Ga naar inhoud
Vespaforum.be

px 150


geronimooo

Aanbevolen berichten

Goede avond,

Weet er iemand wat juist het verschil is tussen de sproeiers, bE3 en bE5?

welke past het beste voor een px 150?

De ontsteking voor een px 150 dient op 18 graden te staan. Is dit gelijk aan IT?

alvast bedank

Jeroen

Link naar reactie

goede avond,

Na wat zoeken heb ik dit gevonden.

http://www.sip-scootershop.com/upload/files/modelle/00000528_016.pdf

Hier staat ook 18 graden, en IT. Dus ik vermoed dat IT wel juist zal zijn.

Hier staat blijkbaar ook een BE5 sproeier.

Welk is er dan beter in de carbu? BE3 of BE5?

Vandaag heb ik ondertussen wat test ritjes gedaan,

wat me wel opvalt is dat als ik van stationair draaien, en dan wat gas geeft, er een kort gefluit is aan de carbu.

Heeft er al iemand dit gehad? of is dit normaal?

Alvast bedankt

Link naar reactie

P150 USA had een andere standaardspecificatie omdat ie aan andere regels/eisen moest voldoen dan een EU PX (meen ik), dus ik zou een USA Manual niet volgen als ik jou was.

Daarbij is met je sproeier kloten zo goed als niet nodig bij een standaard setup; dikke kans dat er iets anders mis is dan het verschil tussen een BE3/BE5 scooter goed kan maken.

Link naar reactie

Goede avond

Ik heb geen standaard px 150 maar een px 125 naar 150 omgebouwd.

Dus die BE5 sproeier monteren dan maar?

"ignition: contact breaker & coil" op 21 graden,

zou het niet kunnen dat dit enkele maar bij de ontsteking met contact punten is?

en dat het 18 graden is bij electronische ontsteking?

dankt

Link naar reactie

goede avond,

vandaag in dit stralende weer wat gaan rijden,

zalig gewoon!

Nu is er een probleempje, start perfect, van 1 e kick. koud, warm,..

Maar als ik een bocht naar links neem, en dus wat "neerleg" dan valt hij stil!

Thuisgekomen in de werkplaats eens gekeken, laten draaien, naar rechts hellen, geen probleem.

Naar links hellen, verhoogt het toerental een klein beetje, en gedaan!

Daarna 2 keer kicken en is terug weg.

benzine probleem? of ontsteking? De bougie is wat zwart, met beetje naft aan. en de co vijs staat op 1 toer 3/4.

merci

Link naar reactie

goede avond,

Vandaag het 'stilval' probleem proberen op te zoeken,

Eerst en vooral ontsteking getest! check

Dan carbu gekuist, (er zat wat vuil in) check

benzine tank gekuist (proper) check

Dan nog eens proberen starten, na 1 kick weg, maar na een minuut of 2,

terug gedaan.

Dan eens met de strobo-lamp geprobeerd, als hij draaide (logischerwijs) lichte de lamp op.

Maar ineens, gedaan ontsteking,

Bougie is nieuw, Bobijn heeft op en al 800 km gereden, Bougiekop is nieuw, juist zoals de bougie kabel.

Wie heeft er iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Bedankt alvast,

Link naar reactie

Ik heb de stator uitgemeten, was ok!

Dan eens proberen te starten zonder het groene draadje op de bobijn (de draad die naar contact gaat)

Opgelost hij bleef perfect draaien. Vanaf dat ik die draad terug monteerde was het na enkele seconden, soms een minuut, gedaan!

Dan nog eens de groene kabel uitgemeten, was inorde. Ik ben de kabel beginnen volgen, en loopt van contactslot naar de schakelaar van de pinkers, en daar maakte dit een slecht contact met de massa.

Draadje opnieuw gesoldeerd en voila.

Opgelost!

Ondertussen al terug 50 km gereden.

Jeroen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...