Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 50 Special 1978


Jarl

Aanbevolen berichten

Ben gisteren van start gegaan met de restauratie van m'n Vespa 50 Special.

Ben een beetje leek - dus zal waarschijnlijk nog heel wat op deze site surfen en veeeel vragen stellen...

Zal asap een foto posten zodat jullie een beeld krijgen van hoe hij er momenteel uitziet.

Heb gisteren alvast de chrome er afgehaald om te laten opmaken (heel veel chroom) alsook reservewiel, zadel, ... eigenlijk enkel 'simpele' dingen...

meer updates asap.

Btw - iemand goede ervaringen met chromeren - waar kan ik terecht voor een goede prijs/kwaliteit verhoudeing?

Groetjes.

Jarl

Link naar reactie

Verchromen is eigenlijk altijd heel erg duur, omdat er veel arbeid in gaat zitten. Ik heb wel eens meegemaakt dat het verchromen duurder was dan de paintjob (normaal de duurste klus van een restauratie).

Kijk eens bij een online shop zoal SIP scootershop in de Chrome sectie; veel van wat je er af geschroefd hebt wordt nog (na)gemaakt.

Link naar reactie

Alvast bedankt voor de tip. Interessante site!

Op het eerste zicht niets te vinden.

Wat is eigenlijk de 'Filosofie' achter restauratie...zoveel mogelijk originele onderdelen hergebruiken - of eerder zoveel mogelijk vervangen door nieuwe, duurzame onderdelen?

Link naar reactie

de chrome rand kan je vinden onder 'legshield' of 'legshield trim' of dergelijke.

wat filosofie betreft, hangt dat allemaal een beetje af van wat je zelf wilt, in het merendeel van de gevallen zullen eerder replica reservestukken gebruikt worden dan New Old Stock (new old stock) onderdelen (= duurder) veronderstel ik ;)

Link naar reactie

Interessante opmeking. Zal toch eens wat oude foto's moeten opsnorren om te kijken hoe dat dit model er 'echt' origineel uitziet! had al het vermoeden dat er al heel wat aan verbouwd is in het verleden. Niets van de electronica lijkt origineel.

Weer een leuke uitdaging erbij!

Link naar reactie

vespa007.jpg

vespa008.jpg

Een eerste probleem. het stuur is beschadigd, net op aanzet voor de voorrem.

Iemand ervaring om dit soort beschadigingen te repararen (het stuur is in een geheel gegoten). Of betekend dit op zoek gaan naar een nieuw stuur?

Graag jullie mening.

Link naar reactie

dit kan je laten lassen (Tig lassen)

Maar helaas kan ik je niet meer doorverwijzen naar de persoon die het destijds bij mijn stuur gelast heeft omdat die met pensioen is.

Als je voor een totale resto zou gaan, kan je uiteraard ook op zoek gaan naar een nieuw stuur.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...