Jarl Geplaatst: 9 januari 2011 Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Ben gisteren van start gegaan met de restauratie van m'n Vespa 50 Special. Ben een beetje leek - dus zal waarschijnlijk nog heel wat op deze site surfen en veeeel vragen stellen... Zal asap een foto posten zodat jullie een beeld krijgen van hoe hij er momenteel uitziet. Heb gisteren alvast de chrome er afgehaald om te laten opmaken (heel veel chroom) alsook reservewiel, zadel, ... eigenlijk enkel 'simpele' dingen... meer updates asap. Btw - iemand goede ervaringen met chromeren - waar kan ik terecht voor een goede prijs/kwaliteit verhoudeing? Groetjes. Jarl Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 9 januari 2011 Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Verchromen is eigenlijk altijd heel erg duur, omdat er veel arbeid in gaat zitten. Ik heb wel eens meegemaakt dat het verchromen duurder was dan de paintjob (normaal de duurste klus van een restauratie). Kijk eens bij een online shop zoal SIP scootershop in de Chrome sectie; veel van wat je er af geschroefd hebt wordt nog (na)gemaakt. Link naar reactie
Jarl Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Alvast bedankt voor de tip. Interessante site! Op het eerste zicht niets te vinden. Wat is eigenlijk de 'Filosofie' achter restauratie...zoveel mogelijk originele onderdelen hergebruiken - of eerder zoveel mogelijk vervangen door nieuwe, duurzame onderdelen? Link naar reactie
cee Geplaatst: 9 januari 2011 Delen Geplaatst: 9 januari 2011 de chrome rand kan je vinden onder 'legshield' of 'legshield trim' of dergelijke. wat filosofie betreft, hangt dat allemaal een beetje af van wat je zelf wilt, in het merendeel van de gevallen zullen eerder replica reservestukken gebruikt worden dan New Old Stock (new old stock) onderdelen (= duurder) veronderstel ik Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 9 januari 2011 Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Op ne vespa special moet toch ni veel chroom hangen zeker gewoon u omlijsting aan u koplamp en u vespateken meer moet da ni zijn Link naar reactie
Jarl Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Gestripte versie - moet nog ergens een foto hebben in vol ornaat...even opsnorren en dan zet ik die er ook even bij. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 9 januari 2011 Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Achterlamp is ook ni origineel Wel mooi vespatje om te restaureren, graaf dat het een latere serie is met deurtje aan linkerkant en rechterkant Link naar reactie
Jarl Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Interessante opmeking. Zal toch eens wat oude foto's moeten opsnorren om te kijken hoe dat dit model er 'echt' origineel uitziet! had al het vermoeden dat er al heel wat aan verbouwd is in het verleden. Niets van de electronica lijkt origineel. Weer een leuke uitdaging erbij! Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 9 januari 2011 Delen Geplaatst: 9 januari 2011 scooterhelp.com kan misschien een hulp zijn tijdens je restauratie Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 9 januari 2011 Delen Geplaatst: 9 januari 2011 http://www.scooterhelp.com/serial/V5A1T.V5B1T.manual.html Link naar reactie
Jarl Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2011 Zoals beloofd - dit is de originele staat - inclusief vorige eigenaar. Link naar reactie
Jarl Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2011 Een eerste probleem. het stuur is beschadigd, net op aanzet voor de voorrem. Iemand ervaring om dit soort beschadigingen te repararen (het stuur is in een geheel gegoten). Of betekend dit op zoek gaan naar een nieuw stuur? Graag jullie mening. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 11 januari 2011 Delen Geplaatst: 11 januari 2011 dit kan je laten lassen (Tig lassen) Maar helaas kan ik je niet meer doorverwijzen naar de persoon die het destijds bij mijn stuur gelast heeft omdat die met pensioen is. Als je voor een totale resto zou gaan, kan je uiteraard ook op zoek gaan naar een nieuw stuur. Link naar reactie
Troglodyte Geplaatst: 11 januari 2011 Delen Geplaatst: 11 januari 2011 Amai,al die chrome onderdelen! Das de eerste keer dak da zie op een 50 special. Wel mooi projectje! Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 11 januari 2011 Delen Geplaatst: 11 januari 2011 Kvind die chromé persoonlijk uber lelijk maja ieder zijn smaak Link naar reactie
Mobile_Jarl Geplaatst: 11 januari 2011 Delen Geplaatst: 11 januari 2011 'k heb wel de indruk dat al dat chroom er origineel opzat, en zou hem graagb zo dicht mogelijk bij het origineel terug krijgen. Heb wel nog geen foto op internet tegengekomen met al dat chrome. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 11 januari 2011 Delen Geplaatst: 11 januari 2011 Neuh - al dat chroom was optioneel. Link naar reactie
Mobile_Jarl Geplaatst: 11 januari 2011 Delen Geplaatst: 11 januari 2011 was op zoek naar mogelijke kleuren. Veel referenties naar MaxMeyer - maar die frabricant heeft zijn voorbeelden achter een beveiligde website gestopt. deze http://www.coloreamico.it/catalogo/vespa.asp?page=1&COD=PIA geeft toch al een indicatie van de kleur. Link naar reactie
Troglodyte Geplaatst: 12 januari 2011 Delen Geplaatst: 12 januari 2011 Die chrome heb ik nog nergens standaard op gezien. Ik zou ze ervan doen. Maar zoals Arti-Bella zegt, iedere zijn smaak Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 12 januari 2011 Delen Geplaatst: 12 januari 2011 MaxMeyer bestaat niet meer, er zijn tabellen waarmee je de kleuren kunt omzetten naar het PPG kleurensysteem. Kijk hier: http://vespa.startpagina.nl voor meer kleurstalen en info. En gebruik de search op de site: kleuren kiezen en omzetten is een oud verhaal. Link naar reactie
George Bertram Geplaatst: 17 januari 2011 Delen Geplaatst: 17 januari 2011 nochtans staan de kleurbenamingen en kodes van maxmeyer nog wel op deze website http://www.vespaclub.com/OLDVESPA/tutte.html Hoe de kleur exact eruit ziet is nog wel een kwestie van zoeken, maar de benaming geeft ook al een indicatie, toch? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 18 januari 2011 Delen Geplaatst: 18 januari 2011 Of je koopt Vespa Technica 6, de kleur editie, waar een setje staalkaarten bijzeit. VT6 kost alleen 128 euro... Link naar reactie
Jarl Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 Als ik onder MaxMeyer op het www zoek kom ik terecht bij http://www.ppg.com/coatings/maxmeyerbenelux/nl/Pages/default.aspx is dit dan een andere firma? Ze hebben een vestiging in Mechelen. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 20 januari 2011 Delen Geplaatst: 20 januari 2011 Staat op de site van PPG.com dus. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.