50-er jaren modelen. Wie o wie kan me vertellen hoe het nu precies zit? En heb ik hier dus een MISA? Voor de foto even op m'n naam klikken. Ik weet (nog) niet hoe ik foto's in ijn posts moet plaatsen.

Link naar reactie

ruikt naar curry,

de curry namaak faro basso's hebben dat ook wss is dit dan eentje met een VBB stuur erop denk ik.

Ik kan mis zijn ook hé maar heb mijn twijfels.

Vgr nico

ps nu pas uw profielfoto gezien,

denk wel dat je een echte Misa hebt maar dan is er in de loop der jaren toch wel iets veranderd kwa zadel bevestiging.

Volgens mij gemakkelijk terug origineel te brengen.

Link naar reactie

@ mr160 Ik was al op zoek naar de faq's maar kon deze niet vinden. Ik zal eens gaan ZOEKen. Edit: ik heb inmiddels gezocht maar ik heb geen foto's ergens online staan dus helaas.

@renoretro; is idd geen curry, ik kijk wel uit, origineel in 1965 in nederland geleverd, alle papieren erbij.

Link naar reactie

Je hebt in ieder geval een Vespa 150 GL. Het framenummer hoort echter bij een GL van 1962 en niet 1965. Ofwel klopt er iets niet met de papieren, ofwel zijn er een paar dingen aan de vespa veranderd (framenr, ronde koplamp, zadels, kleur, ...). Op basis van het model (ronde billen) en koplamp denk ik dat het een gerestaureerde Vespa VGLB van 1962 betreft, die mogelijk pas enkele jaren later in Nederland werd geimporteerd.

Heb je de originele Nederlandse kentekenplaat nog? Indien de vespa op deze plaat werd ingeschreven bij de RDW kan je bevestiging zoeken op de site van de RDW.

Link naar reactie
Je hebt in ieder geval een Vespa 150 GL. Het framenummer hoort echter bij een GL van 1962 en niet 1965. Ofwel klopt er iets niet met de papieren, ofwel zijn er een paar dingen aan de vespa veranderd (framenr, ronde koplamp, zadels, kleur, ...). Op basis van het model (ronde billen) en koplamp denk ik dat het een gerestaureerde Vespa VGLB van 1962 betreft, die mogelijk pas enkele jaren later in Nederland werd geimporteerd.

Heb je de originele Nederlandse kentekenplaat nog? Indien de vespa op deze plaat werd ingeschreven bij de RDW kan je bevestiging zoeken op de site van de RDW.

Kun je me iets meer vertellen over dat rdw verhaal, waar kan ik wat vinden? Ik had alwel daar gevonden, eerste toelating plus eertse afgifte in nederland 2-3-1965.

Link naar reactie

Hé Co-tje,

Jij was me dus net voor bij de aankoop van deze scoot. Ik had ook contact gehad/een bod gedaan, maar hoorde niets meer terug.

Op de site van rdw wordt je inderdaad niet veel wijzer dan alleen dat de eerste afgifte van het kenteken in 65 was en ook direct in Nederland op kenteken is gesteld. Via een type-index kwam ik er ook niet uit en het lijkt erop dat de scoot van een eerder bouwjaar is, maar pas in 65 op kenteken is gezet.

En roze...nou ja. Na een tijdje kan er altijd nog een echte kleur op, toch?

Veel plezier ermee.

Grtn,

George

Link naar reactie

Is alleszins een Misa GL en zoals Renoretro aangaf, de zadelbevesting zal waarschijnlijk aangepast zijn. Van het jaartal ('62) ben ik niet zeker want ik dacht dat er toen enkel GL's met 3 versnellingen gemaakt werden. (Maar ik kan verkeerd zijn natuurlijk)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...