dr 150 GS Geplaatst: 16 januari 2011 Delen Geplaatst: 16 januari 2011 Hallo beste Vespisten , beetje onwenning , is mijn 1e post. Heb hier wel al veel zitten lezen... Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van een 150 GS (volgens motornr). Het chassisnr staat echter alleen binnenin het spatbord en wordt niet voorafgegaan door een lettercode en sterretjes. Het logo vooraan is gekleefd en op het spatbord vooraan staan een klein en laag alu profiel. Is dit dat een Belgische MISA? Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 januari 2011 Delen Geplaatst: 16 januari 2011 Welkom op het forum! Kan je wat foto's posten. Als je ze niet gepost krijgt, stuur maar door naar pieter.d_hondt@skynet.be . Ik zal je dan voor jou posten. Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 januari 2011 Delen Geplaatst: 16 januari 2011 De motor is in ieder geval van een GS150. Het S nr is volgens mij een fabricage nr en geen chasisnr. Zoek eens op de boord van de opening waar het klepje onder het zadel op aansluit. De vloerplaat ziet er wel bijzonder slecht uit. Als de rest beter is kan het volstaan om er een nieuwe onder te lassen, anders wordt het wel een heleboel werk. De statorplate lijkt me iets heel raar. Normaal is die rond met een "hap" uit, anders kan men die niet monteren omdat het carter in de weg zit. Bij de jouwe lijkt die wel volledig rond en de stand is volledig verkeerd. Is de vespa volledig of ontbreken er onderdelen? Zijn er papieren bij? Kan je een paar foto's van de volledige wesp posten zodat we ons een beeld kunnen vormen van de omvang van de roestschade? Groetjes, nero. ps: foto's staan in de zandbak. Link naar reactie
dr 150 GS Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2011 Helaas heb ik geen papieren . Beetje leuk verhaal : familie van mij is een ferm auto restaurateur (Oude Engelse...) , nu legt hij zich ook wat toe op allerhande oude tweewielers . Onlangs kon hij voor 1000 € 5 stuks op de kop tikken oa een NSU , een Lambretta en deze Vespa. En hoera hoera , ik kreeg de Vespa kado !!! Ik heb ook al gezocht naar een chassis nr op het klepje onder het zadel , maar niets te vinden ? Dit WE heb ik de Vespa volledig uit elkaar gehaald : km teller ontbreekt maar is zo'n clambshell, uitlaat ontbreekt , HT bobine zat bij de losse stukken maar ziet er niet goed uit , achterlicht is van een 150 GS, logo was gekleefd, demper vooraan ontbreekt. De bodemplaat is idd abominabel , de rest van het chassis lijkt OK. Nu heb ik dus een bak vol lossen stukken en de frame onderdelen. Ik zou opteren voor een chemisch bad (in Lokeren) en nadien een nieuwe voerplaat erin. En dan bij een goede carrossier... Zal nog paar foto's maken van representatieve losse stukken Link naar reactie
dr 150 GS Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2011 Voila , lekker roestig, is blijkbaar ook al aan ‚gewerkt’. Eureka , ik beb onder laagje vuil vet wel chassis nr gevonden *13213* Originele grijsmetallic is nog zichtbaar. Batterij ontbreekt ook. Electriciteit bij GS 150 schijnt nogal ‚leuk’ te zijn... Link naar reactie
Edwin Geplaatst: 17 januari 2011 Delen Geplaatst: 17 januari 2011 @ DR150GS Staat er ook geen nummer op het chassis onder de batterijhouder? Link naar reactie
pete Geplaatst: 17 januari 2011 Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Vooraleer kosten te doen zou ik eerst de papieren in orde proberen te krijgen, onderwerp is hier al meermaals ter sprake gekomen. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 17 januari 2011 Delen Geplaatst: 17 januari 2011 op scootentole stond een jaar geleden eens een topic met foto's van een kerel die zo'n GS floorboard volledig zelf fabriceerde, knap om te zien! Link naar reactie
Edwin Geplaatst: 17 januari 2011 Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Bij vespaclassicparts hebben ze die bodemplaten voor 100 euro. http://www.vespaclassicparts.com/index.php?cPath=53&osCsid=1a266e8355de8f0c7ce1fffd2b0821ed Link naar reactie
fajes Geplaatst: 17 januari 2011 Delen Geplaatst: 17 januari 2011 natuurlijk, maar om die mens dat te zien creëeren was toch schoon!! Link naar reactie
Joene Geplaatst: 17 januari 2011 Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Fajes heeft precies wel zin om da ook eens te proberen, nie ? Link naar reactie
dr 150 GS Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 @Edwin , ik kan geen nummer vinden onder de batterijhouder , alleen het nummer op een van de verticale zijranden van het bakje onder zadel. @Nero : is dat mail adres volledig correct , want ik kan geen foto's naar jou sturen... Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 januari 2011 Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Email is correct. Zijn de foto"s niet te zwaar om door te mailen? Probeer anders 2 foto's per keer. Zijn er rechts achteraan op de middentunnel geen 2 gaatjes waar een identiteitsplaatje hing? Zoniet gaat het waarschijnljk over eentje die in de Belgische MISA-fabriek werd gebouwd. De elektriciteit op zich is vrij simpel (gemakkelijker dan de meeste zonder batterij), maar het opladen van de batterij is soms (lees meestal) een probleem. Hier biedt een vespatronic (electronische ontsteking) de oplossing. Een dure maar dankbare investering. Groetjes, nero. Link naar reactie
xvesponex Geplaatst: 17 januari 2011 Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Hallo Ik heb ook een gs misa. Als je op de plaats waar het embleem staat 2 gaatje hebt, heb je een italiaanse. Als je geen 2 gaatjes hebt, heb je een misa aangezien in Belgie de embleems gekleefd werden. Zou dat kunnen ? Link naar reactie
Edwin Geplaatst: 17 januari 2011 Delen Geplaatst: 17 januari 2011 @Nero - Indien deze Vespa GS een VS5 is (stuurkop), moet dan het chassisnummer niet boven 47350 liggen? - Welk identiteitsplaatje op middentunnel bedoel je? Stuur je in de richting van een Duits GS chassis? Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 januari 2011 Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Edwin, ge doet me twijfelen, maar ik dacht dat elke serie van de GS begon met het nummer 1000. Bijvoorbeeld: VS1 (eerste serie van de GS150) van 1001 tot 5000... VS2 herbegon ook op 1001 tot ... Van de VS5 zijn er zo'n 27000 gebouwd, dus het chasisnr zou kunnen kloppen. Klopt van de Duitse GS'en, die hadden een identificatieplaatje op de middentunnel. Persoonlijk denk ik dat het om een MISA-scooter gaat. De vorm van de kilometerteller van de VS1 tot VS4 behouden werd bij de duitse vespa terwijl deze bij de Italiaanse/MISA ovaal werd. Anderzijds doen de chroom accesoires me wel denken aan een Duitser. De ovalen stang onderaan het zadel is een reservewielhouder, maar dat wist je waarschijnlijk al. Groetjes, nero. Link naar reactie
dr 150 GS Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Het nr dat ingeslaan is op de binnenkant van het spatbord achteraan (aan de batterijkant ) begint met een S , er staan geen sterren . Maar bij scooterhelp kom ik wel uit bij een GS150 van 1961 wat overeenkomt met het nummer op het motorblok Ik vind geen gaatjes waar het gekleefde Vespa embleem zat... Wat vinden jullen van zo'n chemisch bad om alle verf en roest te verwijderen? bijv Newicc te Lokeren voor 150 €? Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 januari 2011 Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Ik bedoel niet de gaatjes in het beenschild, maar op de zijkant van de middentunnel, zoals je hier kunt zien: Groetjes, nero. Link naar reactie
dr 150 GS Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Nero , thv de middentunnel (motorkant) zijn geen gaatjes. Er zijn wel 2 grotere voor de bevestiging van de bil over de motor , maar die zitten nog achter de bout voor de bevestiging van het ganse motor en wiel blok Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 januari 2011 Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Dan zal het een MISA zijn. De zilverkleur was eigenlijk ook al een aanwijzing in die richting. Groetjes, nero. Link naar reactie
Edwin Geplaatst: 18 januari 2011 Delen Geplaatst: 18 januari 2011 @DR150GS Een chassisnummer bij een vespa staat NOOIT ingeslagen op de binnenkant van het chassis. Dat nummer (S xxxxxx) is een controlenummer. Overigens is dat nummer niet meer zichtbaar zodra de vespa gemonteerd is. Het verticale nummer is ook niet het chassisnummer. Ofwel moet je verder zoeken, ofwel is er nooit een chassisnummer ingeslagen, ofwel is het nummer vakkundig verdwenen. Ook vreemd is dat er nergens een prefix (VS5T) staat. Ben je zeker dat er geen nummer staat horizontaal op het chassis in de aanslag van het carburator deksel? Indien de vespa ooit werd herspoten, kan het nummer nog ergens onder de lak zitten. Hieronder een lijstje van de Vespa GS 150 chassisnummers. Nero, die nummers lopen toch door van VS1 tot VS5... 1955 VS1T 001001-0013300 1956 VS2T 0013301-0023310 1957 VS3T 0023311-0035310 1959 VS4T 0035311-0047350 1959 VS5T 0047351-0052363 1959 VS5T 0052364-0070128 1960 VS5T 0070129-00104731 1961 VS5T 00104732-00127350 Link naar reactie
Vespinello Geplaatst: 18 januari 2011 Delen Geplaatst: 18 januari 2011 Misa heeft normaal een bijkomende frame nr + geen gaatjes voor embleem Soms is de achterlicht ook een beetje verschillend : twee kleur orange/rood en de boven orange stuk is kleiner dan op italiaanse versie. Nieuw Bodemplaat specifiek GS150, contactsteutel, km teller 120km/h, originel uitlaat (geen sito), SIEM lichtschakelaar, speciale versterckte voorshockdemper, originele zadel overtrek enz... beschkikbaar in sommige shop in belgie ;-) Is het ook mogelik een elektronische ontsteking plaatsen of een elektronische gelijkrichter (diode) te plaatsen op de originele kabelboom (batterij) Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 januari 2011 Delen Geplaatst: 18 januari 2011 Zonder namen te noemen: http://www.scooterpassion.be/ ) Hier de foto's die ik van Stefaan mocht ontvangen: Volgens mij is het MISA. Groetjes, nero. Link naar reactie
Edwin Geplaatst: 18 januari 2011 Delen Geplaatst: 18 januari 2011 Geen twijfel dat het over een Misa gaat, maar wat met die nummers? Foto hieronder is van een andere Misa VS5 van 1961. Deze vespa heeft nog het origineel geplakt logo EN ook het verticale nummer 11393 tussen sterretjes achter het carburatordeksel. Ik heb ook andere Misa VS5 gezien met het nummer horizontaal achter het carburatordeksel. Zou het kunnen dat bij Misa chassisnummers werden ingeslagen die buiten de reguliere nummers (zie lijstje hierboven)vielen en ook als chassisnummer officieel gehomologeerd werden? @Nero, van de VS5 zijn er toch veel meer dan 27000 stuks gemaakt. Of bedoel je geassembleerd bij Misa? Waar zitten al die mannen met hun GS-en? :-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 januari 2011 Delen Geplaatst: 18 januari 2011 @Nero, van de VS5 zijn er toch veel meer dan 27000 stuks gemaakt. Of bedoel je geassembleerd bij Misa? Klopt, mijn geheugen wordt blijkbaar een zeef... Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.